Weet iemand nog lekkere gerechten voor de airfryer?

11-12-2017 14:02 26 berichten
Onlangs toch maar een airfryer aangeschaft. Nu wil ik voor het kerstdiner misschien zelf een lekker gerechtje maken uit de airfryer. Heeft iemand goede ervaringen en lekkere gerechten?
begin met de afbakbroodjes voor het kerst-ontbijt
gaat super!
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-12-2017 15:50
Reden: Spam
97.87% gewijzigd
Ik heb mezelf ook laatst getrakteerd op zo'n ding, ik lees mee!
Alle reacties Link kopieren
Waar ik em veel voor gebruik:
- gehaktballen, heerlijk, worden er zachter in
- shoarma ook lekkerder, veel malser en er komt veel vet af wat in de bak ligt. Zelfde voor kipshoarm
- afbakbroodjes, kruidenstokbrood
- pizza
- zalmfilet
- allerlei aardappel producten (kroketjes, rostirondjes, pommes duchesse etc)
- worstenbroodjes, saucijzenbroodjes, frikandelbroodjes etc.

Heb er zelf eigenlijk pas een paar keer echt alleen friet en snacks in gemaakt. Met een rekje kun je dit tegelijkertijd klaarmaken.
Oja, en een cake heb ik er ook al in gebakken, ging lekker snel! Bij de Lidl hebben ze soms kleine bakvormen die in het mandje passen. Ik had de cake in zo'n kleine tulbandvorm. Half pak gebruiken en dan is ie prima!
Ook brownies in zo'n vierkante papieren bakvorm gaat prima heb ik gelezen.
Ook bijv. een kant en klare lasagne (voor wie dit lekker vindt) schijnt goed te gaan.

Kortom: hij staat hier heel vaak aan!
Alle reacties Link kopieren
Klamer86 schreef:
11-12-2017 14:17
Luxe frietjes met kerst! Zijn zelfgemaakte verse frietjes met parmezaanse kaas en peterselie echt super lekker! https://www.airfryen.nl/2017/11/28/frie ... -airfryer/
Wat toevallig.
Een nieuwe forumer (eerste post) die dezelfde website tipt, die TO (twee post tot nu toe) vandaag zelf tipt in een ander topic (van een jaar oud). Terwijl er maar vijf recepten op die hele website staan.

TO en Klamer86 ik zou vandaag meedoen met de loterij als ik jullie was, want zoveel toeval is wel heel bijzonder.
Alle reacties Link kopieren
Mij viel hetzelfde op stripverhaal.
Alle reacties Link kopieren
stripverhaal schreef:
11-12-2017 15:24
Wat toevallig.
Een nieuwe forumer (eerste post) die dezelfde website tipt, die TO (twee post tot nu toe) vandaag zelf tipt in een ander topic (van een jaar oud). Terwijl er maar vijf recepten op die hele website staan.

TO en Klamer86 ik zou vandaag meedoen met de loterij als ik jullie was, want zoveel toeval is wel heel bijzonder.
Maar het zijn toch gewoon lekker gerechten? Lijkt mij niet bezwaarlijk. Het is gewoon een goed gerecht voor in de airfryer, alle tips zijn welkom toch? ;-)
babs54 schreef:
11-12-2017 16:00
Maar het zijn toch gewoon lekker gerechten? Lijkt mij niet bezwaarlijk. Het is gewoon een goed gerecht voor in de airfryer, alle tips zijn welkom toch? ;-)
Ja, misschien staat er nog een lekker recept voor spam op.
Alle reacties Link kopieren
er zijn allerlei facebookgroepen vol met recepten. Misschien heb je daar wat aan? Ik heb zelf een blog over de Airfryer maar volgens mij mag ik dat hier niet noemen, als je me een PB stuurt kan ik je de link eventueel sturen, maar via Google is het ook vrij makkelijk te vinden.
Mag hopen dat er niet meer dan 2 mensen komen eten. Ik snap niet hoe mensen een heel gezin kunnen voeren uit zo'n klein dingetje.
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruiken de airfrayer vooral als frituurpan. Wel eens shoarma in gemaakt, maar vond het vlees snel koud worden. Ik kan me er trouwens niks bij voorstellen om er cake en andere dingen in te maken. Het mandje is zo klein dat is toch niet te doen. De oven vind ik dan echt een stuk makkelijker
Tja nicknames met een cijfer erachter.
Dan weet je het wel
Alle reacties Link kopieren
Haaz schreef:
11-12-2017 18:42
Tja nicknames met een cijfer erachter.
Dan weet je het wel
Wat bedoel je daarmee? De mijne komt van toen ik 29 was en account hier aanmaakte, inmiddels al >10 jaar geleden, misschien is het van TO wel haar geboortejaar...?
Alle reacties Link kopieren
babs54 schreef:
11-12-2017 16:00
Maar het zijn toch gewoon lekker gerechten? Lijkt mij niet bezwaarlijk. Het is gewoon een goed gerecht voor in de airfryer, alle tips zijn welkom toch? ;-)
En wederom een nieuwe forumer, eerste post....
(Drie)dubbelnicken valt echt niet op :roll:
Alle reacties Link kopieren
Haaz schreef:
11-12-2017 18:42
Tja nicknames met een cijfer erachter.
Dan weet je het wel
Hee zeg
Alle reacties Link kopieren
Alles wat je in de oven kan doen, kan in de airfryer in de helft van de tijd.
Alle reacties Link kopieren
Houden jullie voor afbakbroodjes dezelfde tijd en temperatuur aan als aangegeven staat voor in de oven? Of zoals Flashy zegt de helft van de tijd?
Hangt echt af van de soort
ik controleer altijd na ongeveer 5 minuutjes hoe het er voor staat
niet in de hoogste stand zetten trouwens
en erg kort voor afbak-croissants
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Philips Airfryer XL en voor afbakbroodjes die uit de vriezer komen (pistoletjes/kaiserbroodjes) reken ik 6 minuten op 160 graden.
schorpioentje29 schreef:
11-12-2017 19:00
Wat bedoel je daarmee? De mijne komt van toen ik 29 was en account hier aanmaakte, inmiddels al >10 jaar geleden, misschien is het van TO wel haar geboortejaar...?

Niet altijd natuurlijk! :-D
al die troltopics van de laatste tijd hadden standaard cijfers.
Dat viel me gewoon op.
taxi87 schreef:
11-12-2017 21:03
Hee zeg
:flag:
Ik doe alleen frituur dingen erin (speciaal ervoor gemaakt). Rest heb ik de oven voor :proud: :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ik doe meestal alles eerst de helft en kijk dan.
kroket: eerst de helft en daarna als het goed gaat de andere helft? :facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven