Hasselback's van te voren maken?

12-12-2017 17:32 14 berichten
Voor het kerstdiner maak ik dit jaar een aardappelgerecht. Het liefste zou ik hasselback aardappelen maken. Punt is dat het diner een uur reizen vanaf mijn huis is. En dat we de hoeveelheid werk op de locatie graag beperken (1 keuken, veel mensen...).

Mijn idee was om de aardappelen thuis al te garen, en dan daar ter plekke nog even op te warmen (al dan niet met een extra topping). Weet iemand of de hasselbacks dan nog net zo lekker zijn?
Alle reacties Link kopieren
Als ik naar dit recept kijk:
http://allrecipes.nl/recept/531/hasselb ... ppels.aspx
zou dat kunnen. Ze moeten eerst 35-40 minuten in de oven en dan nog een keer 20 minuten. Die laatste 20 minuten (of iets langer omdat ze koud zijn) kan dan op locatie.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee, maar dank je voor dit leuke gerecht/idee voor kerst!!
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
In een recept van allerhande geeft men aan dat je ze wel vooraf kunt voorbereiden (halve dag), maar daarna moet afbakken (dat dus niet van te voren). Kun je ze ter plekke niet laten garen? Of is er voor andere gerechten ook de oven nodig?
Zomerbloem23 schreef:
12-12-2017 17:45
In een recept van allerhande geeft men aan dat je ze wel vooraf kunt voorbereiden (halve dag), maar daarna moet afbakken (dat dus niet van te voren). Kun je ze ter plekke niet laten garen? Of is er voor andere gerechten ook de oven nodig?
Oven is idd nodig. En de oven daar is niet heel geweldig, dus ik wil ze het liefste al gaar hebben voor ik vertrek.
OpenHaardVuur schreef:
12-12-2017 17:44
Geen idee, maar dank je voor dit leuke gerecht/idee voor kerst!!
Graag gedaan!
Alle reacties Link kopieren
blueeyes*3 schreef:
12-12-2017 17:51
Oven is idd nodig. En de oven daar is niet heel geweldig, dus ik wil ze het liefste al gaar hebben voor ik vertrek.
Hmm, balen! Misschien van te voren even thuis uitproberen of het met opwarmen lukt?
Alle reacties Link kopieren
Dit staat ook op mijn planning om eens te maken!
Ik wil het alleen in de Airfryer gaan maken. Misschien voor jou ook een tip om het op die manier te doen, mits jij of de locatie er eentje hebt?
Geen airfryer, en ook geen budget voor een airfryer.
Alle reacties Link kopieren
Als de oven daar niet goed werkt kun je de ovenschaal op een laag pitje op het gasfornuis zetten, moet je ze alleen niet afdekken want dan wordt de schil zacht.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het niet, maar het klinkt echt super lekker. Nu wil ik ze ook met kerst ;-)

Probleem hier is alleen dat de oven al in gebruik is voor het hoofdgerecht. Ik ga ze denk ik dan ook maar van te voren maken en dan kijken of ik ze dan kan opwarmen op een laag pitje op het gasfornuis.....En als dat niet lukt...tja dan is het jammer....er is nog genoeg ander lekkers dat op tafel staat :-)
Alle reacties Link kopieren
kan prima in een pan, vervolgens even de creme brulee brander erover .
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
Alle reacties Link kopieren
Ja is lekker. Heb het vorige maand nog gedaan met Thanksgiving. Even 10 minuten op 160 graden.
Alle reacties Link kopieren
Toevallig gisteren nog gegeten uit de airfryer.
Deze waren van de lidl maar vind zelf gemaakte lekkerder.
Ik denk dat het wel kan hoor, eerst voorgaren en dan nog even afbakken.
Op een andere manier opwarmen (dan oven of airfryer) lijkt mij dat ze dan slap worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven