Wie heeft een recept voor heerlijke hachee?

12-12-2017 18:19 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
In deze tijd van het jaar zou ik willen dat ik een heerlijk hachee recept had om eens echt zelf te maken.
Wie van jullie heeft recepten die me daarbij kunnen helpen? Bij goed resultaat wordt het misschien wel de repetitie voor de kerst.

Mocht je ook nog iets hebben liggen voor een stoofpotje dan hoor ik het graag!

Dank alvast!
Alle reacties Link kopieren
http://www.irishbeef.nl/?gclid=EAIaIQob ... gJwBvD_BwE

Allemaal stoofpotjes
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
De hachee van Annemarie!
Stond een keer in een AH reclametijdschriftje.
Erg lekker!

Deze heb ik laatst gemaakt; erg lekker:

http://www.irishbeef.nl/recepten/irish- ... s-delpeut/
Alle reacties Link kopieren
karin12345 schreef:
12-12-2017 18:24
De hachee van Annemarie!
Stond een keer in een AH reclametijdschriftje.
Erg lekker!
Die maak ik ook altijd, is erg lekker! Ik laat het wel wat langer op staan dan in het recept, 2,5-3u.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk even mee want ik zoek er ook al heel lang naar.
Ik vind de kruidnagel erin niet lekker.
Alle reacties Link kopieren
Stoof.... het begint met goed lekker vet vlees. Ik doe er eigenlijk alles in wat ik nog heb en op moet. Restje soepgroente, lekker veel paprika en dan tomatensaus. (beetje goulash achtig) Of idd lekker sudderen met uien..... Maar daar zijn toch heel veel recepten voor? Gewoon dat doen wat ze allemaal doen en verder proeven en proeven en naar eigen smaak.
Alle reacties Link kopieren
Proeven naar eigen smaak heb ik inmiddels geleerd in de afgelopen tijd, gewoon goed proeven en er weer iets erbij doen dat het verandert.
Genoeg recepten te vinden, maar wat maakt het net wat lekkerder? Ook al verschillen smaken.
Hier op het forum zijn genoeg kookexperts die vast wel wat geheimen prijs te geven hebben :proud:
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
12-12-2017 19:13
Stoof.... het begint met goed lekker vet vlees. Ik doe er eigenlijk alles in wat ik nog heb en op moet. Restje soepgroente, lekker veel paprika en dan tomatensaus. (beetje goulash achtig) Of idd lekker sudderen met uien..... Maar daar zijn toch heel veel recepten voor? Gewoon dat doen wat ze allemaal doen en verder proeven en proeven en naar eigen smaak.
Welke tomatensaus, welke kruiden, met sucadelappen? :)
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeders hachee vroeger was bijna zwart, heb haar nooit naar het recept gevraagd want zelf houd ik er niet van.

Ik maak het wel eens voor mijn man, met gebakken piepers.

Runderlapje in kleine stukjes snijden, aanbraden en met een blaadje of 4/5 laurier zachtjes opzetten in grote pan. Ruim uien snijden, iets grover als snipperen en in porties glazig, tegen lichtbruin bakken en bij de sudderlap gooien, dan nog minstens een uurtje of drie zachtjes laten sudderen, zo vinden ze het hier het lekkerst.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Ouderwets en heerlijk recept van m'n oma:

- gelijke hoeveelheden riblappen en uien (ik doe meestal een kilo elk)
- zout, peper, bloem
- goede klont roomboter
- een paar kruidnagels en laurierblaadjes
- eetlepel bruine basterdsuiker
- genoeg (het liefst zelfgetrokken) runderbouillon zodat het vlees onder staat
- flinke scheut azijn
- (eventueel ontbijtkoek maar zelf vind ik dat niet zo lekker)

-Vlees invrijven met zout en peper en bestrooien met bloem.
- uien grof snijden
- vlees goed bruin laten worden in de roomboter, dan de uien erbij. Fruiten totdat ze glazig zijn.
- dan een beetje (warme!) bouillon erbij gieten, goed roeren totdat alle aanbaksels los van de pan zijn geraakt en opgelost zijn.
- dan genoeg bouillon (zodat het vlees net onder staat) erbij gieten en roeren
- kruidnagels, laurier, eetlepel suiker en flinke scheut azijn erbij.
- dit minstens 3 uur op het vuur laten staan of indien ovenbestendige braadpan 3 uur in de oven op 160 graden.
-af en toe checken en roeren.

Serveren met rode kool met appel en kaneel en aardappelpuree. Heerlijk en wat mij betreft een onovertroffen recept.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Oh en je moet goed doorregen rib- of sukadelappen hebben, geen mager vlees!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk allemaal, dank jullie wel, ik ga eens bekijken wat ik de komende dagen ga brouwen en hoe eetbaar het is :$
Tip: als je het vlees bruin bakt, doe dat dan in porties. Als je al het vlees tegelijk bakt koelt de pan teveel af en gaat het vlees "koken". Dan krijg je het niet lekker bruin en wordt het taai.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
13-12-2017 18:39
Tip: als je het vlees bruin bakt, doe dat dan in porties. Als je al het vlees tegelijk bakt koelt de pan teveel af en gaat het vlees "koken". Dan krijg je het niet lekker bruin en wordt het taai.
Goede tip, dank je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven