Tomatensoep: per abuis direct tomaten bij ui...

13-12-2017 16:12 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Niet laten fruiten.. blik tomaten erbij gedaan te snel... wat nu?
Betekent dit dat ui hard zal blijven?
Even pureren maar voor zekerheid of heel lang op laten staan en 'verdwijnt' de ui dan alsnog? Geaaag jullie hulp!!
Als je de soep maar lang genoeg laat trekken wordt de ui vanzelf zacht, maar dan is ie meer gekookt dan gebakken. Zal hooguit in de smaak iets schelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik fruit de ui nooit, gooi alles in één pan, wel met verse tomaten, en laat het een half uurtje pruttelen. Dan de staafmixer erop.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
BriannaF schreef:
13-12-2017 16:15
Ik fruit de ui nooit, gooi alles in één pan, wel met verse tomaten, en laat het een half uurtje pruttelen. Dan de staafmixer erop.
ik doe ook zoiets
Wat ik niet snap is dat je dan denkt “oeps shit tomaten te vroeg, laat ik eens een topic openen tijdens het koken” vind dat wel interessant hoe dat dan werkt in je hoofd zo. Geen bijdrage verder on topic hoor :whoops:
Die ui wordt wel gaar maar bij fruiten is het zo dat hij lekker karameliseert en wat zoets krijgt , dat zal nu niet het geval zijn.
Ik verhit de tomaten normaal ook even flink beetje ontzuren.
Gewoon gekookte ui. Minder lekker, maar prima eetbaar en waarschijnlijk alleen detecteerbaar door de fijnproever. Ik fruit ui en prei of selderij etc. wel altijd even aan, maar geen drama als het eens anders loopt. Dat is koken, lekker improviseren.

Maar proef het gewoon eens en laat even weten wat je er van vond.
Alle reacties Link kopieren
LizBakker schreef:
13-12-2017 17:25
Gewoon gekookte ui. Minder lekker, maar prima eetbaar en waarschijnlijk alleen detecteerbaar door de fijnproever. Ik fruit ui en prei of selderij etc. wel altijd even aan, maar geen drama als het eens anders loopt. Dat is koken, lekker improviseren.

Maar proef het gewoon eens en laat even weten wat je er van vond.
Hoe het is gegaan? Dat horen we bij deze TO meestal niet meer :ugeek:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven