Lunchhapje dat lang goed blijft

14-12-2017 20:25 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week dinsdag kerstlunch op het werk. Of iedereen iets wil bakken. Nou vind ik (zoet) bakken leuk, maar helaas heb ik echt echt geen tijd. Behalve op zaterdag....Hebben jullie misschien goede ideeen voor iets dat lang genoeg goed en lekker blijft? Ik kan het echt even niet verzinnen.
Alle reacties Link kopieren
Goddelijk: http://www.laurasbakery.nl/caramel-shortcake/
Alle reacties Link kopieren
Moet echt iedereen iets bakken? Lijkt me een behoorlijk eenzijdige lunch. Ik zou een grote schaal lekkere mandarijntjes meenemen, dikke kans dat dat met gejuich begroet wordt, bij een lunch vol taart en cake....
anoniem_218703 wijzigde dit bericht op 14-12-2017 20:28
0.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ooh ik zie nu dat je iets voor de lunch zoekt...zoet is het in ieder geval wel 😄
Alle reacties Link kopieren
Fring schreef:
14-12-2017 20:26
Goddelijk: http://www.laurasbakery.nl/caramel-shortcake/
Indd goddelijk!
Alle reacties Link kopieren
Genoeggedronken schreef:
14-12-2017 20:27
dikke kans dat dat met gejuich begroet wordt,
Tuurlijk o_o
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gewoon wat lekkers kopen als je niet kan of wil bakken.
Genoeggedronken schreef:
14-12-2017 20:27
Moet echt iedereen iets bakken? Lijkt me een behoorlijk eenzijdige lunch. Ik zou een grote schaal lekkere mandarijntjes meenemen, dikke kans dat dat met gejuich begroet wordt, bij een lunch vol taart en cake....
Ik denk dat eenieder gewoon iets klaarmaakt en meeneemt. Zo gaat het bij ons wel. Alleen wij geven vantevoren door wat, zodat er niet 100x zalmwrapjes met roomkaas op tafel staat :p.

Ik bak zelf eigenlijk nooit zoet ver van te voren, dus geen tips, TO. Heb je al wat rond gegoogled?
Alle reacties Link kopieren
Zoete en groentemuffins, bagels.
We turn the Cube and it twists us. — Professor Rubik
Rockey Road
Pindarotsjes
Mierzoet en een week in de koeling goed te houden.

http://www.vegrecipesofindia.com/rasgul ... rasgullas/
Alle reacties Link kopieren
http://www.smulweb.nl/recepten/1427177/Suikertaart-
We turn the Cube and it twists us. — Professor Rubik
Alle reacties Link kopieren
cake kun je prima invriezen. Proef je niets van (mits natuurlijk goed ontdooid)

maar wil je nu iets zoets of een lunchgerecht? Of een zoet lunchgerecht?
Alle reacties Link kopieren
Koffiebroodjes?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat je geen broodbakmachine hebt? (ik heb er ooit een gewonnen, anders zou ik hem ook niet hebben :-D )

Daar bak ik weleens een heel lekker rozijnenbrood in. Gewoon alles erin pleuren, programmeren en afwachten. Makkelijk en geschikt voor lunch.
Genoeggedronken schreef:
14-12-2017 20:27
Moet echt iedereen iets bakken? Lijkt me een behoorlijk eenzijdige lunch. Ik zou een grote schaal lekkere mandarijntjes meenemen, dikke kans dat dat met gejuich begroet wordt, bij een lunch vol taart en cake....

Als iemand met een schaal mandarijntjes aankomt denk ik niet dat dit gewaardeerd zal worden hoor.
Te makkelijk?
Fruit is er altijd al wel?
Iedereen moet iets maken, dus geen netje mandarijntjes halen!
Quiche met zalm :heart:
Alle reacties Link kopieren
chocoladerolletjes van bladerdeeg.
We turn the Cube and it twists us. — Professor Rubik
Alle reacties Link kopieren
Ik zou iets maken wat je kan invriezen. Vier dagen vind ik nogal lang om te bewaren.

Even een aanvulling: dan kan je het natuurlijk nog wel gewoon eten hoor, maar vers is vaak wel veel lekkerder. Vandaar de invriestip.
Alle reacties Link kopieren
Fring schreef:
14-12-2017 20:26
Goddelijk: http://www.laurasbakery.nl/caramel-shortcake/

als je graag Twix als lunch eet... :-D

Maar deze heeft een biscuitbodem en koekbodems worden wel eerder oudbakken. Dus ik zou voor iets kiezen van een ander beslag. Bijv een quiche. Lijkt mij persoonlijk ook lekkerder als lunch. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de tips voor zover!

Die caramel shortcake ziet er heerlijk uit zeg!

Fruit had ik eerlijk gezegd ook aan gedacht ja. Niet een net mandarijntjes maar meer een grote fruitsalade. Kan inderdaad heel verfrissend zijn, ik zou er zelf wel blij van worden.

Lunchgerecht of zoet...ik denk dat ik inderdaad (als het geen fruit wordt) een zoet lunchgerecht zoek! Vooral omdat ik zoet bakken zoveel leuker vind dan hartig. Ik heb inderdaad geen broodbakmachine.

Vers is het meeste inderdaad veel lekkerder! Vandaar ook mijn vraag hier, als ik kort van te voren tijd had om iets te maken dat deed ik dat (en wist ik wel wat) :)

Ik dacht zelf dat een bananenbrood misschien ook lang genoeg lekker bleef, maar misschien wordt dat wel soppig. Heeft iemand weleens bananenbrood ingevroren?
Paar doosjes camembert en een pak toast. Zoiets?
Alle reacties Link kopieren
brioche
chinois
kerststol
:-9
chocolol wijzigde dit bericht op 15-12-2017 01:44
3.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Roombroodjes. Koop een zak witte broodjes, maak 's morgens vroeg de room en laat die afkoelen/opstijven in de koelkast (of in de auto, bij deze temperaturen). Dan ter plekke de broodjes opmaken.
Alle reacties Link kopieren
Havermoutkoeken? Beslag maken in t weekend en invriezen. S avonds of 's ochtends even snel in de oven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven