Eten verjaardag

30-12-2017 12:08 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter wordt binnenkort 10
En ze wil graag met haar verjaardag de visite (uitgebreid) mee laten eten

Ik zat te denken aan
Rijst/nasi
Aardappelkroketjes
Pilav
Gehaktballetjes in satesaus
Varkenshaas in peperroomsaus
Kleine kippenpootjes

Er zullen tussen de 15 en 20 man blijven eten
Is dit wat?
Alle reacties Link kopieren
Ik mis alleen iets van groente. Lijkt me verder meer dan genoeg keuze!
Alle reacties Link kopieren
Ik mis wel iets van groenten. Het is een beetje een onsamenhangend geheel eigenlijk.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Wil je een buffet of echt allemaal aan tafel?
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer altijd om een wereldkeuken tegelijk te doen, dus ofwel Hollands (met aardappelkroketjes, varkenshaas, kipkluifjes en dan inderdaad wat groente), ofwel oosters (met rijst, pilav en een groentegerecht).

Klinkt beide prima!
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde er sla bij maken

Buffet
Ik zet alles op een grote tafel en dan kunnen ze pakken wat ze willen
Alle reacties Link kopieren
Op zich zijn het los allemaal wel lekkere gerechten, maar zou je niet liever een menu serveren met iets meer samenhang?

Uitgaande van de rijst, kan ik me voorstellen dat je er wat indische gerechten bij maakt, of in ieder geval in indische stijl. Met wat kroepoek, seroendeng en atjar tjampoer erbij ziet het er dan al snel aangekleed uit.

Of je gaat juist uit van de pilav en je maakt daar wat mediterrane hapjes bij. Serveren met turks brood en wat smeersels om de tafel wat aan te kleden.
Dat de diva's even hun device erbij melden is het devies.
Alle reacties Link kopieren
En inderdaad nog een groentegerecht, al is mijn ervaring dat de kip toch een stuk sneller gaat bij dit soort gelegenheden dan de sperziebonen. ;-D
Dat de diva's even hun device erbij melden is het devies.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet echt bij elkaar passen.
Maak een keuze bijvoorbeeld klassiek;
Salade
Boontjes in spek
Varkenshaas
Aardappelkroketjes

Of bijvoorbeeld:
Atjar
Balletjes in satesaus
Nasi
Gebakken eieren

Andere ideeen:
Italiaans;
Antipasti
Salade tomaat/mozarella
Soepje
Grote schaal lasagne
Of een lekker Italiaans gekruide stoofpot

Hollands:
Borrelplank met diverse worsten en kaas
Groentesoep
2 soorten stamppot
Eventueel extra gestoofde groente erbij

Veel plezier en smakelijk
Stamppot buffet
Indisch buffet
Chinees buffet
Tapa's buffet
Pasta's buffet

Ik zou wel 1 thema aanhouden.
Ik vind het echt niks.

Maak iets samenhangend en een beetje groente zou ook niet misstaan.
Wat vindt je dochter lekker?


Mij zou het niet uitmaken dat alles uit verschillende “keukens” komt, lekker is lekker :) En groente op een verjaardag vind ik ook geen must, al is wat salade erbij natuurlijk makkelijk te regelen.
Alle reacties Link kopieren
Wat ook altijd wel een succes is hier, en ook handig als je gasten niet allemaal zittend kunnen eten: hartige taarten en/of maaltijdsalades zoals pastasalade, couscoussalade, aardappelsalade. Kommetje soep vooraf en stokbrood met wat kaasjes erbij. Nu zitten er hier in de familie ook niet zo grote vleeseters, dat scheelt daar wel in. En deze suggestie wijkt ook wel erg af van je oorspronkelijke plan.
Dat de diva's even hun device erbij melden is het devies.
Klinkt lekker hoor. En ook uitgebreid. Zelfs meer dan uitgebreid vanwege de enorm keuzemogelijkheid.

Serveer er ook iets van groente/sla bij en (breek)brood. Om in de sauzen van het vlees te dippen. Dan heb je met rijst en brood ook daarin keuzemogelijkheid als gast.

Ik vind dat je van plan bent flink uit te pakken, dus niemand zal te kort komen.
We hebben met Kerst bij schoonmoeder een Hollands buffet gehad.

Snert - roggebrood met spek
Stamp boerenkool
Stamp zuurkool
Hutspot peen en ui
Stoofvlees
Verse worst/Rookworst
Speklappen

Was erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
Je mist inderdaad samenhang. Ik zou niet zo blij worden van zo'n buffet. Maar het zijn vooral kinderen op visite neem ik aan? Dan maakt het natuurlijk niet zoveel uit, als ze het maar lekker vinden toch?
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Nijn5 schreef:
30-12-2017 12:23
Mij zou het niet uitmaken dat alles uit verschillende “keukens” komt, lekker is lekker :) En groente op een verjaardag vind ik ook geen must, al is wat salade erbij natuurlijk makkelijk te regelen.


Ben ik maar gedeeltelijk met je eens. Het is wel fijn als alle gerechten met elkaar te combineren zijn, of in ieder geval wat bij elkaar aansluiten, vind ik. Varkenshaas met roomsaus bij mijn taboulé vind ik gewoon niet zo lekker namelijk, terwijl de afzonderlijke gerechten prima te eten zijn. Door dingen te serveren waarbij de keuze voor het ene gerecht de keuze voor het andere al bijna uitsluit, beperk je je gasten onnodig.
Dat de diva's even hun device erbij melden is het devies.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niks, het is een rommelig allegaartje.
Ga voor dingen die bij elkaar passen en in balans zijn met elkaar.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Bouw zelf je hamburger buffet.
Het klinkt best lekker, maar ‘baggervet’ allemaal. En het heeft niets met elkaar te maken.
Ik zou voor een iets meer volwaardige maaltijd gaan. Minder vet, minder vlees, lichtere gerechten, iets vegetarisch, veel meer groenten en frisse gerechten.
Maak er in iedergeval één geheel van.
Alle reacties Link kopieren
Doe er wat stokbroden bij.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook voor meer samenhang kiezen.
En groente. Absoluut.

Komen er vegetariërs? Ik zou van dit lijstje alleen aardappelkroketjes hebben gegeten, dan is wat groente erbij wel erg fijn.
Alle reacties Link kopieren
Er is niemand vegetariër

Maar ik snap jullie insteek
Of rijst of aardappelen maar niet beide

Stokbrood had ik niet aangedacht omdat het allemaal warm is
Lillybit schreef:
30-12-2017 12:28
Bouw zelf je hamburger buffet.
Dit is leuk. En dan dus witte en bruine broodjes, hamburgers en kipburgers, kaas, bacon, sla, tomaat, sausjes, ui, bieten.
Alle reacties Link kopieren
Hier maak ik meestal een grote pan nasi en een grote pan bami. Erbij saté van kippendijen, gehaktballetjes in zoetzure saus, kroepoek, gebakken eieren en wat zuur (atjar, augurken).

Laatste keer had ik zuurkoolstamppot en boerenkoolstamppot gemaakt. Voor bij de zuurkool had ik banaan en verse ananas. Erbij nog rookworst en ik had buikspek in de oven gegrild. Voor degenen die niet van stamppot houden had ik er een grote schaal lasagne en een schaal salade bij gemaakt.

2 grote pannen soep met broodjes en diverse luxe beleg en zelfgemaakte zalm-, tonijn-, en eiersalade is ook altijd een succes.
????????????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven