Verse zalm/tonijn uit de supermarkt geschikt voor sushi?

05-01-2018 15:54 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
I :heart: sushi...!
Zo af en toe maak ik het ook weleens zelf. Nu is hier slechts 1x in de week een markt waar ik dan de benodigde vis vers haal. Helaas geen viswinkel in de buurt. Dus ik moet dat wel plannen zeg maar en kan het niet altijd doen als ik er net op dat moment zin in heb.

Dus nu vroeg ik mij af: is de verse vis van de AH/Jumbo ook geschikt voor verwerking in sushi? Ik zou dan vooral de zalm en tonijn gebruiken denk ik. Weet zo niet wat zij zo meer aan verse vis verkopen die er eventueel geschikt voor is. Oja, gerookte paling kan denk ik ook wel (ohhh, zó lekker!)
Dan kan ik ook es op een zondag de vis halen en die dag de sushi maken/opeten en ben ik niet alleen afhankelijk van de marktdag. In het weekend heb ik net even wat meer tijd om sushi te maken, want het kost (mij) wel veel tijd, maar het is zo lekker!

Iemand die dit weleens zo doet?
Ik heb het wel eens gemaakt met verse vis uit de supermarkt. Was niks mis mee!
Maak het altijd met vis uit de supermarkt. Altijd lekker!
Wil je de zalm en tonijn dan rauw op de rijst leggen? Of ga je voor gerookte zalm?
gewoon proberen?
Alle reacties Link kopieren
Ik haal vis om rauw te verwerken in de sushi écht alleen bij een goede visboer.
Op de markt heb ik wel eens een worm gezien die uit een visfilet kwam.
Ik zou te bang zijn voor parasieten en wormen om de vis uit de supermarkt/markt rauw te verwerken. Dus ook geen tartaar van maken. Of sashimi.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zelf echt niet lekker genoeg als het uit de supermarkt komt. Ga altijd naar de Makro, zelfs mijn visboer verwees me daar naartoe.
Alle reacties Link kopieren
MollyHooper schreef:
05-01-2018 16:04
Wil je de zalm en tonijn dan rauw op de rijst leggen? Of ga je voor gerookte zalm?
Ja, rauwe vis zoals altijd! Kan nog afwisselen ook met gerookte zalm.
Helaas zit hier dus geen viswinkel in de buurt, op ca. 20 km volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Fring schreef:
05-01-2018 16:15
Ik haal vis om rauw te verwerken in de sushi écht alleen bij een goede visboer.
Dit.
Ik zou alleen écht goede nemen voor sushi. Vind vlees en vis uit de super sowieso kwalitatief niet het beste. Biefstukje zal ik er ook niet halen, haalt het niet bij de smaak en kwaliteit van die van de slager.
Wachten dus TO Of naar een ander durp rijden.
Fring schreef:
05-01-2018 16:15
Ik haal vis om rauw te verwerken in de sushi écht alleen bij een goede visboer.
Dit.
Ik maak zeer regelmatig sushi. Uit de supermarkt gebruik ik alleen de gerookte zalm en de blikjes tonijn op olie.
Alle reacties Link kopieren
Ik haal ook de vis voor de sushi bij de visboer of groothandel. Zelfs daar zeg ik erbij dat het voor de sushi is en dan krijg je andere kwaliteit. Zou het niet durven met rauwe vis van de supermarkt.
Alle reacties Link kopieren
Hmm, meerderheid zegt toch visboer lijkt het.
Helaas beschik ik niet over een pasje van een groothandel en die zit ook nóg verder rijden. Dan ben ik bijna drie kwartier aan het rijden voor ik er ben.
Doen jullie dat trouwens wel, zover rijden om verse vis te halen om sushi te maken ?
Alle reacties Link kopieren
Ik maak allen sushi en sashimi met supermarkt vlees wanneer dat gekookt/gerookt/bewerkt is.
Overigens zijn er ook hele lekkere vegetarische sushi's die je wel kunt maken in het weekend dan...
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
Nee, zou ik niet doen tenzij het gezouten, gerookt of op een andere wijze geconserveerd is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
mamaonbekend schreef:
05-01-2018 18:21

Doen jullie dat trouwens wel, zover rijden om verse vis te halen om sushi te maken ?
Nee dat vind ik niet nodig. Als ik niet gemakkelijk aan vertrouwde kwaliteit verse vis kan komen (en dat gebeurt best wel vaak) dan gebruik ik andere geconserveerde vis: gerookte zalm, makreel en forel en tonijnsoorten uit blik. Alles zeer betaalbaar en er valt eindeloos te variëren.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak regelmatig sushi en gebruik daarvoor gewoon de zalm en tonijn van de Albert Heijn. Ik kijk wel altijd even hoe het er uit ziet. Is altijd goed gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Als ik sushi maak dan wil ik zeker weten dat het kwaliteitsvis is en vooral heel vers. De groothandel zit bij ij op 15 km dus dat is geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik kweekzalm uit de supermarktdiepvries. De wilde zalm uit de diepvries vind ik niet lekker.

Deze wil ik ook nog eens maken.


https://m.youtube.com/watch?v=OWdLztnA82g

Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesje666 schreef:
05-01-2018 22:35
Ik gebruik kweekzalm uit de supermarktdiepvries. De wilde zalm uit de diepvries vind ik niet lekker.

Deze wil ik ook nog eens maken.


https://m.youtube.com/watch?v=OWdLztnA82g

Afbeelding
Top idee!
Alleen de rijst is totaal....slecht: rauwe korrels onderin
Alle reacties Link kopieren
Ze geven ook geen recept voor sushirijst, waarschijnlijk gaan ze er van uit dat we groot genoeg zijn om die zelf te maken. :)
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Dit is en blijft het moeilijkste en tevens belangrijkste van sushi.
Sinds ik dit goed kan is er echt niets wat een goed resultaat in de weg staat als je verse ingrediënten gebruikt!
Alle reacties Link kopieren
ik maak het af en toe wel met vis uit de super, ook sashimi , ben niet zo bang voor bact. , maar het liefst gewoon bij me visboer omdat de smaak veel beter is .
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
Alle reacties Link kopieren
MollyHooper schreef:
05-01-2018 16:24
Op de markt heb ik wel eens een worm gezien die uit een visfilet kwam.
Ik zou te bang zijn voor parasieten en wormen om de vis uit de supermarkt/markt rauw te verwerken. Dus ook geen tartaar van maken. Of sashimi.
Als je ziet hoe supermarktproducten worden verwerkt heb ik daar meer vertrouwen in dan producten die op de markt liggen (onder slecht controleerbare omstandigheden). In de supermarktlogistiek wordt het hele traject tussen vangst-productie-transport-winkel over het algemeen heel goed in de gaten gehouden (koeling e.d.).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven