Slowcooker of niet?

07-01-2018 16:51 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben aan het twijfelen of ik een slowcooker zal aanschaffen.
Ik heb al een echte gietijzeren pan van een bekend merk, en daar ben ik ook erg tevreden over.
De laatste tijd zie ik veel lekkere slowcooker recepten en ik vraag me af of een slowcooker nu nog meerwaarde heeft. Hebben jullie hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook die gietijzeren pan van dat bekende Franse merk (2 stuks zelfs :-$) en daarnaast ook een slowcooker, die heeft voor mij echt meerwaarde. Vooral omdat ie op electriciteit gaat, en ik er gewoon bij weg durf te gaan, en dat doe ik bij mijn gasfornuis niet. Ik maak ook vaak snachts eten erin, dat is dan klaar als ik op sta, super makkelijk als je zoals ik chronisch tijdsgebrek hebt.
Alle reacties Link kopieren
het voordeel van een slowcooker is dat je deze 's morgens aan kan zetten en dan gewoon weg gaan. verbruikt weinig energie, bakt niet aan. toch anders dan een gietijzeren pan.

maar wij houden van stews, curry's, soepen, etc. ik maak er ook brood in, fudge, lasagne en nog veel meer dingen. hij staat zeker een paar keer per week aan.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik hem denk ik 1a 2x per maand gemiddeld. Heb een hele grote en wij zijn maar met twee dus we eten er meerdere keren van als ik er iets in gemaakt hebt.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij geen meerwaarde, wordt nooit meer gebruikt.

Ik heb er twee van een bekend engels merk, Andrew James, een heb ik ongeveer zeven keer gebruikt en de 6,5 literpan nog nooit.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik hem in deze periode ook wel wekelijks. Hoofdzakelijk voor lekker stoofvlees. Dit apparaat durf ik gewoon aan te laten staan als ik weg ga of 's nachts. De oven en een normale pan niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben erg blij met mijn slowcooker, ik zet hem ook vaak 's avonds aan voor bijvoorbeeld stoofperen en dan zijn ze de volgende dag klaar. Of ik doe er 's ochtends ingrediënten in en eten is dan 's avonds klaar. In de zomer gebruik ik hem bijna niet, maar in de winter des te meer.

Met kerst was het ook ideaal. Wij hebben een vrij kleine keuken, maar in de slowcooker maakte ik een hele kip zodat het geen probleem was om voor 10 personen te koken. Het is eigenlijk een soort extra oven/gaspit.
Ik zou een instantpot aanschaffen in plaats van een slowcooker. Ik heb hemzelf nog niet maar een vriendin heeft het aangeschaft en ze maakte binnen een paar uur draadjesvlees. Ik dacht eerst van dat kan echt niet zo snel maar ik ben verkocht.
Alle reacties Link kopieren
die slowcooker recepten kunnen toch ook wel in een gewone pan?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
07-01-2018 20:26
die slowcooker recepten kunnen toch ook wel in een gewone pan?
Ja, dat kan maar dat moet je over het algemeen meer in de gaten houden en ik denk dat er weinig mensen zijn die een gaspit of -oven durven te laten branden als ze weg gaan. Een slowcooker slurpt minder energie dan bijvoorbeeld een elektrische oven.
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt me inderdaad ook het voordeel. Je stopt alles er in en je hebt er geen omkijken meer naar.
Lijkt me ook ideaal als ik na het werken thuis kom met de kinderen een het eten is gelijk klaar.
Maar ik vind het zo zonde van mijn braadpan als die vervolgens de kast niet meer uit komt..
Ik heb al gekeken of ik op marktplaats 1 kon kopen om eerst eens te proberen. Maar helaas bij mij in de buurt staan er geen te koop.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een slowcooker maar ik durf die niet de hele dag aan te zetten als er niemand is waardoor ik er dus eigenlijk heel weinig gebruik van maak.
Alle reacties Link kopieren
Voor ons was het echt de aankoop van het jaar. We gebruiken hem zeker 3, 4 keer per week. Hij staat momenteel ook aan en als we dan straks thuiskomen is het eten gewoon klaar, echt ideaal met een druk gezin.

Enige nadeel was dat we ook een vriezer aan moesten schaffen!!
Je kunt heel handig vantoren zogenaamde "dump bags" maken, daar doe je alles voor de maaltijd in, inclusief kruiden, gesneden groenten, blikjes tomaten enz en die vries je zo in. Ik haal die dan een dag vantevoren uit de vriezer zodat het in de koelkast kan ontdooien en 's morgens is het letterlijk een kwestie van alles in de SC dumpen, timer zetten en klaar.
Wij gebruiken hem voor curries, stoofpotten, bolognese, pulled pork, chili con carne, rollade... Nou ja, van alles.
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonouders zijn er zo enthousiast over dat ze beide kinderen er een cadeau gedaan hebben met de kerst. We hebben m nog niet gebruikt, de keuken hier is zo klein dat het sowieso lastig koken is, en het is nogal een apparaat. Ik ben erg benieuwd als we m straks kunnen gebruiken. Ik maak graag soep en 'echte' bouillon, maar zeker dat laatste is niet altijd praktisch als je werkt. Ik verwacht dat het zeker van toegevoegde waarde zal zijn, al wil ik hier ook graag een paar van die Franse pannen :biggrin: .

De tip van de dumping bags vind ik een hele goede! Die ga ik onthouden.
JA!!!
Ik ben zo dol op mijn slowcooker.. Helemaal fan..
Vooral in de winter gebruik ik hem veelvuldig.
Elke week zeker 2 maal in gebruik
als hij het morgen begeeft staat er overmorgen een nieuwe!
:hello:
ouwewijsneus schreef:
08-01-2018 19:18
Elke week zeker 2 maal in gebruik
als hij het morgen begeeft staat er overmorgen een nieuwe!
:hello:
:hello:
Alle reacties Link kopieren
ainne schreef:
08-01-2018 16:39
Voor ons was het echt de aankoop van het jaar. We gebruiken hem zeker 3, 4 keer per week. Hij staat momenteel ook aan en als we dan straks thuiskomen is het eten gewoon klaar, echt ideaal met een druk gezin.

Enige nadeel was dat we ook een vriezer aan moesten schaffen!!
Je kunt heel handig vantoren zogenaamde "dump bags" maken, daar doe je alles voor de maaltijd in, inclusief kruiden, gesneden groenten, blikjes tomaten enz en die vries je zo in. Ik haal die dan een dag vantevoren uit de vriezer zodat het in de koelkast kan ontdooien en 's morgens is het letterlijk een kwestie van alles in de SC dumpen, timer zetten en klaar.
Wij gebruiken hem voor curries, stoofpotten, bolognese, pulled pork, chili con carne, rollade... Nou ja, van alles.
Dat van die zakjes neem ik me ook altijd voor om te doen maar dus nog nooit gedaan.
Alle reacties Link kopieren
En hebben jullie dan een slowcooker van 'het' merk? Of een van de wat goedkopere?
Cynthiaxxx schreef:
08-01-2018 19:25
En hebben jullie dan een slowcooker van 'het' merk? Of een van de wat goedkopere?
soepketel
inhoud 8 liter
nauwkeurig instelbaar
lekker betaalbaar!!

Afbeelding

op dit moment gevuld met erwtensoep. morgenochtend perfect!
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
08-01-2018 19:24
Dat van die zakjes neem ik me ook altijd voor om te doen maar dus nog nooit gedaan.
Ik doe het zo eens in de 14 dagen. Uurtje of twee in de keuken op een zondagmiddag, muziekje aan, lekker dom hakken, snijden en zakken vullen, ik vind dat wel lekker eigenlijk :-D
Alle reacties Link kopieren
Cynthiaxxx schreef:
08-01-2018 19:25
En hebben jullie dan een slowcooker van 'het' merk? Of een van de wat goedkopere?
Ik heb een Crock Pot. €45 was ie volgens mij, en ik heb er een losse timer voor, voor in het stopcontact.
Alle reacties Link kopieren
Ik zet gewoon mijn gietijzeren pan in de oven. Scheelt een apparaat, net zo goed instelbaar als een slowcooker, en loop ik ook rustig bij weg.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
handigmetgeld schreef:
09-01-2018 10:53
Ik zet gewoon mijn gietijzeren pan in de oven. Scheelt een apparaat, net zo goed instelbaar als een slowcooker, en loop ik ook rustig bij weg.
Jij gaat gewoon de deur uit (naar je werk ofzo) met de oven aan? :O

Ik heb een slowcooker van het merk Andrew James. Hij wordt niet heel vaak gebruikt, maar voor curry’s vind ik het heel handig, en spareribs zijn er heerlijk uit. Van de week heb ik gehaktballetjes in satésaus gemaakt, erg lekker. Ook voor stoofgerechten natuurlijk ideaal. Ik ben er wel blij mee, maar ik had wel verwacht hem vaker te zullen gebruiken. Op de verschillende facebookpagina’s over slowcooken zie ik mensen gerechten erin bereiden dat ik denk ‘Waarom?! In de pan is het in tien minuten klaar!’ Ik pak dus vaak toch sneller een pan, ook omdat ik veel thuis ben en me te laat bedenk dat ik iets in de slowcooker zou kunnen bereiden.
Alle reacties Link kopieren
Drackie schreef:
10-01-2018 12:32
Jij gaat gewoon de deur uit (naar je werk ofzo) met de oven aan? :O
Liever met een oven aan (eigen groep, vaste bekabeling) dan met een losstaande slowcooker op het aanrecht, met een stekker, snoer, dingen die erbij in de buurt kunnen staan, enzovoorts. Bij een gasoven zou ik daar misschien anders over denken, maar een electrische oven is een stuk veiliger dan bijvoorbeeld een cv-ketel, en die slaat ook aan als ik niet thuis ben.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven