Vegetarisch

16-01-2018 18:47 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal!

Ik heb in mijn bucketlist staan dat ik een hele week vegetarisch wil eten.
Geen vlees en vis.
Eieren en melk eet ik wel gewoon die week.
Nu heb ik dus echt geen verstand van vegetarisch koken.
Laat gerust je recepten achter in de comments en eventueel tips.
Volgende week maandag begin ik.
Bedankt alvast! :)

Ben jij vegetarisch?

Totaal aantal stemmen: 39

Ja (54%)
Nee (46%)
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik heb genoeg vlees om mijn botten zitten om het geen vegetarisch geheel te laten zijn :biggrin:
hvm wijzigde dit bericht op 16-01-2018 18:49
0.98% gewijzigd
Ik eet vegetarisch en ik ben een vegetariër.
Is dat je echte naam? Is niet verstandig hè, op een openbaar forum.

Maar goed: vegarecepten:http://lmgtfy.com/?q=vega+recepten
Alle reacties Link kopieren
Ik vereenzelvig me het meest met de knolraap: pittig en spannend ;-D

Maar on topic: ik eet geen vlees. Dat is eigenlijk net zo simpel als het klinkt: gewoon geen vlees eten :)
En on-topic; ik lig nu uit te buiken van deze

Rigatoni met aubergine-tomatensaus
https://www.hellofresh.nl/recipes/rigat ... 22843fde57


Erg lekker.
Als het "maar" een week is ... Gewoon alle vlees en vis uit je gerecht skippen?
En eventueel een paar keer vervangen door een ei of kaas.
Alle reacties Link kopieren
Appeltje, eitje.
En hoewel alle beetjes helpen, is één week vlees laten staan niet echt een prestatie en zet het ook niet echt zoden aan de bio-industriedijk.

Lees dit anders maar eens: https://decorrespondent.nl/6200/hierdoo ... 0-73a9c47b

Worked for me.
Alle reacties Link kopieren
Heb niet vegetarisch ingevuld maar wil wel vaker vegetarisch eten. Vlees eten is eigenlijk ook iets wat niet bij mij past.

Heb vandaag een poging gedaan door een schnitzel gevuld met champignons te nemen. Ik hou niet van vleesschnitzels, maar wél van champignons.

Helaas vond man het allemaal weer niet geslaagd.
Pinterest/Google staat vol met vegetarische recepten.
Curry's zijn erg lekker, of pompoensoep, of ovenschotels met verschillende soorten groenten. Zo moeilijk is vegetarisch koken niet :thumbsup:
Veel plezier met uitproberen!
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
16-01-2018 18:56
Heb niet vegetarisch ingevuld maar wil wel vaker vegetarisch eten. Vlees eten is eigenlijk ook iets wat niet bij mij past.

Heb vandaag een poging gedaan door een schnitzel gevuld met champignons te nemen. Ik hou niet van vleesschnitzels, maar wél van champignons.

Helaas vond man het allemaal weer niet geslaagd.
Man maakt hier zelf vlees klaar. Ik raak het niet eens aan.
Een week, op je bucket list :hihi:

Verder zijn mensen van vlees en bloed, dus niet vegetarisch. Je kan vegetarisch eten, niet vegetarisch zijn. Vegetariër daarentegen wel weer

Dat neem ik terug, sorry, weer wat geleerd!

Voor recepten zou ik eens een zoekmachine of kookwebsite proberen.
anoniem_63bd847a5120d wijzigde dit bericht op 16-01-2018 19:54
Reden: Dom van me
10.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ga vooral geen niet-vegetarisch eten vegetarisch maken. Dus geen AGV, maar dan met een stukje nepvlees.

Er zijn genoeg pasta gerechten, en vooral Indiase curries en andere stoofschotels die heel lekker zijn zonder dat daar vlees of vis in zit. Maaltijdsoepen zonder vlees.

Het is echt niet zo lastig hoor.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
hamerhaai schreef:
16-01-2018 19:04
ga vooral geen niet-vegetarisch eten vegetarisch maken. Dus geen AGV, maar dan met een stukje nepvlees.

Er zijn genoeg pasta gerechten, en vooral Indiase curries en andere stoofschotels die heel lekker zijn zonder dat daar vlees of vis in zit. Maaltijdsoepen zonder vlees.

Het is echt niet zo lastig hoor.

Niks mis met een vega AGVtje hoor. Ik moet er niet aan denken dat ik als vegetariër alléén maar pasta's, curry's, maaltijdsoep of stoofschotels zou moeten/mogen eten.
hamerhaai schreef:
16-01-2018 19:04
ga vooral geen niet-vegetarisch eten vegetarisch maken. Dus geen AGV, maar dan met een stukje nepvlees.

Er zijn genoeg pasta gerechten, en vooral Indiase curries en andere stoofschotels die heel lekker zijn zonder dat daar vlees of vis in zit. Maaltijdsoepen zonder vlees.

Het is echt niet zo lastig hoor.
Ik vind het net simpeler om AGV vegetarisch te maken.
Aardappelen en groenten zonder iets of met een stuk quornfilet ofzo erbij.

Aan curry's begin ik niet - veel te ingewikkeld - en stoofschotels zijn hier toch echt altijd met vlees.
En met soep als warme maaltijd heeft niemand hier gegeten, tenzij ik als dessert een pak of 2 chips serveer.
Dat is wel een goed haalbare bucketlist. Ik ben vegetarisch en gebruik heel veel recepten van de Groene Meisjes. Die zijn ook nog veganistisch.

Lekker en Simpel heeft ook vaak receptjes die erg lekker en eh.. simpe zijn :-D
Soep met chips zou ik dan wel weer lusten ja :biggrin:
Tornacense schreef:
16-01-2018 19:10
Ik vind het net simpeler om AGV vegetarisch te maken.
Aardappelen en groenten zonder iets of met een stuk quornfilet ofzo erbij.

Aan curry's begin ik niet - veel te ingewikkeld - en stoofschotels zijn hier toch echt altijd met vlees.
En met soep als warme maaltijd heeft niemand hier gegeten, tenzij ik als dessert een pak of 2 chips serveer.
Rijstepap, griesmeelpudding of pannenkoeken met appelmoes na je soep!
Wij eten geen enkele dag vegetarisch. Ook op brood eten wij veel vleeswaren. Ik vind vlees veel te lekker maar vis eet ik nooit.
Alle reacties Link kopieren
Scratte schreef:
16-01-2018 19:09
Niks mis met een vega AGVtje hoor. Ik moet er niet aan denken dat ik als vegetariër alléén maar pasta's, curry's, maaltijdsoep of stoofschotels zou moeten/mogen eten.
Nee, maar TO wil een week vegetarisch eten. Das natuurlijk heel wat anders dan wanneer je vegetarier bent. Zeven avonden zonder AGVtje lijkt me geen enorme opgave, zeven dagen geen vlees en vis eten overigens ook niet.

Nogal bescheiden bucketlist, TO. Wat staat er nog meer op? 1 dag zonder make-up naar buiten? 2 dagen in dezelfde kleren naar je werk?
Blondie456 schreef:
16-01-2018 19:15
Wij eten geen enkele dag vegetarisch. Ook op brood eten wij veel vleeswaren. Ik vind vlees veel te lekker maar vis eet ik nooit.

En je vegetarische recept is..?
Roggenbrood schreef:
16-01-2018 18:49
Is dat je echte naam? Is niet verstandig hè, op een openbaar forum.

Maar goed: vegarecepten:http://lmgtfy.com/?q=vega+recepten
Kom nou, ze vraagt om vega gerechten, ze geeft niet net toe dat ze al 2 jaar een affaire heeft met de buurman en nu niet weet van wie ze zwanger is |-)

TO, als je een weekje geen vlees eet hoef je toch niet zo moeilijk te doen? Gewoon je vlees weg laten. Zo lastig is het niet
Blondie456 schreef:
16-01-2018 19:15
Wij eten geen enkele dag vegetarisch. Ook op brood eten wij veel vleeswaren. Ik vind vlees veel te lekker maar vis eet ik nooit.
En nu?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al 30 jaar vegetariër en weet eigenlijk totaal niet meer hoe ik dat in de beginperiode deed. Ik was toen 18, was net het huis uit en kon totaal niet koken. Volgens mij bewaarde ik recepten uit de Allerhande en had wat 2e hands kookboeken die ik bij de Slegte vond. Zoiets denk ik. Want nog geen internet en geen vrienden die ook vegetariër waren.

Overigens knip ik nog steeds weleens een recept uit de Allerhande en ook wel uit de krant. lekkertafelen.nl vind ik een leuke site, maar vaker googel ik gewoon waar ik zin in heb en dan komt er wel een leuk recept bovendrijven.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven