vega worst/knakworst

17-01-2018 15:34 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
vanwege een bierproeverij met een daarbij behorende Hot dog bar ben ik op zoek naar goede vegetarische worst, worstjes, knakworst.
totaal geen ervaring met het spul en als ik in de schappen kijk zien sommige eruit dat ik me niet kan voorstellen dat zelfs vega,s dat eten , maar goed , wat is gewoon goed spul ,
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
Alle reacties Link kopieren
Ik had laatst vega-worstjes van de vegetarische slager en die waren lekker!
het is wat het is
Alle reacties Link kopieren
Toevallig eet ik vanavond ook hotdogs. Ik gebruik de Little Willies van de vegetarische slager en strooi er ook wat vega speckjes overheen. Lekker met zuurkool, mosterd en klink wat gebakken ui.
Van Garden Gourmet (AH) vind ik de lekkerste
anoniem_94360 wijzigde dit bericht op 17-01-2018 22:27
Reden: Verkeerde merk.
28.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ze best lekker

(mocht je er eentje over hebben... moet je eens opwarmen in de oven.... blaast zo´n worst op als een ballon, heel bizar effect).
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ze geen van allen te eten. Bah.
Bij een bierproeverij heb ik als vegetariër liever noten, lekker brood met boter of desnoods kaas (maar dat laatste eigenlijk liever niet).
Bij een bierproeverij heb ik liever kaasbitterballen en (gewone) vega bitterballen.
De Vegetarische Slager is hier ook favoriet, echt prima vleesvervanger!
Alle reacties Link kopieren
tja ,, ik maak nou eenmaal een hotdog bar, het is geen high wine met een kaasplank , dat schaaltje nootjes staat er wel.
@ Chocolol , die tip van die spekjes neem ik ff mee zowel voor gewoon als vega ,
die willies moest ik even googlen , maar ze heten idd echt zo :) , zolang het grilbaar is lijkt me dat redelijk spul.
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
Ik eet en gewoon vlees en soms ook vega"vlees"
de producten van de vegetarische slager vindt ik de smaak van gewoon vlees het best benaderen.
Alle reacties Link kopieren
Scratte schreef:
17-01-2018 15:51
Bij een bierproeverij heb ik liever kaasbitterballen en (gewone) vega bitterballen.
kaas bitterballen , neem ik mee , ty
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
Van AH zijn de vega-knakworstjes heel ok. De vega-grilworst en vega-rookworst absoluut niet, net sponsjes. Maar de vega knakworstjes zijn lekker, knakken ook echt ipv dat het zo'n zompige massa is. Wel opwarmen in een braadpannetje ofzo he, niet in een pan heet water zoals gewone knakworstjes!

Van eigenlijk alle vega merken vind ik de basic vegetarische balletjes ook lekker. Niet de groenteballetjes of de falafel, die zijn erg wisselend, maar de gewone standaard vegetarische balletjes. Likje mosterd erop en eet smakelijk!
Alle reacties Link kopieren
Niet elke vegetarier zal kaasbitterballen eten. Ik had er nog nooit eerder van gehoord, dus ik weet ook niet of er vegetarische kaas inzit. Ik zou daarom al vriendelijk bedanken. In dat opzicht zit je met vegetarische bitterballen veiliger.
Alle reacties Link kopieren
Zolang het niet naar soja smaakt.....
Ik denk ook dat de vega slager het lekkerste is.
Alle reacties Link kopieren
BabyGroot schreef:
17-01-2018 16:03
Niet elke vegetarier zal kaasbitterballen eten. Ik had er nog nooit eerder van gehoord, dus ik weet ook niet of er vegetarische kaas inzit. Ik zou daarom al vriendelijk bedanken. In dat opzicht zit je met vegetarische bitterballen veiliger.
Vegetarische kaas.....??
Alle reacties Link kopieren
ja met vega stremsel , i know i know..
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
Alle reacties Link kopieren
droge worst ( metworst ) gewoon van de slager, prima met een glas bier erbij
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad zoals al velen hierboven noemen, de worstjes van de vegetarische slager zijn erg lekker.
Ik heb nog nooit een vega alternatief geproefd die 'net echt' was, maar het is ook geen vlees, dus het zal nooit net een echte hotdog (of wat dan ook) worden.

Ik koop ook wel eens little willies. Dit lijkt in de verste verte niet op een hotdog (want anders gekruid) maar is wel goed te eten. Zoals alles van de vegetarische slager, wel vrij zout. Zit wel kippen eiwit in.
Lopervanhiernaardaar schreef:
17-01-2018 17:02
droge worst ( metworst ) gewoon van de slager, prima met een glas bier erbij

:facepalm:
Bij de Ecoplaza verkopen ze vegetarische kaas, die dus geheel vegetarisch is, niet alleen het stremsel. Dat gedraagt zich als kaas, maar de smaak is mwoah.

De vegetarische worstjes van de AH zijn prima, die heb ik eens voor mijn kinderen voor een BBQ meegenomen en gelijk wilden de andere kinderen die ook, die merkten niet dat het vegetarisch was. Nou ja, misschien was het vleesaanbod niet lekker, dat kan ook.

Persoonlijk zou ik voor nootjes of lekkere toastjes met hummus of pesto gaan.

Overigens, een èchte vegetariër is ook nog geheelonthouder (vond ik toen ik als 16-jarige vegetariër werd), dus ook alcoholvrij bier proeven! ;)
Alle reacties Link kopieren
KeaAlpine schreef:
17-01-2018 17:09
Ik koop ook wel eens little willies. Dit lijkt in de verste verte niet op een hotdog (want anders gekruid) maar is wel goed te eten. Zoals alles van de vegetarische slager, wel vrij zout. Zit wel kippen eiwit in.

Ik zie die little willies ook meer als vervanging van een braadworst dan een knakworst. Je hebt wel knakworst alternatieven die er beter op lijken, maar die hebben ze bij mijn buurtsuper niet.

En er zit natuurlijk geen kippen eiwit in, dan zou het niet vegetarisch zijn. :-D Het is kippen ei-eiwit.
chocolol wijzigde dit bericht op 17-01-2018 17:28
0.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
aviv_13 schreef:
17-01-2018 17:21
Bij de Ecoplaza verkopen ze vegetarische kaas, die dus geheel vegetarisch is, niet alleen het stremsel. Dat gedraagt zich als kaas, maar de smaak is mwoah.

Wat anders dan het stremsel zou er nog meer niet vegetarisch zijn bij gewone kaas?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat kaas verhaal zo`n onzin.
Maar goed wie ben ik.
Alle reacties Link kopieren
het is en blijft een hot dog bar , dus geen 100.000 andere dingen als hummus en andere kikkererwten meuk, en droge worst van de slager?...
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven