Wat is jouw troostvoedsel

19-01-2018 13:46 99 berichten
Pizza 6 kazen
Pasta pesto
Chocolade het liefst met hele hazelnoten
Zure matten de groene
Redband dropduo’s
Tosti ei truffel kaas dippen in madame jeanet mango salsa
Kaassouflé dippen in truffel mayo
Broodje garnalen met zuur en madame jeanet peper met gebakken ui
Rijst met kip
Loempia met kip dippen in chilisaus
Chili cheese nugget met jalapeño burgerking
Grote glas cola
Big mac
Milkshake banaan
Surinaamse bara

Het liefst eet ik pittig alleen bij pasta eet ik de groene tabasco bij en bij de rest mango chutney Afbeelding

Wat is jullie troostvoedsel?
anoniem_353921 wijzigde dit bericht op 19-01-2018 13:50
21.86% gewijzigd
elninjaa schreef:
22-01-2018 02:52
Jee Orange tree, sorry maar dat klinkt heel saai. Ik haal veel levensvreugde uit lekker eten, lekker eten maken voor mijn geliefden, lekker uit eten gaan. Op vakantie draait ook alles om lekker eten en drinken. En nee ik ben niet dik of verder ongezond, want alles natuurlijk wel met mate en in het normale.
Het is ook niet echt een vrijwillige keuze hier.
Ik hou niet van xhips, snoep evt maar ben &jerry ijs is mijn favoriet.

Blondie brown and sofa so nice zijn momenteel de favorieten. Eet de pot ook echt in een keer op. Heb ik het niet over de minis
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is het ook geen eten als ik me naar voel, dan eet ik niks en pak ik liever een glas wijn.

Maar mijn comford food is vooral hartig: toastjes met kaasjes bijvoorbeeld.

Als avond eten een pizza bestellen van de pizzaria hier in de buurt; altijd de picante met extra champignons. Heerlijk! Maar alleen als ik alleen eet (dus zonder kids of man) en dat gebeurd zo zelden dat ik het mezelf ook gun die 2x per jaar.

Saucijzenbroodje van de bakker; jammmmmm. At ik vroeger echt wel vaak, maar ik zou echt dichtgroeien nu.

Verder vind ik Tony wel erg lekker, maar dan wel een hele reep in 1x.
Alle reacties Link kopieren
De bon bon block praline is mijn absoluut favoriete troosteten.

Verder kunnen de frietjes van de frituur mij ook wel deugd doen na een zware dag.
Always believe that something wonderful is about to happen.
Thais, Indonesisch, Chinees! En chocolade. En wijn.
Aan troostvoer heb ik niet echt behoefte, maar voor een lekkere frikandel speciaal mogen ze me wakker maken.
Alle reacties Link kopieren
Chocolade!
Ik eet graag zelfgemaakte babi pangang. Weet nu eindelijk wat voor vlees ik moet gebruiken: procureur aan een stuk zonder been. Een lekker alcoholisch drankje gaat er bij mij ook altijd wel in.
Je mag mij wakker maken voor een haring, liefst Hollands nieuwe, maar van een maatjes word ik ook niet saggie ;-)
Alle reacties Link kopieren
niks meer..... vanwege diabetes type 2 sinds maart
(ondertussen wel 22 kilo lichter)

Ik had vroeger serieuze waslijst:
chocolade
zandkoekjes
vruchtenhartjes
frietjes met alléén maar zout erop
pizza met 4 kazen
veel zeer donker geroosterd brood met kaas
pralines (melkchocolade met praliné van leonidas)
pennywafeltjes
zelfgemaakte wafeltjes
oude kaas
not all who wander are lost
Alle reacties Link kopieren
Verse zelfgemaakte soep, van vers getrokken bouillon met verse groenten en lekker gekruide gehaktballetjes.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ja een borrel lust ik ook wel. Maar de aardigheid gaat er af door al dat gezeur over dat het zo slecht is. Als vrouw zijnde mag je maar een drankje,want tig soorten kanker, hartklachten blablabla..ik geloof het ook wel, maar man...die betutteling.. :(
Na een glaasje wijn voel ik me al schuldig..
rockola wijzigde dit bericht op 23-01-2018 20:16
8.23% gewijzigd
Drop...
Alle reacties Link kopieren
Nou TO, dat lijstje van jou lijkt me wel wat. Als ik voortaan getroost moet worden, kom ik naar jou ;-) .

Maar nu is het nog: ijs (Ben & Jerry's, Haagen Dasz), patatje oorlog, pasta met veel saus en kaas, kapsalon, pizza salami, fish 'n chips, risotto...
Winter is coming...
Alle reacties Link kopieren
Iets met chocola, dan is het al gauw goed eigenlijk :P
Blog: writtenbyelaine.wordpress.com
Alle reacties Link kopieren
Pizza, glas rode wijn, en als toetje Ben & Jerry's .....
Alle reacties Link kopieren
Teriyaki subway
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
Alle reacties Link kopieren
Overigens heeft een kop goede thee op mij ook een zeer troostend effect.
Alle reacties Link kopieren
Chocola!!!
Chips, triple-chocolat-cookies, alles wat lekker, onweerstaanbaar en ongezond is.

Maar gelukkig nu niet meer!
Ik heb namelijk pas besloten niet meer door emoties ongezonde dingen te gaan eten/vreten. Ben erg blij dat ik die keuze gemaakt heb. Hier voel ik me veel beter bij, ondanks dat deze keuze pas een week geleden was. Achteraf ben ik gewoon trots dat ik er niet aan toegegeven heb, en weet ik dat ik het kan. Erg fijn!

Dit ga ik dus volhouden, en als ik wel eens 'de fout in ga', tsja, so be it, dan is het ook goed en ga ik daarna weer op de goede weg verder.

Niet omdat ik af wil vallen, dat is niet nodig. Maar omdat ik gewoon gezond / gezonder wil eten en dat zeker niet wil laten verpesten door emoties!
Natuurlijk eet ik wel iets lekkers om iets te vieren of wat dan ook, of als ik er gewoon zin in heb en er bewust voor kies. Vooral het bewust zijn van, dat vind ik prettig, ook als ik bewust ongezond eet.
(sorry voor het off-topic gaan)
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
24-01-2018 14:32
Overigens heeft een kop goede thee op mij ook een zeer troostend effect.
Ja, dat is ook wel een goeie!
Celaena_Aelin schreef:
24-01-2018 14:32
Overigens heeft een kop goede thee op mij ook een zeer troostend effect.
Ja ook dat, niets gaat boven een warm kopje thee als ik moe ben, of wat verdrietig.
Alle reacties Link kopieren
Kaaskroket
Spaghetti
Blokje oude kaas
Soepstengels
Advocado
Alle reacties Link kopieren
Paarse dorito's + glas cola light

of

Groene thee met lekkere zompige brownie
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
Hmm kan het niet echt troostvoedsel noemen, als ik me rot voel heb ik vaak namelijk juist geen zin in eten, welk eten dan ook. Maar comfort food heb ik natuurlijk wel, al moet ik zeggen dat ik het de laatste tijd weinig eet, maar goed ook want dit soort lijstjes zijn meestal niet het meest gezond.
- naturel chips (lays, of ribbelchips)
- bitterballen/kroketten
- nacho's met cheddar, tomaatjes, guacamole en zure room
- bovenstaande drie puntjes het liefst met een glas wijn
- friet van de friettent (dus niet van die goede verse friet die ik op andere momenten het lekkerst zou vinden)
- pure chocolade, of tony's melk met zeezout
- een hamburger (kipburger eigenlijk) van de plaatselijke bezorgdienst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven