Peuterproof

20-01-2018 09:09 72 berichten
Er is eerder een topic over geweest maar dat is al vrij oud.

Dus: wat zijn jouw peuter/kindproof recepten?

Mijn inspiratie is een beetje op ...
Liefst snel en vegetarisch geen probleem.
Hier een succes bij peuter en dreumes:
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... -en-tomaat
Pasta met spinazie, champignons roomkaas en geraspte kaas. In de niet vegetarische variant ook nog spekjes toevoegen.
Kip, patat en appelmoes/doperwten. Geen idee wat je dan zou moeten geven ipv de kip.

Sorry fout gelezen, vegetarisch is geen probleem. Je eet dus wel vlees.
Succesnummers hier zijn:

Pasta vongole,
Spaghetti carbonara met veel erwtjes er doorheen
Thai green prawn curry (mild) met rijst
Sushi bowl van rijst, zalm, avocado, sesamzaadjes etc
Soep van elke groenten, als het maar gepureerd wordt en geserveerd met brood om te dopen.
En if all else fails: pasta bolognese gaat er altijd goed in.
Nasi met omeletreepjes, wokgroenten en uiteraard satésaus. Omeletreepjes te vervangen door tofu of kip. Erwtensoep. Indiase maaltijden met naanbrood (eerst een paar hapjes eten, dan krijg je weer een stukje brood, en hoppa zo gaat er toch heel wat naar binnen). Pastei met kip, champignons, prei en mosterd met bladerdeegdakje. Hartige taarten doen het hier ook goed, bv met bloemkool, broccoli, brie en cashewnoten.
Alle reacties Link kopieren
In een muffinvorm met verschillende groenten hartige taartjes bakken en invriezen. Is 't enige wat mijn peuter (meestal) eet.
Favoriet is met prei en hamblokjes.
Wraps met bonen en dan losse groentes (tomaat, komkommer, mais, paprika enz.) Zodat iedereen ze zelf kan 'beleggen'

Pasta 'bolle jezus' met linzen - Recept

Lasagne, bijvoorbeeld dit recept

Stamppot
Andersom schreef:
20-01-2018 09:13
Pasta met spinazie, champignons roomkaas en geraspte kaas. In de niet vegetarische variant ook nog spekjes toevoegen.
Pasta met roomkaas vinden ze maar niks hier ;-) wel met rode saus.
Ik maak het wel eens met mon chou.

We eten wel vlees maar proberen niet te vaak
pien6 schreef:
20-01-2018 09:21
In een muffinvorm met verschillende groenten hartige taartjes bakken en invriezen. Is 't enige wat mijn peuter (meestal) eet.
Favoriet is met prei en hamblokjes.
Oh ja goede. Dat ga ik weer eens doen.
Alles waar macaroni/spagetti in zit, dus welke saus, groente en vlees maakt niet uit.

Soep: groenten-, erwten-, kippensoep. Broodje erbij en klaar.

Stamppot, ook hierbij maakt het niet met welke groente, als het maar door elkaar heen geprakt is met een beetje jus.

Pannenkoeken met geraspte wortel en courgette erdoor.
Hier helpt het trouwens ook heel goed om dingen een andee naam te geven. Zoontje lust geen zuurkool, maar wél witte boerenkool.
Hij lust geen nasi, maar wel 'rijstprutje'
Oh ja en ze moeten niks van soep hebben hier o_o
Alle reacties Link kopieren
Hier 3 kinderen met elk hun voorkeuren.

Oudste dochter (14) is al vanaf peuter gek op alles met vis, middelste (11 zoon) is gek op groente en jongste dochter (8) is gek op alles waar een botje in zit!

Denk dat zoon ooit vegetariër wordt.. (wat prima is). In de praktijk probeer ik met alle drie rekening te houden.

Maar goed; wat peuterproof was bij ons was dus nogal verschillend. Ik heb toen ze zo klein waren altijd normaal gekookt en alleen een beetje opgepast met hoe heet/gekruid het eten was.
Bumba1985 schreef:
20-01-2018 09:30
Hier helpt het trouwens ook heel goed om dingen een andee naam te geven. Zoontje lust geen zuurkool, maar wél witte boerenkool.
Hij lust geen nasi, maar wel 'rijstprutje'
Haha! Nee dat werkt niet hier denk ik. Hoewel de zalmvissticks er wel in gingen ineens.
marjolein853 schreef:
20-01-2018 09:34
Hier 3 kinderen met elk hun voorkeuren.

Oudste dochter (14) is al vanaf peuter gek op alles met vis, middelste (11 zoon) is gek op groente en jongste dochter (8) is gek op alles waar een botje in zit!

Denk dat zoon ooit vegetariër wordt.. (wat prima is). In de praktijk probeer ik met alle drie rekening te houden.

Maar goed; wat peuterproof was bij ons was dus nogal verschillend. Ik heb toen ze zo klein waren altijd normaal gekookt en alleen een beetje opgepast met hoe heet/gekruid het eten was.
Alle succesrecepten van oudste vindt jongste maar niks dus dat is wel lastig hier.
Oh ja: alles met vis of garnalen vindt peuter hier geweldig. En spinazie, liefst met een gekookt eitje want zo maakt oma het :heart: .
Alle reacties Link kopieren
Hier zijn ze dol op alle soorten soep. Dus elke week pureer ik brocolli/courgette/zak soepgroente of iets wat op moet en het is altijd een succes
tiramisuusje schreef:
20-01-2018 09:19
Succesnummers hier zijn:

Pasta vongole,
Spaghetti carbonara met veel erwtjes er doorheen
Thai green prawn curry (mild) met rijst
Sushi bowl van rijst, zalm, avocado, sesamzaadjes etc
Soep van elke groenten, als het maar gepureerd wordt en geserveerd met brood om te dopen.
En if all else fails: pasta bolognese gaat er altijd goed in.
Thanks, ik ga googlen!
Teigera schreef:
20-01-2018 09:20
Nasi met omeletreepjes, wokgroenten en uiteraard satésaus. Omeletreepjes te vervangen door tofu of kip. Erwtensoep. Indiase maaltijden met naanbrood (eerst een paar hapjes eten, dan krijg je weer een stukje brood, en hoppa zo gaat er toch heel wat naar binnen). Pastei met kip, champignons, prei en mosterd met bladerdeegdakje. Hartige taarten doen het hier ook goed, bv met bloemkool, broccoli, brie en cashewnoten.
Bladerdeeg is ook geen echt succes hier, wraps trouwens ook niet. Maakt het wel lastig...
Teigera schreef:
20-01-2018 09:39
Oh ja: alles met vis of garnalen vindt peuter hier geweldig. En spinazie, liefst met een gekookt eitje want zo maakt oma het :heart: .
Garnalen lusten ze beide graag!
Mijn kinderen zijn geen peuters meer maar deze gerechten zijn al jaren favoriet:
Linzenschotel met rijst
Chili sin carne met rijst
Spaghetti met (gepureerde) saus van geroosterde pompoen en andere groenten (www.smulpaapje.nl/blog/pastasaus-met-pompoen-tomaat/) met geraspte kaas
Wortel-pompoensoep met kokosmelk en koriander
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
20-01-2018 09:13
Pasta met spinazie, champignons roomkaas en geraspte kaas. In de niet vegetarische variant ook nog spekjes toevoegen.
Ja dit.

Is een tijd de enige groenten die mijn kind at geweest. Wél diepvriesspinazie, verse trapte ze niet in 😡
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 20-01-2018 10:19
10.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
20-01-2018 09:16
Kip, patat en appelmoes/doperwten. Geen idee wat je dan zou moeten geven ipv de kip.

Sorry fout gelezen, vegetarisch is geen probleem. Je eet dus wel vlees.
Een groentenkroket. Is kind dol op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven