Wienerschnitzel

11-02-2018 20:41 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
De perfecte wienerschnitzel het is me nog niet gelukt. Ze blijven zacht terwijl het lekker is als ze krokant zijn. De gepaneerde schnitzels uit het koelvak is het niet Heb het met ongepaneerd vlees van de slager geprobeerd en dit zelf door de bloem en paneer gehaald.Maar ook niet het krokante.
WIE heeft het succes recept van het bakken.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel olie en boter in de pan. Bijna frituren zeg maar.
Flinterdun kalfsvlees gebruiken
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
11-02-2018 20:42
Heel veel olie en boter in de pan. Bijna frituren zeg maar.
Met zonnebloemolie?
Alle reacties Link kopieren
Heb het ook al met kalfsvlees geprobeerd het zit hem in het bakken Dat de buitenlaag lekker krokant is.
Alle reacties Link kopieren
Twee keer paneren? Ik doe altijd bloem, ei, paneermeel en dan nog een keer ei en paneermeel en dan bakken in ruim boter, en niet te vaak of te snel omdraaien.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
11-02-2018 20:44
Flinterdun kalfsvlees gebruiken
Melk, bloem, ei en paneermeel. Veel buttersmalz gebruiken (duitse aldi) of reuzel. Bijna frituren idd.
Naar origineel Oostenrijks recept a la mijn papa :-D
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Superhuisvrouw schreef:
11-02-2018 20:45
Met zonnebloemolie?
Ja of olijfolie.
Maar er moet veel vet in de pan. Dat ze een beetje drijven.
Alle reacties Link kopieren
eckano schreef:
11-02-2018 20:48
Twee keer paneren? Ik doe altijd bloem, ei, paneermeel en dan nog een keer ei en paneermeel en dan bakken in ruim boter, en niet te vaak of te snel omdraaien.
Dit maar dan met roomboter. Boter goed heet laten worden voor het vlees erin gaat. En vlees op temperatuur laten komen voor t bakken
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Alle reacties Link kopieren
Arachideolie kan ook, en vooral zorgen dat je olie heet genoeg is zodat de schnitzel direct dicht schroeit.
Alle reacties Link kopieren
Eerst eten, daarna calorieën tellen.

Ik zou bakken in geklaarde boter in de pan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
over 2 weken heb ik de perfecte snitzel, moet er wel een stukje voor rijden en een uurtje lopen maar dan heb je ook wat zeker met het uitzicht @unterhofalm hütte.....

heb trouwens een keer een zalige cordon bleu op die was gevuld met gesmolten rockford kaas.
Veel vet.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Boter zonder spetters.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Heel veel olie en een beetje croma, wat meerdere al zeggen, bijna frituren, en niet te lang in de pan laten, dan zuigen ze zich vol en worden ze alsnog niet knapperig. Gewoon wat sneller bakken.
Wat voor paneermeel gebruik je?
Alle reacties Link kopieren
Het is ook erg belangrijk dat je vers kalfsvlees koopt bij de slager. Door het ontdooien en herinpakken in de super vriezen de vleescellen kapot en verliezen dan makkelijk vocht wat tijdens het bakken in het paneermeellaagje gaat zitten, zeker bij te lage temperaturen.

Het resultaat hangt dus af van de kwaliteit van je producten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
ElizabethThatcher schreef:
11-02-2018 22:09
Wat voor paneermeel gebruik je?
Van de AH
Superhuisvrouw schreef:
11-02-2018 22:36
Van de AH
Al eens geprobeerd zelf paneermeel te maken?
Alle reacties Link kopieren
ElizabethThatcher schreef:
11-02-2018 22:56
Al eens geprobeerd zelf paneermeel te maken?

Ook weleens gedaan.
Alle reacties Link kopieren
subon schreef:
11-02-2018 20:53
Dit maar dan met roomboter. Boter goed heet laten worden voor het vlees erin gaat. En vlees op temperatuur laten komen voor t bakken

Huh? Ik heb het ook over boter toch?!
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Je kan makkelijk zelf boter klaren hoor. Doe je een half of heel pakje roomboter in een melkpannetje en op matig vuur beweeg je de klont steeds over de bodem totdat hij vloeibaar is. Daarna goed opletten: zodra de kleur lichtcaramelkleurig wordt (licht is beter dan donker; het geurt nogal boterig) dan haal je het van het vuur en zet je het koud weg. Daarna breek je de massa in stukken en bergt het in een doosje in de koelkast. Je kan het maanden bewaren. De boter heeft nu de eigenschap gekregen om erg heet te mogen worden zonder schadelijke stoffen te ontwikkelen. Dus erg geschikt voor het bakken van vlees, maar je kan er ook nog koekjes van bakken. In het laatste geval moet er weer vocht bij.

Klaren kan ook door te smelten en daarna de vetlaag eraf te schenken of te scheppen en het vocht weg te gooien. Dan blijft het neutraler van smaak.

Je houdt van boter of niet. Als kind hield ik er alleen maar van in de koekjes. Het moest niet in mijn avondeten zitten. Maar alles wordt anders als je het zelf mag bepalen. :)

Als het je vooral om de krokante korst gaat dan zou je de krokante kipschnitzels kunnen proberen. Het is wel plakvlees dus geen lapje maar een soort gehakt kipvlees en daarna samengeperst. Maar op zich eet het lekker weg. Die zijn al gaar en hoeven alleen maar 10 minuten opgewarmd te worden in de airfryer. Overigens qua smaak niet vergelijkbaar met echt.
retrostar wijzigde dit bericht op 12-02-2018 11:31
2.96% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Eerst door de bloem, dan door een losgeklopt ei en dan door paneermeel.

Alleen (ruim) olie gebruiken en goed heet laten worden. Geen boter, want boter verbrandt op hoge temperaturen.
Als de olie heet is, de schnitzel in de pan en de warmtebron half hoog draaien.
Na ca. 3 minuten omdraaien (afhankelijk van de dikte van het vlees) en de andere kant bakken. Niet over de bodem schuiven (zoals biefstuk) en niet meerdere keren omdraaien.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
12-02-2018 11:07
Eerst door de bloem, dan door een losgeklopt ei en dan door paneermeel.

Alleen (ruim) olie gebruiken en goed heet laten worden. Geen boter, want boter verbrandt op hoge temperaturen.
Als de olie heet is, de schnitzel in de pan en de warmtebron half hoog draaien.
Na ca. 3 minuten omdraaien (afhankelijk van de dikte van het vlees) en de andere kant bakken. Niet over de bodem schuiven (zoals biefstuk) en niet meerdere keren omdraaien.

Dit!
Echt alleen in olie bakken en zelf paneren met paneermeel van broodkruim (semmelbrösel) niet van beschuitpaneermeel.
Een schnitzel moet zo heet mogelijk worden gebakken zodat het paneermeel zo min mogelijk vet opneemt. Boter verbrandt dan inderdaad.
Een schnitzel moet zo droog gebakken zijn dat “een dame in baljurk erop kan gaan zitten”.
Aldus een Weense zegswijze.....
Alle reacties Link kopieren
Gatver! :rofl:

Restaurants willen zo makkelijk en goedkoop mogelijk produceren; dat is niet raar.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven