Biologische kaas, altijd vega?

13-02-2018 13:19 32 berichten
Hallo,

'Gewone' kaas eet ik niet meer omdat er dierlijke stremsel in verwerkt is. Nu zijn er vega kazen, deze zijn vaak duur en verkopen ze in winkels die ik niet ken en waar ik überhaupt nooit kom.

Biologische kazen worden ook verkocht, maar zijn deze biologische kazen allemaal vegetarisch? Deze kazen zijn gewoon te koop bij de Jumbo en AH, hier kom ik dagelijks.

Ik zou natuurlijk zelf even naar de winkel kunnen, maar ben ziek en man gaat straks de boodschappen doen.
Alle reacties Link kopieren
Nee, biologische kaas is niet per definitie vega
AH verkoopt Kees, die wel.
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 20:14
0.00% gewijzigd
Nee, deze zijn biologisch, maar niet vegetarisch, dat is wel nog een verschil hoor.
Bij de Lidl hebben ze vaak speciale weken. Heb daar ook wel eens veganse kaas in
de folder zien staan. Dat zou je evtl. in de gaten kunnen houden. Maar meestal is het wel vegetarische kaas.
In deze zit wel vegetarisch stremsel en die koop je wel bij de AH geloof ik
https://keesmakers.nl/wat-kees/
Alle reacties Link kopieren
De biologische kazen van Albert Heijn bevatten wel vegetarisch stremsel toch? Dus die lijken me dan inderdaad vega.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
LAgirl82 schreef:
13-02-2018 13:24
In deze zit wel vegetarisch stremsel en die koop je wel bij de AH geloof ik
https://keesmakers.nl/wat-kees/
Fijn, dank je! Ik zal kijken of ze het ook bij Jumbo verkopen.
Alle reacties Link kopieren
Biologisch is helemaal geen synoniem voor vegetarisch?
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
LaFolie schreef:
13-02-2018 13:32
De biologische kazen van Albert Heijn bevatten wel vegetarisch stremsel toch? Dus die lijken me dan inderdaad vega.
Dat weet ik dus niet zeker.
AeonOfWinter schreef:
13-02-2018 13:33
Biologisch is helemaal geen synoniem voor vegetarisch?

Dat zeg ik ook niet..?
Geraldine schreef:
13-02-2018 13:24
Bij de Lidl hebben ze vaak speciale weken. Heb daar ook wel eens veganse kaas in
de folder zien staan. Dat zou je evtl. in de gaten kunnen houden. Maar meestal is het wel vegetarische kaas.
Bedankt voor de tip!
Zijn alles Kees kazen vega?
Alle reacties Link kopieren
Kijk even op ah.nl, bijvoorbeeld hier https://www.ah.nl/producten/product/wi1 ... 50-plakken

kun je zien wat voor stremsel erin zit. Deze is vegetarisch dus
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 20:15
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
LiefKleinMuisje schreef:
13-02-2018 13:36
Zijn alles Kees kazen vega?
jep
LiefKleinMuisje schreef:
13-02-2018 13:33
Dat weet ik dus niet zeker.
Dan kijk je toch op de verpakking? Ze zijn verplicht het er op te zetten.
Etiketten lezen, of er 'vegetarisch stremsel' opstaat.
Alle reacties Link kopieren
De kaas van AH Biologisch is vegetarisch gestremd, staat expliciet in de ingrediëntenlijst vermeld.
Etiketten lezen inderdaad, dan weet je zo welke kaas wel of niet vegetarisch is. Het is zowiezo verstandig om de etiketten te lezen want soms stoppen ze in dingen waarvan je denkt dat het vegetarisch is alsnog vlees/vis. Zo zit er in het eierslaatje van de AH vis.
Alle reacties Link kopieren
Want de kalfjes die dood moeten voor de kaas daar mag de stremsel niet van gebruikt worden? Dat kleine beetje wat nodig is is een druppel van de hoeveelheid die overblijft van al die kalfjes is echt een heel klein percentage. Neem dan geen kaas. Maar als je dat toch persé wil eten zeur dan niet over dat beetje stremsel.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
13-02-2018 14:28
Want de kalfjes die dood moeten voor de kaas daar mag de stremsel niet van gebruikt worden? Dat kleine beetje wat nodig is is een druppel van de hoeveelheid die overblijft van al die kalfjes is echt een heel klein percentage. Neem dan geen kaas. Maar als je dat toch persé wil eten zeur dan niet over dat beetje stremsel.
Of bemoei je gewoon lekker met je eigen eetgewoontes, vegetarisch stremsel kan in ieder geval geen kwaad.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
13-02-2018 14:28
Want de kalfjes die dood moeten voor de kaas daar mag de stremsel niet van gebruikt worden? Dat kleine beetje wat nodig is is een druppel van de hoeveelheid die overblijft van al die kalfjes is echt een heel klein percentage. Neem dan geen kaas. Maar als je dat toch persé wil eten zeur dan niet over dat beetje stremsel.
ik ben geen vega hoor, maar snap hen wel.
Als ik ergens iets eet waarvan ze zeggen, er zit maar een beetje caviabloed of hondenmeel door, vind ik daar ook iets van.
nina1966 schreef:
13-02-2018 14:28
Want de kalfjes die dood moeten voor de kaas daar mag de stremsel niet van gebruikt worden? Dat kleine beetje wat nodig is is een druppel van de hoeveelheid die overblijft van al die kalfjes is echt een heel klein percentage. Neem dan geen kaas. Maar als je dat toch persé wil eten zeur dan niet over dat beetje stremsel.
Ik wil juist graag kaas eten maar niet waar een (klein) percentage dierlijke stremsel inzit. Ieder zo zijn ding.

En zeuren? Beetje vergezocht...
Op de reacties: Uiteraard is het een kwestie van lezen, alleen ik lig ziek op bed en man doet na z'n werk de boodschappen. Wil hem niet 'vermoeien' met het lezen van etiketten.

De biologische van AH gaan we proberen!!!! Bedankt allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven