Houdbaarheid wokschotel gevogelte

15-02-2018 16:01 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kocht dinsdagavond een wokschotel met gevogelte in de Colruyt. Ik weet niet echt welk gevogelte er in zit, ik gok kip/kalkoen. Ik merkte echter gisterenavond dat de verpakking wat open was, kant van het vlees. Ik ben er vrij zeker van dat dit in de winkel nog niet zo was. De schotel ligt sinds het thuiskomen van de winkel in de koelkast en is waarschijnlijk onderweg gescheurd. Op de verpakking staat een houdbaarheid tot 17/02. Nu vraag ik me af of dit oke is om deze vanavond op te eten zonder risico’s op bedorven vlees...
anoniem_364625 wijzigde dit bericht op 15-02-2018 16:12
0.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het er niet op gokken maar ik ben ook een mieperd wat dat betreft.
Alle reacties Link kopieren
Gebruik je zintuigen (kijken, ruiken, proeven), ik denk dat het nog prima kan. Je hebt het gisteravond gekocht en eet het morgenavond op. Maar ik ben dan ook niet zo moeilijk.
Buiten is het koud genoeg en eenmaal in de koelkast ook. Tenzij het er beschimmeld uit ziet of raar ruikt, kun je het vast nog wel eten.
Alle reacties Link kopieren
Mijn excuses, ik vergiste me van dag. Ik heb het dinsdagavond gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Dan nog steeds je zintuigen gebruiken. Als je dat prettig vindt, kun je er zelf nog huishoudfolie omheen doen.
Alle reacties Link kopieren
salmonella ruik je niet hoor
Alle reacties Link kopieren
@dahlia74, ik heb er gisterenavond folie om gedaan wanneer ik de opening zag, ligt natuurlijk wel in de koelkast en is even bloedgesteld geweest aan lucht dus weet niet of dat nog veel heeft geholpen
Alle reacties Link kopieren
De kip is door en door gegaard in de fabriek. Kans dat er na dit proces kruisbesmetting optreed is zeer klein. Ik zou mij niet druk maken om salmonella.

Het kan ook voorkomen op rauwe groente, maar kans is zeer minimaal. En moet dus al aanwezig zijn in de fabriek in dit geval. De schotel gaat salmonella vrij de fabriek uit en lijkt mij niet dat er daarna kruisbesmetting heeft opgetreden.

Kortom, gewoon je zintuigen gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven