Broodsalades

17-02-2018 20:08 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een moeilijke eter en vooral de lunch vind ik altijd lastig om gevarieerd te houden. Een heerlijke Johma salade op brood kan ik dan wel weer waarderen, maardit is in verhouding "duur" beleg. Hebben jullie nog leuke recepten voor dit soort broodsalades?
Hampreisalade:Ham en prei fijn snijden.
Lepeltje mayonaise en een drupje tomatenketchup, beetje peper en zout. Goddelijk (1lepeltje mayonaise is meer dan genoeg voor een hele bak)


Tonijnsalade: Blikje tonijn: uitje en tomaatje fijn snijden. Beetje mayonaise, prakken, beetje peper :goddelijk

Tomatensalade: tomaatjes fijn snijden en wat knoflook persen. Beetje tomatenketchup erbij. Goddelijk


Vooral die ham prei is altijd een hit op feestjes.
anoniem_250807 wijzigde dit bericht op 17-02-2018 20:18
Reden: .
16.43% gewijzigd
En eisalade natuurlijk.

Eitjes koken, evt gerookte spekjes bakken. Ei prakken, mayonaise erbij, ui, wat augurk, beetje peper.
anoniem_250807 wijzigde dit bericht op 17-02-2018 20:19
69.13% gewijzigd
Twee eetlepels kwark, bieslook klein snijden, kerriekruiden OF chilikruiden. Twee heel verschillende spreads met nagenoeg dezelfde ingredienten. De een mild, de ander pittig. Lekker smeuïg.
Alle reacties Link kopieren
Eitje koken, prakken, beetje mayo, klein heel fijn gesneden tomaatje erbij, lente ui of bieslook er door, peper en zout. Heerlijk op een pistoletje of toastje.
Tomaatje in kleine stukjes, basilicum fijn hakken, knoflook persen op een getoast broodje doen en beetje kaas er over. Heerlijk.
(in het aardbeien seizoen) Stukje stokbrood, dik besmeren met mascarpone waar je gehakte munt en peper door geroerd hebt en dakpansgewijs beleggen met aardbeiden.
Niet echt goedkoper dan supermarkt bakjes maar stukken lekkerder en veel gezonder.
oudblond wijzigde dit bericht op 17-02-2018 20:24
2.20% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
heinz sandwich spread
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik mask mijn tonijnsalade altijd met tonijn uit blik, kleingesneden appel, augurk, (lente) ui en komkommer. Kappertjes erdoor en een beetje kwark/yoghurt mayo+ peper en zout. Heerlijk ook.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
17-02-2018 20:26
Ik mask mijn tonijnsalade altijd met tonijn uit blik, kleingesneden appel, augurk, (lente) ui en komkommer. Kappertjes erdoor en een beetje kwark/yoghurt mayo+ peper en zout. Heerlijk ook.
Doe ik ook vaak, alleen prak ik er nog een eitje doorheen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Paar plakjes ham in kleine stukjes snijden, lepel Griekse yoghurt erbij, aantal stengels bieslook fijn snijden en erdoor roeren. Nachtje in de koelkast laten staan zodat de bieslooksmaak er lekker intrekt. Eventueel beetje mosterd toevoegen

Heerlijk


Oh en hoezo is de kippesto nergens meer te vinden O_O
Alle reacties Link kopieren
Wat een goede ideeën al! Heb meteen zin om naar de super te gaan...
En met kwark werken I.p.v. Vette Mayo, ook een top idee, ben benieuwd!
Ik doe vaak half mayo en half kwark/yoghurt. En de mayo is dan ook nog half (halvanaise, de biologische van de AH vind ik erg goed) dus dat is half-half :proud:

Hier nog 2 recepten voor slaatjes met kip:

http://www.kayotic.nl/blog/jaydens-sandwich

http://www.kayotic.nl/blog/curried-chicken-salad
Alle reacties Link kopieren
Oh... Ik ben nu eitjes aan het koken voor de eiersalade van Oudblond..
Tomaat in kleine blokjes. Rookvlees in kleine blokjes of plakjes in stukjes snijden/trekken, peper. Even laten staan om de smaken te laten mengen.
Het zoutige van het rookvlees is lekker met de tomaat en peper. Ikzelf doe er graag een likje Hela curry-ketchup bij.
Oudblond schreef:
17-02-2018 20:23
Eitje koken, prakken, beetje mayo, klein heel fijn gesneden tomaatje erbij, lente ui of bieslook er door, peper en zout. Heerlijk op een pistoletje of toastje.
Tomaatje in kleine stukjes, basilicum fijn hakken, knoflook persen op een getoast broodje doen en beetje kaas er over. Heerlijk.
(in het aardbeien seizoen) Stukje stokbrood, dik besmeren met mascarpone waar je gehakte munt en peper door geroerd hebt en dakpansgewijs beleggen met aardbeiden.
Niet echt goedkoper dan supermarkt bakjes maar stukken lekkerder en veel gezonder.
Inplaats van Mascarpone kan ook de kwark gebruikt worden.

Kwark met jam ook lekker trouwens.
Bij Aldi en Lidl trouwens ook lekker (bio) vega spreads. Met noten, groentes, fruit etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven