Kippenpootjes grillen geen harde vel

20-02-2018 19:48 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag kippenpootjes gegrild (die kleinste die de supermarkt heeft)
, 30 min op 190 graden op een bakplaat met bakpapier. De kip was goed gaar, het kwam makkelijk van het bot af maar het had geen krokant velletje :0

Wat ging er dan mis? Moet ik het dan korter op een hoger temperatuur grillen of juist langer op een lager temperatuur?
Heb je ze ingesmeerd met boter of olie?
Moet je daarvoor niet de kip niet bedruipen?
Zoals oma en moeder vroeger deden: kip in braadslee met wat klontjes boter en dan tussendoor een paar keer die gesmolten boter over de kip heen scheppen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan je niet helpen, maar ik las de titel en dacht: huh? kan je zoiets kopen ergens?
Toen eventjes afbeelding gezocht en toen wist ik wat je bedoelde, had zoiets in mijn hoofd :-$ :

Afbeelding
Vleugeltjes

Wat langer laten grillen.
Was de bovenkant ook niet knapperig? De kant waar het in zijn eigen vet ligt te sudderen natuurlijk niet.
190 graden vind ik trouwens wel een lage temperatuur. Ik heb een oven met zowel boven- en onderwarmte als hetelucht, en zet bij kip alles aan op 200 graden (= vergelijkbaar met 220 conventioneel).
anoniem_228429 wijzigde dit bericht op 20-02-2018 20:02
48.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
-nevermind, verkeerd gelezen-
susan wijzigde dit bericht op 20-02-2018 20:25
82.73% gewijzigd
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik doe het meestal op 200 of 225 graden, dan krijg je echt een knapperig vel.
Alle reacties Link kopieren
mavelle schreef:
20-02-2018 19:51
Heb je ze ingesmeerd met boter of olie?
Klein beetje maar, Olie. En daarnaast kipkruiden en beetje ketjap
Alle reacties Link kopieren
ika35 schreef:
20-02-2018 19:52
Moet je daarvoor niet de kip niet bedruipen?
Zoals oma en moeder vroeger deden: kip in braadslee met wat klontjes boter en dan tussendoor een paar keer die gesmolten boter over de kip heen scheppen.
Op die manier blijft het bij mij juist zacht
Alle reacties Link kopieren
[quote=chentolove post_id=28176970 time=1519152981 user_id=214389]
Ik kan je niet helpen, maar ik las de titel en dacht: huh? kan je zoiets kopen ergens?
Toen eventjes afbeelding gezocht en toen wist ik wat je bedoelde, had zoiets in mijn hoofd :-$ :

Alle reacties Link kopieren
momo1980 schreef:
20-02-2018 20:05
Ik doe het meestal op 200 of 225 graden, dan krijg je echt een knapperig vel.
Hoelang dan?
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
20-02-2018 20:00
Was de bovenkant ook niet knapperig? De kant waar het in zijn eigen vet ligt te sudderen natuurlijk niet.
190 graden vind ik trouwens wel een lage temperatuur. Ik heb een oven met zowel boven- en onderwarmte als hetelucht, en zet bij kip alles aan op 200 graden (= vergelijkbaar met 220 conventioneel).
Nee. Il heb ze halverwege ook omgedraaid.
Ik heb trouwens een stand gebruikt die grill en hetelucht afwisseld waardoor de lucht verdeeld word. Ik heb ook een kleine en een grote grillstand maar het boekje adviseerde dit. Overigens adviseerde het boekje wel 200 tot 220 graden en dan 40 min. Maarja ik zag de bui al hangen dat het dan zou verbranden dus lager gezet, het was nu bruin genoeg dus met hogere temperatuur moer t wel korter in de oven
Alle reacties Link kopieren
Ikzeihettoch schreef:
20-02-2018 20:16
Nee. Il heb ze halverwege ook omgedraaid.
Ik heb trouwens een stand gebruikt die grill en hetelucht afwisseld waardoor de lucht verdeeld word. Ik heb ook een kleine en een grote grillstand maar het boekje adviseerde dit. Overigens adviseerde het boekje wel 200 tot 220 graden en dan 40 min. Maarja ik zag de bui al hangen dat het dan zou verbranden dus lager gezet, het was nu bruin genoeg dus met hogere temperatuur moer t wel korter in de oven
Op een rooster grillen met een lekbak eronder.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
In Masterchef gaat eigenlijk al het vlees in de oven, maar wel ná eerst goed te zijn aangebakken in de pan. Dat zou ik ook doen. Lekker korstje bakken en dan met kookvocht en al in de oven.
Alle reacties Link kopieren
In de airfryer wordt kip ook lekker knapperig.
Alle reacties Link kopieren
Of het vel eraf halen en even in de pan roosteren, wordt het lekker knapperig.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
[quote=chentolove post_id=28176970 time=1519152981 user_id=214389]
Ik kan je niet helpen, maar ik las de titel en dacht: huh? kan je zoiets kopen ergens?
Toen eventjes afbeelding gezocht en toen wist ik wat je bedoelde, had zoiets in mijn hoofd :-$ :

Alle reacties Link kopieren
Als ik mijn kip 30 minuten onder een grill van 190 graden heb, zijn ze zwart. Wat ik altijd doe: alleen grill stand gebruiken, zo rond 200 graden, rooster redelijk ver boven in, 5 minuten ene kant en 5 minuten andere kant en dan even opensnijden om te kijken of ze gaar zijn. Ik gebruik kipkruiden zonder zout, geen vochtige marinade. En een plaat eronder met bakpapier.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon lekker in de koekenpan in de boter op hoog vuur.
Of idd in de airfryer.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
21-02-2018 01:19
Gewoon lekker in de koekenpan in de boter op hoog vuur.
Of idd in de airfryer.
Worden ze dan krokant bij jou? Want bij mij in boter in een pan niet.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
21-02-2018 00:39
Als ik mijn kip 30 minuten onder een grill van 190 graden heb, zijn ze zwart. Wat ik altijd doe: alleen grill stand gebruiken, zo rond 200 graden, rooster redelijk ver boven in, 5 minuten ene kant en 5 minuten andere kant en dan even opensnijden om te kijken of ze gaar zijn. Ik gebruik kipkruiden zonder zout, geen vochtige marinade. En een plaat eronder met bakpapier.
Oo echt maar 10 min dus :o
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
21-02-2018 01:27
Worden ze dan krokant bij jou? Want bij mij in boter in een pan niet.
Ik bak ze ook altijd in een hapjespan, met flink veel boter, daardoor frituren ze soort van en is het vel wel knapperig.
Als je ze insmeert met ketjap worden ze niet knapperig. Draaien op bakpapier is ook niet ideaal. Knapperig worden ze op een rooster, lekbak eronder, en dan een half uur op 200 graden hetelucht. Evt kun je de laatste vijf minuten de grill aanzetten, maar dan moet je er wel naast blijven staan, want dat gaat hard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven