Feestje...allemaal eters.

09-04-2018 16:19 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zaterdag een feest bij mij thuis. Nu komen er zo,n 20 man en die blijven waarschijnlijk allemaal plakken voor het eten. Nu maakt een vriendin van mij een slaatje. Dacht ik doe er wat stokbroodjes bij...klaar is Klara. Maar ik wil er eigelijk nog wel wat bij doen.

Iemand ideetjes??? Graag niet al te ingewikkeld, ben helaas niet echt een keukenprinses.
Grote pan soep.
Nasi.
Pindasaus.
Hamburgers/worstjes/ knakworsten
Een pan soep?
Alle reacties Link kopieren
Snacks uit de frituur
Gehaktballen
Broodjes knakworst
Alle reacties Link kopieren
lahmacun's
(AH heeft ze in de diepvries, kost bijna niks)
verse sla, reepjes paprika, goede knoflooksaus
Alle reacties Link kopieren
Iets van een ovenschotel, lasagne ofzo? Kun je vantevoren maken en dan hoef je het alleen maar in de oven te schuiven.
bitterballen
Alle reacties Link kopieren
Ik zou inderdaad een pan soep doen, stokbrood en diverse soorten beleg, salade en misschien nog een frituursnackje. Lijkt mij meer dan prima!
If you can dream it you can do it
Alle reacties Link kopieren
Grote pan soep. Lekker gevuld met veel groenten. Simpel en van te voren te maken en vult ook nog goed. Bij de Xenos heb je kartonnen bakjes, waar best veel soep in past, heb je ook de afwas niet.

Je kan er prei, ui, winterwortel, bleekselderij, venkel, bloemkool, aardappelen en dergelijke indoen. Gehaktballetjes draaien en meekoken. Aan het eind nog vermecelli en eistruif toevoegen. Hey presto: ze hoeven voorlopig niet meer te eten :-D
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
-Mini pizza’s: kan je zelf maken met bladerdeeg of kant-en-klaar kopen (diepvries)
-Afbakfocaccia’s, afbakkaasbroodjes.
-Pan soep
-Rauwkost, Griekse salade.
Soep

Wat kleine hapjes voor oven of frituur. Of van die kleine gehaktballetjes die je ook in warm water in een pannetje kan opwarmen.
Alle reacties Link kopieren
Macaronischotel. Gehakt, zakje mix, klaar. En dan in veelvoud. Kan je opwarmen indien nodig.
Alle reacties Link kopieren
Hasse88 schreef:
09-04-2018 16:29
Grote pan soep. Lekker gevuld met veel groenten. Simpel en van te voren te maken en vult ook nog goed. Bij de Xenos heb je kartonnen bakjes, waar best veel soep in past, heb je ook de afwas niet.

Je kan er prei, ui, winterwortel, bleekselderij, venkel, bloemkool, aardappelen en dergelijke indoen. Gehaktballetjes draaien en meekoken. Aan het eind nog vermecelli en eistruif toevoegen. Hey presto: ze hoeven voorlopig niet meer te eten :-D
Dit doe ik ook regelmatig inderdaad, zonder het ei dan. ;)
Als ik een groep eters krijg vragen ze ook standaard naar "mijn soep". :D
Alle reacties Link kopieren
Wat voor slaatje maakt je vriendin? Wat moet ik me er bij voorstellen?
En zet je geen dingen op tafel als toastjes met kaas/ paté etc?

Je kan ook gewoon broodjes halen en kroketten in de frietpan gooien.
Grote pan soep? Heb je er verder geen werk meer mee behalve opwarmen.

En satéétjes. Ook opwarmen in grote pan heet water en klaar.
Wat versta jij onder een slaatje?

Ik zou er iets warms bij doen. Soep, kroketten, gehaktballetjes, (mini) pizza´s of quiche.
Alle reacties Link kopieren
Soep idd. Vind het zelf ook altijd we lekker en makkelijk om er twee quiches ofzo bij te maken. Spinazie-geitenkaas-amandel bijv of een Spaanse tomatentaart. Makkelijk en kan vooraf gemaakt worden omdat t koud ook lekker is.
Plaatselijke snackbar opbellen en voor 20 man - of wie er nog zit - friet halen?

Iedereen mee laten sponsoren en om pizza gaan?
Of 10 diepvriespizza's voorzien?
Alle reacties Link kopieren
Ovenschotels, dag ervoor bereiden. Hoeft t alleen nog in de oven op je feest. Ik maak altijd paar verschillende:)
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad een paar stokbroden, en wat diverse soorten zachte broodjes.
Satéstokjes met satésaus
Poulet met champignon-roomsaus
Gehaktballetjes in tomatensaus
Wat kant -en klare salades; eier, kipkerrie, zalm ofzo
Fruitsalade
Komkommersalade
Groene salade met tomaten en feta
Stukjes brie, camenbert en olijven
Salade van vriendin.

Simpel, vullend en lekker ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gaan voor twee soorten soep, wat stokbroden en lekkere smeersels voor op het stokbrood.

Alles lekker van tevoren maken en op het moment dat mensen honger krijgen is het zo warm.
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
Maar goed dat jullie mijn vrouw niet zijn zeg. Jullie maken je er veel te gemakkelijk van af.
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
09-04-2018 17:08
Plaatselijke snackbar opbellen en voor 20 man - of wie er nog zit - friet halen?

Iedereen mee laten sponsoren en om pizza gaan?
Of 10 diepvriespizza's voorzien?

Een halve diepvriespizza per persoon? Ik zou denken dat je een grapje maakt en dat het echte eten nog komt ;-D

Bolcourgettes uithollen, rijst of Griekse pasta koken, kaassaus maken, hamblokjes en courgette-uitholsel alles samen mengen en in de courgettes doen, courgettes een half uurtje in de oven op 180°.
Is een beetje voorbereidend werk maar niet moeilijk en was hier een succes :)
willem1959 schreef:
09-04-2018 18:31
Maar goed dat jullie mijn vrouw niet zijn zeg. Jullie maken je er veel te gemakkelijk van af.

:HA:
Mijn schoonzus krijgt altijd complimenten over haar geweldige goulashsoep.
Blijkt dat ze al jaren de goulashsoep uit blik van Aldi opwarmt met wat extra vlees erdoor :rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven