Wat eet/ kook jij op de camping?

09-04-2018 22:01 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dat is meteen de vraag! Ik merk dat ik meestal helemaal geen zin meer heb om te koken aan het eind van de dag op de camping als ik lekker zit.
Nou hebben we een vriezer daar dus ik denk dat ik daar wat maaltijden in ga gooien, zoals pasta saus en Indiase curry enzo. Nog meer invries tips?

Ook hebben we een skottelbraai waar we bv op bbq-en of een ei op bakken of pannenkoelen. Komende zaterdag had ik een salade met stokbrood bedacht.
Maar ik zoek meer makkelijke gerechten.

Kom maar op!
Pasta bolognese met saus die ik thuis al gemaakt heb.
(Traditioneel eerste avond)

Ravioli uit blik.

Blokjes kipfilet met tomaat, aubergine en rijst.
Blokjes kipfilet met paprika, ananas, ketchup en rijst.

Sla, tomaat, komkommer, ... met iets van gekookt ei / feta / garnalen / ... en stokbrood.
Voor man eventueel een blik tonijn.

De helft van de tijd gaan we uit eten.
Je partner laten koken.
Alle reacties Link kopieren
Uit eten.
T kost wat maar scheelt zoveel gekloot op een pitje, gasbrander of skollelbrai.

:D


Vroeger toen ik wel campeerde deden we altijd een beetje wat jij doet ( eigenlijk wat fantasieloos, sorry ;) ) van die ellende als macroni met smac ( brrrrr ) en ketchup. Pannenkoeken. Blik soep. Blik nasi ( Gaaaaatverrrrrrr ) enz.
Dus.
Alle reacties Link kopieren
Blik cassoulet nemen en met mes gat boren in deksel. Vervolgens op het vuur gooien (met de opening vanboven uiteraard) tot het klaar is!
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan uit eten of bbq of een stukje vlees met een salade en brood.
Maar ja ik kampeer meestal ook maar maximaal een week ;-D
Alle reacties Link kopieren
Pasta met Pesto "Ricotta con nocci", gerookte zalm, geroosterde pijnboompitjes en Parmezaanse kaas.
Supersimpel , je hoeft alleen pasta te koken en nootjes te roosteren, de rest gaat er koud bij.
Lekker met een simpele groene salade of tomatensalade
Op díé fiets!
Ik kampeer nooit maar weet wel wat eenvoudige gerechten:
Chili sin/con carne
Vlees/vis op bbq met salade en stokbrood
Rijstsalade met tonijn, tomaat, mais, paprika etc
Taco´s met geruld gehakt en stukjes tomaat, sla, geraspte kaas en guacamole
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn net terug en zijn het merendeel van de tijd uit eten gegaan. Vind het altijd veel gedoe om te koken op de camping, we hebben maar 2 pitjes en ik ben geen keukenprinses. Scheelt dat we in Portugal waren en je daar voor 20 euro goed uit eten kunt inclusief drank.

We kopen regelmatig ravioli in blik en warmen die dan op en maken af en toe thaise curry (met kip, kokosmelk, courgette en rijst). Meer inspiratie heb ik niet. Pasta is een makkelijk gerecht om te maken maar ik vind het altijd veel gedoe om groenten te snijden, ze verkopen in het buitenland nooit van die pakketten met gesneden groenten en ik zoek het niet om alles los te kopen.

Alle reacties Link kopieren
We hebben een seizoensplek dus gaan erg vaak. Elke keer uit eten wordt een beetje een dure hobby...

Soep is ook een goede!

Partner heeft ook geen zin, hahahaha.

Nasi thuis maken en een portie mee is wel een idee. Misschien gewoon vaker doordeweeks dubbel koken en dan in het weekend mee naar de camping...
Spaghetti met kant en klare pesto. Erdoor: cherrytomaatjes en pijnboompitten of tonijn.
Alle reacties Link kopieren
IJskoffie schreef:
09-04-2018 22:17
Ik kampeer nooit maar weet wel wat eenvoudige gerechten:
Chili sin/con carne
Vlees/vis op bbq met salade en stokbrood
Rijstsalade met tonijn, tomaat, mais, paprika etc
Taco´s met geruld gehakt en stukjes tomaat, sla, geraspte kaas en guacamole
Zelf wel chilipoeder meenemen, ik kan dat nooit vinden in Frankrijk (als je die kant op gaat). Ze hebben daar alleen cayennepeper en dat is minder lekker in de chili con carne vind ik

Alle reacties Link kopieren
Ik kook wat ik thuis ook kook. Vooral veel pasta met verse groenten. Of rijst met groenten. Of een lekkere biefstuk. Ik heb een boekje met recepten voor op de camping. Groen boekje met een hippe caravan voorop. Daar staan ook lekkere dingen in.

Ik heb ook echt nooit zin om te koken maar de grap is dat als ik eenmaal begin ik het ook wel weer leuk vind. Dus ik dwing mezelf altijd. En dan mag ik lekker een boek lezen terwijl man en kinderen de afwas doen.
Alle reacties Link kopieren
dan idd. vaker voor koken.
Macroni, bami, nasi, soep zijn allemaal dingen die je lekker vers kunt maken en goed gekoeld een paar dagen goed kan houden !

Broodjes gezond, maaltijdsalade enz.
Dus.
Alle reacties Link kopieren
Pasta pesto, kaaspasta, risotto, nasi.. Allemaal makkelijk en snel in één pan te bereiden. Verder kun je toch ook aardappeltjes tegelijk met wat vlees bakken met een lekkere salade er bij. Skottelbraai is groot zat.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan zo vaak mogelijk uit eten ;-) .
Maar zo af en toe gooien we ook de skottelbraai aan.
Ik neem altijd een paar pakjes roerbakmie (van ik meen Maggi) mee. Bij de plaatselijke super wat varkenspoulet en een grote zak gesneden groente kopen en binnen een half uur zitten we aan tafel.
Of we kopen 2 zakken diepvriesmaaltijden, wat extra (voorgesneden) groente erbij en ook weer zo klaar.
Eigenlijk is het streven om niet meer dan 1 (wok)pan vies te maken. :proud:
Rijst, ketchup, kip en ananas?? Yikes wat een armoe :proud:

Je hebt toch zeeën van lekkere eenpansgerechten? Chili, soep, spaghetti met verse tomatensaus (kan ook best in 1 pan met een beetje creativiteit), soepje, wokgerecht, enz. enz.

Couscoussalades, ook fluitje van een cent. Of een pastasalade. Wraps/taco’s vullen met zo’n gehakt/bonenprutje en verder sla, tomaat, komkommer, kaas, crème fraiche.

En als je echt geen zin in hebt koop je een stokbrood, bak olijven, wat worst en kaas en heb je een borrelplateau :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Net als thuis. Op de 2 pitten en t vlees op de skottel.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik heb een hekel aan koken behalve op de camping. Heerlijk het gerommel op 2 pitjes en de bbq. Ik kook net als thuis. Ik denk dat we zo'n 3 keer uit eten gaan in 2,5 week. Op de overnachtingscamping, de laatste avond en misschien nog ergens er tussenin.

Zelfs het afwassen vind ik leuk😁.
Alle reacties Link kopieren
Wat wij vroeger aten op de camping:
- Paps maakte altijd een grote pan ratatouille, met spekjes er doorheen.
- Bietjes salade met gebakken aardappelen en vlees van de BBQ
- Veel pasta salades, daarnaast verse vis of vlees van de BBQ
- Pasta pesto met broccoli en courgette
- Pasta met gemarineerde tomaten, mozzarella, basilicum
- Pasta met spekjes en gegrilde aubergine
- Griekse achtige salade met vers brood
- Gebakken aardappelen met salade en vlees van BBQ
- Stokbrood met van allerlei kaasjes en salades
- Kip/groente roerbak met rijst
- Fritatta gevuld met van alles en salade
- Altijd fruitsalade na

We hadden meestal 2/3 pitjes en een grote pit buiten en dit gaat over vakanties in Frankrijk.

Ik herinner me deze momenten van de dag juist als heel kneuterig, gezellig als kind. Na een dag wandelen/zwemmen/activiteiten, gingen we zitten, we hadden zo'n plastic vouw picknick tafel. Mams ging daar zitten met een wijntje en ging dan ingredienten snijden, paps ging naast de buiten pit zitten met een biertje om het vlees/de ratatouille/de aardappelen etc te bereiden. Toen ik wat ouder was mocht ik meehelpen met snijden of roeren. Later ben ik ook nog wel eens langsgeweest in Frankrijk als volwassene en toen ging het precies hetzelfde :heart: mooie tijden.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
We kamperen nooit maar ik kook niet op vakantie. Of hooguit soep of salade met broodjes. Verder uit eten.
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
09-04-2018 23:25
Wat wij vroeger aten op de camping:
- Paps maakte altijd een grote pan ratatouille, met spekjes er doorheen.
- Bietjes salade met gebakken aardappelen en vlees van de BBQ
- Veel pasta salades, daarnaast verse vis of vlees van de BBQ
- Pasta pesto met broccoli en courgette
- Pasta met gemarineerde tomaten, mozzarella, basilicum
- Pasta met spekjes en gegrilde aubergine
- Griekse achtige salade met vers brood
- Gebakken aardappelen met salade en vlees van BBQ
- Stokbrood met van allerlei kaasjes en salades
- Kip/groente roerbak met rijst
- Fritatta gevuld met van alles en salade
- Altijd fruitsalade na

We hadden meestal 2/3 pitjes en een grote pit buiten en dit gaat over vakanties in Frankrijk.

Ik herinner me deze momenten van de dag juist als heel kneuterig, gezellig als kind. Na een dag wandelen/zwemmen/activiteiten, gingen we zitten, we hadden zo'n plastic vouw picknick tafel. Mams ging daar zitten met een wijntje en ging dan ingredienten snijden, paps ging naast de buiten pit zitten met een biertje om het vlees/de ratatouille/de aardappelen etc te bereiden. Toen ik wat ouder was mocht ik meehelpen met snijden of roeren. Later ben ik ook nog wel eens langsgeweest in Frankrijk als volwassene en toen ging het precies hetzelfde :heart: mooie tijden.
Hier zitten wel ideeën tussen! Couscous salade, pasta salade.
En wraps/ taco's is ook een goede, eten de kids ook graag, net als noodles! Misschien paar flesjes woksaus mee.
Alle reacties Link kopieren
Eieren, macaroni met de plaatselijke kaas en evt. een gebakken uitje.

Lidl heeft een soepaanbieding deze week. Vijf of zes soorten. Dan heb je voor zes dagen zeker iets te eten.
Met enige pakken opbakbroodjes.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het juist een luxe om gewoon een blik witte bonen in tomatensaus of bruine bonen met piccalilly te mogen eten in plaats van die eeuwige "verantwoorde" "gezonde" groententroep. :proud:
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
TO ga je naar Frankrijk toevallig?

Daar heb je enorme keuze aan diepvriesmaaltijden, grote zakken waar aardappeltjes, groente, vlees en alles bij elkaar in zit. En echt niet duur. Ideaal ! En ook echt lekker. En ook niet heel slecht :)

Hier in Nederland heb je veel dure en kleine 1 pers. maaltijden van bijvoorbeeld Bonduelle. Maar daar zijn dat grote gezinsverpakkingen voor de helft van de prijs.

De pasta die je over houd van de spaghetti inderdaad gebruiken voor een salade..
Brood + smeersels + kaasjes + soepje = maaltijd
Aardappeltjes bakken en een spitskool wokken (met spekjes en kerriepoeder)
Wraps idd.
Paella/Nasi /Bami :-)
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven