Feestje aankomende zaterdag!

15-04-2018 13:59 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal, aankomende zaterdag vieren wij de verjaardag van mijn dochter en mij.. nu zullen er ong 20 mensen blijven eten en is het erg mooi weer;-) BBQ vindt vriend teveel werk. Wat vinden jullie van verschillende pastasalades met stokbrood en wat lekkers erop? Ik dacht eerst aan bami en nasi.. maar begin te twijfelen door het mooie weer? Andere ideeen en/of recepten mogen natuurlijk ook. Sta overal voor open. We willen het niet al te duur maken, hebben namelijk 4 verjaardagen in 3 maanden;-) hoor graag tips!
Prima toch bami en nasi met mooi weer?
Alle reacties Link kopieren
Zijn wij uitgenodigd dan?
Internagelaktisch
Lekker!
Maar uh, wat is er veel werk aan een BBQ? Meer dan het ding aanzetten en hard roepen 'zelfbediening'?
Rooster een nacht in het gras laten liggen, kun je hem de dag erna zo schoonvegen (wel vroeg, dus geweekt van de dauw zeg maar).
Maaique schreef:
15-04-2018 14:01
Zijn wij uitgenodigd dan?
Met je profielfoto erbij, geweldig :proud:
Het is jouw verjaardag dus jij beslist wat je de gasten voorzet.
Pastasalade met stokbrood en lekkere smeersels lijkt mij prima.
Misschien nog een pan soep erbij zodat je ook iets warms hebt?
Grote pan nasi/bai kan ook en is makkelijker want dan hoef je maar een gerecht te koken.
Alle reacties Link kopieren
Maaique schreef:
15-04-2018 14:01
Zijn wij uitgenodigd dan?

Altijd welkom!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor een bbq gaan.
Is echt niet meer werk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel blij worden van nasi op een feestje. Meer dan van soep en brood en salades in elk geval.
Alle reacties Link kopieren
GenieInABottle schreef:
15-04-2018 14:02
Lekker!
Maar uh, wat is er veel werk aan een BBQ? Meer dan het ding aanzetten en hard roepen 'zelfbediening'?
Rooster een nacht in het gras laten liggen, kun je hem de dag erna zo schoonvegen (wel vroeg, dus geweekt van de dauw zeg maar).
Haha ja dat zelfbediening had ik ook bedacht.. volgens mij ziet hij visioenen voor zich dat ie moet gaan bakken voor iedereen & dus zelf niet meer van t feestje kan genieten;) blijft een man he.
Oh jee, komen de smeersels weer aan.

Soep blijkt populair en altijd goed. Evenals goed brood met dingen voor erop. Bladerdeeghapjes kosten bijna niks en makkelijk te maken. Pastasalade's zijn fijn voor te bereiden en kun je ook eindeloos mee variëren. Ik vind dat je al een goed plan hebt.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
15-04-2018 14:08
Ik zou wel blij worden van nasi op een feestje. Meer dan van soep en brood en salades in elk geval.
De vorige keer hadden we een Mexicaans buffet.. was ontzettend geslaagd en ook dag van tevoren klaar te maken! We willen het liefst iets wat de dag zelf niet veel werk kost, zodat we beide ook lekker kunnen genieten:). Nasi met warm weer vind je niet perse raar dus?
Alle reacties Link kopieren
Bami/nasi word ik met elk weertype blij van ;) bbq trouwens ook!

Hier in de familie wordt de couscoussalade zeer gewaardeerd. Maak ik van het couscous-pakket van de appie. Koud of warm, heerlijk!

En nu heb ik honger :popcorn:
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
Nasi lijkt me prima. Lekker kroepoek, atjar en sateetjes erbij.

Andere optie:
Lasagne, focciacia en salade
Alle reacties Link kopieren
Tinkerbell21 schreef:
15-04-2018 14:10
De vorige keer hadden we een Mexicaans buffet.. was ontzettend geslaagd en ook dag van tevoren klaar te maken! We willen het liefst iets wat de dag zelf niet veel werk kost, zodat we beide ook lekker kunnen genieten:). Nasi met warm weer vind je niet perse raar dus?
Nee dat kan ik altijd eten. Lekker komkommer in zuur erbij en kroepoek en wat pindasaus.
Alle reacties Link kopieren
Yakatani schreef:
15-04-2018 14:08
Oh jee, komen de smeersels weer aan.

Soep blijkt populair en altijd goed. Evenals goed brood met dingen voor erop. Bladerdeeghapjes kosten bijna niks en makkelijk te maken. Pastasalade's zijn fijn voor te bereiden en kun je ook eindeloos mee variëren. Ik vind dat je al een goed plan hebt.
Haha “de smeersels” idd. Zou je dus gaan voor lekkere (verschillende) pastasalades met stokbrood of nasi en bami en dan wat bijgerechten?
Yakatani schreef:
15-04-2018 14:08
Oh jee, komen de smeersels weer aan.

Soep blijkt populair en altijd goed. Evenals goed brood met dingen voor erop. Bladerdeeghapjes kosten bijna niks en makkelijk te maken. Pastasalade's zijn fijn voor te bereiden en kun je ook eindeloos mee variëren. Ik vind dat je al een goed plan hebt.

Ik heb liever smeersels dan soep. Als ik soep krijg rij ik daarna langs de Mac ofzo. Ik vind soep geen eten ;-)
Alle reacties Link kopieren
OpenHaardVuur schreef:
15-04-2018 14:11
Bami/nasi word ik met elk weertype blij van ;) bbq trouwens ook!

Hier in de familie wordt de couscoussalade zeer gewaardeerd. Maak ik van het couscous-pakket van de appie. Koud of warm, heerlijk!

En nu heb ik honger :popcorn:

Ohhh couscous! Helemaal niet aan gedacht.. “zet ik op mijn lijstje”
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
15-04-2018 14:12
Ik heb liever smeersels dan soep. Als ik soep krijg rij ik daarna langs de Mac ofzo. Ik vind soep geen eten ;-)
Ik ben zelf inderdaad ook totaal niet van de soep.. dus prima om erbij te maken voor anderen. Maar wordt er zelf niet gelukkig van haha
Broodjes hamburger? Kroket?
Ik vind een bbq wel leuk, maar het is misschien wat duur.
Alle reacties Link kopieren
De bbq toch aan zetten en alleen hamburgers bakken. Kunnen ze hem zelf opleuken met kaas, gebakken eitjes, gebakken en/of rauwe uien, tomaten, augurk, gebakken spek.
Zet je er nog 1 of 2 salades bij en klaar.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Clubsandwiches ( sla, gebakken spek, gekookt ei, tomaat, plakjes kip , .... )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Tinkerbell21 schreef:
15-04-2018 14:08
Haha ja dat zelfbediening had ik ook bedacht.. volgens mij ziet hij visioenen voor zich dat ie moet gaan bakken voor iedereen & dus zelf niet meer van t feestje kan genieten;) blijft een man he.
Mijn ervaring is dat de mannen met een pot bier om de bbq heen staat om te controleren of het vlees wel goed gaat volgens de door de hen beproefde methode. Waarover dan gediscussieerd wordt. Ondertussen wordt de jongste lichting opgeleid voor het vak Bbq-er en de dames verzocht het bier koel te houden :D
blijfgewoonbianca schreef:
15-04-2018 14:24
De bbq toch aan zetten en alleen hamburgers bakken. Kunnen ze hem zelf opleuken met kaas, gebakken eitjes, gebakken en/of rauwe uien, tomaten, augurk, gebakken spek.
Zet je er nog 1 of 2 salades bij en klaar.
Ja, of in plaats van hamburgers satéstokjes of iets anders simpels.
Voor erbij dus, geen uitgebreide bbq, maar wat warms naast de salades.
Alle reacties Link kopieren
Mmm krijg er honger van :popcorn:

Ik vind dat je al heel goede ideeen hebt. Ik zou zelf alleen toch even die barbecue aanzetten om bijvoorbeeld alleen hamburgers of saté te maken. Valt altijd goed in de smaak als je zoiets erbij hebt.

Dus ik zou gaan voor; 2 verschillende pasta salades, een frisse salade, fruitsalade, stokbrood met “smeersels”, en daarbij dan lekkere broodjes met een hamburger of stokjes saté met pindasaus!

Zoiets vind ikzelf ‘t lekkerst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven