bbq 2018 tips, tricks en toppers

17-04-2018 09:42 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

hij / zij mag weer aan , mocht je iig geen winter bbq gehad hebben.
trends , recepten de lekkerste sausjes al dan niet k&k , tips en trics
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
Alle reacties Link kopieren
Hij staat hier het hele jaar aan..... zelfs met kerst!! Maar buiten eten maakt het pas een echte BBQ vind ik :-D
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
to :
ken je dat , dat op een mooie dag je nog even wat wil halen en alles natuurlijk om 5 uur op is , precies , koop afgeprijsd vlees, vega etc, en vries het in , ik heb de kerst en paastoppers van de bekende supers in de vriezer.

afbakbrood en kruidenboter , vries het in.

zoutsteen , heerlijk om op te bakken je moet er even moeite voor doen , maar dan heb je ook wat.

surf en turf , canadese kreeft is tegenwoordig voor 7 euro het hele jaar te koop , samen met een stukje ossehaas aan een pen , , zelfde baktijd , lekker...
ga trouwens naar je took of turkse super voor diepvries vis , andere maten en zeker andere prijzen
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
Alle reacties Link kopieren
De BBQen aanmaken met een Firestarter. Wat een uitkomst!

Mini wraps met kruidenkaas en courgette dubbelvouwen

Plakjes courgette ingerold in ontbijtspek

Voor de kinderen: spiesjes met mini frikandel, knakworst, kipnugget, ananas
Alle reacties Link kopieren
Islamitische slager, voor een paar cent vers/gekruid vlees (HALAL) en om het af te maken een drankje naar keuze (HARAM)
Geen oordeel voordat je iets weet
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 08-06-2018 08:47
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Uiltje66 schreef:
17-04-2018 09:51
De BBQen aanmaken met een Firestarter. Wat een uitkomst!

Mini wraps met kruidenkaas en courgette dubbelvouwen

Plakjes courgette ingerold in ontbijtspek

Voor de kinderen: spiesjes met mini frikandel, knakworst, kipnugget, ananas
he die spies pak ik even mee , geen kids hier maar moet wel regelmatig koken bij andere , firestarter is idd een uitkomst , en vergeet niet een temperatuur meter, scheelt een hoop rauw vlees en diaree :)
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
Alle reacties Link kopieren
redfox3 schreef:
17-04-2018 09:58
... en vergeet niet een temperatuur meter, scheelt een hoop rauw vlees en diaree :)
Nog nooit last van gehad, maar wij bakken dan ook redelijk door (net niet zwart Hahaha). En dingen als kip of spareribs doen we vaak in de pan/oven al gaar bakken.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem123456123456 schreef:
17-04-2018 09:57
Sta je dan ook achter het halal slachten (lijkt me niet als je ook drinkt) of gaat het je alleen om het prijsje?
Alleen om de prijs en de kwaliteit van het vlees natuurlijk
Geen oordeel voordat je iets weet
Alle reacties Link kopieren
idd , worst voor koken of wellen, kan ook met kip en spek bv. ok het word grijs, na het koken , maar daarna 24 uur marineren en je hebt supermalls vlees wat snel gaar is
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
Alle reacties Link kopieren
Hier een grote hit :

• Pitabroodjes door midden snijden en die helften nog een keer overlangs
• Deze kwarten aan beide kanten royaal insmeren met (olijf)olie met (veel) knoflook en/of andere kruiderij en/of citroensap of -rasp
• De hele stapel een half uurtje of langer strak in alufolie verpakt laten "marineren"
• Grillen

Je krijgt dan heerlijke knoflookbroodjes die zacht van binnen en knapperig van buiten zijn.

Ik maak er meestal een saus bij van dikke Griekse yoghurt, gekruid met pezo, verse munt en koriander en komijnpoeder (of andere variaties).

Die saus is ook erg lekker bij b.v. (lams)cevapcici – vooral in combinatie met een lik ajvar en rauwe uien.

Overigens heb ik nog nooit speciale kinderdingen gemaakt. Zij eten ook liever mooi vlees, vis of vega.
Alle reacties Link kopieren
De kinderspiesjes zijn hier overigens ook altijd favoriet bij een aantal van de volwassenen :lol:
Alle reacties Link kopieren
irmaladouce schreef:
17-04-2018 10:13
Hier een grote hit :

• Pitabroodjes door midden snijden en die helften nog een keer overlangs
• Deze kwarten aan beide kanten royaal insmeren met (olijf)olie met (veel) knoflook en/of andere kruiderij en/of citroensap of -rasp
• De hele stapel een half uurtje of langer strak in alufolie verpakt laten "marineren"
• Grillen

Je krijgt dan heerlijke knoflookbroodjes die zacht van binnen en knapperig van buiten zijn.

Ik maak er meestal een saus bij van dikke Griekse yoghurt, gekruid met pezo, verse munt en koriander en komijnpoeder (of andere variaties).

Die saus is ook erg lekker bij b.v. (lams)cevapcici – vooral in combinatie met een lik ajvar en rauwe uien.

Overigens heb ik nog nooit speciale kinderdingen gemaakt. Zij eten ook liever mooi vlees, vis of vega.
Klinkt lekker die broodjes, dat ga ik volgende keer proberen!
Alle reacties Link kopieren
Redfox, die surf & turf klinkt leuk! Gaat het dan om diepvrieskreeft? En laat je die eerst ontdooien om daarna in stukken te snijden ?
Alle reacties Link kopieren
Uiltje66 schreef:
17-04-2018 10:14
De kinderspiesjes zijn hier overigens ook altijd favoriet bij een aantal van de volwassenen :lol:
ik zou er ook niet op spugen zeg maar :yes:
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
Alle reacties Link kopieren
irmaladouce schreef:
17-04-2018 10:19
Redfox, die surf & turf klinkt leuk! Gaat het dan om diepvrieskreeft? En laat je die eerst ontdooien om daarna in stukken te snijden ?
surf en turf is " officieel " garnalen met biefstuk , steak whatever , je kan ook grote rauwe gepelde gamba gebruiken , dv. kreeft moet idd 24 uur in de koelkast ontdooien ( ga het absoluut niet in je magno doen ) , kreeft is natuurlijk wel even een dingetje met schoonmaken , maar de smaak is natuurlijk heerlijk , als je er van houdt, je kan hem ook zo op de bbq leggen , presentatie ! en 7 minuten grillen op niet open vuur , perfect!
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
Alle reacties Link kopieren
Nou redfox, die kreeft op de gril ga ik zeker een keer proberen - en dan wsch in z'n geheel!

Owww, en nog een tip : je kunt heel creatieve dingen met een muffinbakblik op een bbq doen.
Alle reacties Link kopieren
nog even dit , een gas bbq is geen bbq , ga dan lekker binnenstaan op je fornuis met een grilpan ofzo , kolen brikketten, hout prima ,
2e , bbq is niet synonym aan vlees , er is zat voor vega,s en allerlei dieten en allergieen , dus ga niet roepen " ik bbq niet want ik ben vega "
zoizo zijn zure reacties over vlees etc niet welkom , er zijn namelijk al genoeg toppics vernageld door dat soort onzin ,
lees het dan niet zeg maar,
zomaar een dingetje
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
Alle reacties Link kopieren
redfox3 schreef:
17-04-2018 11:17
nog even dit , een gas bbq is geen bbq , ga dan lekker binnenstaan op je fornuis met een grilpan ofzo , kolen brikketten, hout prima ,
Dit klinkt me wel heel erg sectair in de oren, redfox :O
Wij hebben een gas bbq voor min of meer dagelijks gebruik in de zomer - dus een soort buitenkeukenidee - die we ook af en toe in de winter gebruiken, en twee houtskoolbbq erbij voor b.v. het week-end of (andere) feestelijkheden.
Alle reacties Link kopieren
redfox3 schreef:
17-04-2018 11:17
nog even dit , een gas bbq is geen bbq , ga dan lekker binnenstaan op je fornuis met een grilpan ofzo , kolen brikketten, hout prima ,
2e , bbq is niet synonym aan vlees , er is zat voor vega,s en allerlei dieten en allergieen , dus ga niet roepen " ik bbq niet want ik ben vega "
zoizo zijn zure reacties over vlees etc niet welkom , er zijn namelijk al genoeg toppics vernageld door dat soort onzin ,
lees het dan niet zeg maar,
zomaar een dingetje
Zo, duidelijk.... Ik ben er wel klaar mee als dat de insteek moet zijn.
Alle reacties Link kopieren
redfox3 schreef:
17-04-2018 11:17
nog even dit , een gas bbq is geen bbq , ga dan lekker binnenstaan op je fornuis met een grilpan ofzo , kolen brikketten, hout prima ,
2e , bbq is niet synonym aan vlees , er is zat voor vega,s en allerlei dieten en allergieen , dus ga niet roepen " ik bbq niet want ik ben vega "
zoizo zijn zure reacties over vlees etc niet welkom , er zijn namelijk al genoeg toppics vernageld door dat soort onzin ,
lees het dan niet zeg maar,
zomaar een dingetje
Als je zo de regels op gaat leggen, vermeld je dan ook even dat de reacties van redbulletje en blondie die vlees gaan verheerlijken en denigrerend doen over vegetarische opties en dat smakeloze prutjes gaan noemen ook niet welkom zijn? Of zijn dat wel reacties die jouw goedkeuring kunnen wegdragen?
Zo dan ik sla over met mijn gasbbq .
Alle reacties Link kopieren
aikidoka schreef:
17-04-2018 12:12
Als je zo de regels op gaat leggen, vermeld je dan ook even dat de reacties van redbulletje en blondie die vlees gaan verheerlijken en denigrerend doen over vegetarische opties en dat smakeloze prutjes gaan noemen ook niet welkom zijn? Of zijn dat wel reacties die jouw goedkeuring kunnen wegdragen?
als je goed had gelezen , heb ik juist gezegt dat bbq niet synonym staat voor vlees.. dus
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
Alle reacties Link kopieren
Simitçi schreef:
17-04-2018 12:17
Zo dan ik sla over met mijn gasbbq .
Denk ook aan de skottelbraai. Wordt toch echt als bbq verkocht.
https://www.barbequeshop.nl/product/181 ... braai.html

Cadac Carri Chef 2 Combo: Voor zowel thuis als op vakantie
De Carri Chef 2 is de ideale barbecue om mee te nemen op vakantie, maar ook om gewoon thuis te gebruiken. Hij is eenvoudig te monteren, makkelijk schoon te maken en ook weer makkelijk op te bergen. De BBQ is voorzien van een krachtige RVS brander met piëzo-ontsteking. Dit zorgt voor de perfecte temperatuur. Als je de Carri Chef 2 Combo gebruikt met gesloten deksel, dan creëer je een oven. Dit maakt hem ideaal om mee te bakken of te stoven.

Gasbarbecue
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
de reden waarom ik dat zeg is heel simple namelijk smaak , een gas bbq geeft geen smaak dat is idd een buiten keuken .
de rook, brikketen hout etc, geven juist de toegevoegde waarde, mocht je daar anders over denken , prima , en natuurlijk zijn er allemaal chemische middelen die je over die nep kooltjes kan gooien , maar het is en blijft not the real deal
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven