Andijvie: helft van gebraden kip over

20-04-2018 21:02 68 berichten
Wat moet ik er mee? Hoe moet ik het bewaren? Nu eerst het vlees eraf halen of niet? HELP!
Kun je morgen lekker in 'n salade doen. Gewoon in de koelkast zetten nu dus.
Ik stuur mijn kat.
Die weet wel raad met dat beest en is gek op gebraden kip.


Je kan ook het vlees eraf halen en er kipsla of kip curry van maken.
Salade? :sick:
Tornacense schreef:
20-04-2018 21:03
Ik stuur mijn kat.
Die weet wel raad met dat beest en is gek op gebraden kip.
Oh fuck, de halve kip staat op het aanrecht en de tuindeur staat open :O
Alle reacties Link kopieren
Gewoon in de koelkast en morgen koud met goede mayonaise op een vers stokbroodje. Heerlijk.
Am Yisrael Chai!
Amant schreef:
20-04-2018 21:05
Oh fuck, de halve kip staat op het aanrecht en de tuindeur staat open :O
Bad idea.

Kat is al verschillende keren teruggekomen met kippebouten.
Met of zonder vlees.

Even argeloze buren waarschijnlijk.

(En tja, ik kan het kat wel verbieden maar het beest is toch echt koppiger dan ik.)
Amant schreef:
20-04-2018 21:04
Salade? :sick:
Ja.
Kipsalade.
Paar stengels bleekselderij (even blancheren), een zure appel in stukjes, paar augurken en een sausje van een eetlepel yoghurt met mayonaise mengen met een theelepel mierikswortel.
Met geroosterd brood of stokbrood.
karin12345 schreef:
20-04-2018 21:08
Ja.
Kipsalade.
Paar stengels bleekselderij (even blancheren), een zure appel in stukjes, paar augurken en een sausje van een eetlepel yoghurt met mayonaise mengen met een theelepel mierikswortel.
Ik werd halverwege het lezen al duizelig.
fashionvictim schreef:
20-04-2018 21:06
Gewoon in de koelkast en morgen koud met goede mayonaise op een vers stokbroodje. Heerlijk.
Dit!! :worship:
Water in de pan, kippenbouillonblokjes erin, voorgesneden soepgroente erbij en die halve kip dus (zonder botten), even laten koken en klaar.

Je kunt het ook op zijn Oosters doen, dan gooi je er wat koenjit bij en gember, sereh en sambal, en qua groente chinese kool, peultjes en taugeh. Voor de kooliedraden wat van die goedkope eiermie erdoor en smikkelen maar.
Lady*Voldemort schreef:
20-04-2018 21:14
Water in de pan, kippenbouillonblokjes erin, voorgesneden soepgroente erbij en die halve kip dus (zonder botten), even laten koken en klaar.

Je kunt het ook op zijn Oosters doen, dan gooi je er wat koenjit bij en gember, sereh en sambal, en qua groente chinese kool, peultjes en taugeh. Voor de kooliedraden wat van die goedkope eiermie erdoor en smikkelen maar.
Dat eerste klinkt wel haalbaar. Bij dat tweede werd het me bij het eerste ingrediënt (?) al zwart voor de ogen.
Amant schreef:
20-04-2018 21:17
Dat eerste klinkt wel haalbaar. Bij dat tweede werd het me bij het eerste ingrediënt (?) al zwart voor de ogen.
Klinkt me ook behoorlijk Chinees :-D.

Morgen een paar lepels curry erover.

Of een zak ijsbergsla kopen, paar kerstomaten erdoor en de kip. Met wat stokbrood.
anoniem_351483 wijzigde dit bericht op 20-04-2018 21:20
22.83% gewijzigd
Snel snel in de koelkast of invriezen, kan ook nog.

Dan een tip van mij: google eens op maaltijdsalade kip.
Evt maaltijdsalade kip, rijst, pasta moet jij eens kijken hoeveel recepten je gaat vinden.

Niet dat ik het ooit geprobeerd heb want ik eet geen kip maar zo kom ik aan recepten om mijn restjes op te maken, met dit weer leef ik op maaltijdsalades, meestal komt het erop neer dat je gewoon alle restanten die je nog hebt staan in een kom dondert, uurtje laat staan en in dat uurtje wat stokbrood gaat halen.
Hij is toch wel door en door gaar hoop ik want ik weet van kookprogramma's dat rauwe kip killing is en als het dan nog een nachtje heeft staan fermenteren...

Dan wachten tot die kat voorbij komt. Ik heb ook zo'n kat gehad, die hield van het BBQ seizoen, kwam terug met al dan niet gebakken varkenshaasjes, biefstukken maar opvallend vaak kip. Gek hé?

Moest het wel al donker zijn, soms hoorde ik en mijn ex dan wel verontwaardigd HEEEJ die kat jat gewoon mijn kip van mijn bord!!
Dan lagen we onder de vensterbank en oefenden we in kijken als mensen die geen kat hebben.

Ben ik nu heel slecht in trouwens terwijl ik nu écht geen kat heb.
Gek eigenlijk... :-?
Amant schreef:
20-04-2018 21:05
Oh fuck, de halve kip staat op het aanrecht en de tuindeur staat open :O
That is fucking stupid.
Amant schreef:
20-04-2018 21:02
Wat moet ik er mee? Hoe moet ik het bewaren? Nu eerst het vlees eraf halen of niet? HELP!
eerst doen, als de kip in de koelkast heeft gelegen gaat het minder makkelijk
succes!
Tornacense schreef:
20-04-2018 21:19

Morgen een paar lepels curry erover.
Ik heb dus echt geen flauw idee wat ik moet kopen om er morgen ‘een paar lepels curry’ overheen te kunnen doen hè.

Ik heb weer andere kwaliteiten. Ahum.
ouwewijsneus schreef:
20-04-2018 21:24
eerst doen, als de kip in de koelkast heeft gelegen gaat het minder makkelijk
succes!
Te laat. Damn.
Afbeelding
Amant schreef:
20-04-2018 21:26
Ik heb dus echt geen flauw idee wat ik moet kopen om er morgen ‘een paar lepels curry’ overheen te kunnen doen hè.

Ik heb weer andere kwaliteiten. Ahum.
Afbeelding

Gewoon te koop in elke supermarkt bij de sausjes (daar waar ook de mayonaise staat).
Niet persé dit merk.
ouwewijsneus schreef:
20-04-2018 21:27
Afbeelding
Ah. Kant-en-klaar. Daar kan ik iets mee 😄
Tornacense schreef:
20-04-2018 21:29

Gewoon te koop in elke supermarkt bij de sausjes (daar waar ook de mayonaise staat).
Niet persé dit merk.
Het probleem wanneer je geen interesse in koken hebt, is dat je driekwart van alle ingrediënten die je voor een speciaal gerecht koopt bij de 2-jaarlijkse opruiming van de keukenkastjes kunt weggooien wegens over de datum.
gelderka schreef:
20-04-2018 21:24
Snel! Post op het Viva forum!
:rofl:
Amant schreef:
20-04-2018 21:17
Dat eerste klinkt wel haalbaar. Bij dat tweede werd het me bij het eerste ingrediënt (?) al zwart voor de ogen.
Nou dan doe je toch lekker die eerste?

Kouwe kip van de botten plukken gaat trouwens ook prima hoor, gewoon met je vingers. Voordeel is dat je dan tenminste je klauwen niet brandt.
Amant schreef:
20-04-2018 21:31
Het probleem wanneer je geen interesse in koken hebt, is dat je driekwart van alle ingrediënten die je voor een speciaal gerecht koopt bij de 2-jaarlijkse opruiming van de keukenkastjes kunt weggooien wegens over de datum.
Ik eet dat spul ook bij héél véél rijstgerechten, mik het bovenop mijn loempia, ...
Het gaat er hier vrij vlot door.

Of je geeft het weg aan een collega die regelmatig loempia's of rijst eet.

Maar ik wil nog altijd mijn kat sturen om te komen helpen :-).
anoniem_351483 wijzigde dit bericht op 20-04-2018 21:36
7.32% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven