Simpele maar lekkere salades

18-05-2018 07:32 40 berichten
Goedemorgen allemaal...maandag krijgen we gasten en we willen gaan barbecueën. Ik heb de komende dagen weinig tijd om inkopen te doen dus ik ben op zoek naar naar een paar simpele recepten voor salades met niet al te veel/lastig verkrijgbare ingrediënten. Kan alleen naar de Lidl.
Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Coleslaw. Simpel en goed van te voren te maken.
Bijvoorbeeld zo maar er zijn genoeg recepten te vinden ;https://uitpaulineskeuken.nl/2014/11/rode-coleslaw.html

En gewoon rauwkost als wortel en komkommer in plakjes op tafel zetten met een dip.
Babyspinazie, aardbeien, geitenkaas, walnoten en balsamico (vinaigrette of creme, wat je zelf het lekkerst vindt)
Alle reacties Link kopieren
Komkommer, tomaat, ui, knoflook, azijn olie en zout/peper is mijn standaard, daar gooi ik doorheen waar ik zin in heb:chili, paprika, feta, olijven of gewoon zonder al die extra dingen
Sla, voorgekookte rode biet, komkommer en brie met wat dressing/olie.
Alle reacties Link kopieren
Prei, kip (gekruid), mandarijn, slasaus.
Alle reacties Link kopieren
Rucola, gerookte kip, avocado, tomaatjes, cashewnoten. Dressing: olijfolie met wat Italiaanse kruiden.
Alle reacties Link kopieren
Bij de Lidl heb je van die kant en klare kipreepjes. Die vind ik heel handig om door salades te gooien.
Rucola. Basilicum. Feta. Verse vijgen. Olijfolie en honing erover. Peper zout. Super simpel en zoooooo lekker.
Alle reacties Link kopieren
Mozzarella, parmaham en rijpe perzik (en sla)
Beetje balsamico erbij, eventueel ingekookt met suiker.
Alle reacties Link kopieren
deze is erg lekker
http://www.smulweb.nl/recepten/1460637/ ... s-en-bacon
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
Alle reacties Link kopieren
Ohw lekkere salades staan hier allemaal. Ik dacht, komen ze allemaal weer met die vieze pastasalades :mrgreen:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Gooi 'n schaal vol snoeptomaatjes, schijfjes komkommer, en potten augurkschijfjes op tafel. BBQ draait toch om het vlees.
blauwebes schreef:
18-05-2018 08:07
Bij de Lidl heb je van die kant en klare kipreepjes. Die vind ik heel handig om door salades te gooien.
Bij een barbecue?
Alle reacties Link kopieren
Rucola, geitenkaas, tomaat en misschien een beetje komkommer. Olijfolie erdoor. Beetje zout.

Of couscoussalade. Couscous, paprika, gebakken courgette, rucola en evt geitenkaas.
Those who don’t believe in magic will never find it
Alle reacties Link kopieren
Meloen, rijpe perzik, mozzarella, parmaham en verse basilicum. Eventueel nog wat olijfolie
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het altijd lekker om bij de bbq gewoon een schaal gesneden groente/fruit met een lekkere yoghurt-mayo dip te hebben. Bij de buurt bbq, gaat deze altijd heel snel op
- komkommer, radijs, wortel, paprika, tomaat, selderij, (water)meloen, bloemkool, etc

het is ook gewoon lekker om tijdens een bbq iets weg te kauwen zonder dat het vlees is of salade met veel koolhydraten (pasta, rijst, aardappelen) en mayo
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik vind watermeloen in blokjes, zwarte olijven en verbrokkelde geitenkaas erg lekker bij een barbecue.
Wat ik ook vaak maak is een tomatensalade (basis van Ottolenghi): verschillende soorten kleine tomaatjes (bij Appie zitten die samen in een klein emmertje) halveren, klein blikje uitgelekte kidneyboontjes, granaatappelpitjes, gesnipperde rode ui, dressing van olijfolie, tomatenpulpazijn van Oil&vinegar, peper en zout. Dit mengen en evt. nog kleine geitenkaasblokjes en pijnboompitten en geknipte bieslook. Minder simpel, maar gaat altijd helemaal op.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Nouschi schreef:
18-05-2018 08:21
Ohw lekkere salades staan hier allemaal. Ik dacht, komen ze allemaal weer met die vieze pastasalades :mrgreen:
Bedankt voor de tip! :D

In het kader van een wat meer vullende salade: tabouleh. Bulgur (of couscous) met zeer fijngesneden peterselie, munt, tomaat en rode ui (of bosui, als je liever wat milder hebt) en zout, peper, olijfolie en citroensap. Verhoudingen afhankelijk van wat je zelf lekker vindt, maar de bulgur hoort in de minderheid te zijn. (Eventueel kan je ook nog komkommer en paprika toevoegen)
Zou geen vullende salades doen anders heb je geen ruimte meer voor t vlees.
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben bij de Lidl verse wortelrauwkost, in een honingdressing... verrassend lekker bij de barbecue.

En ik had laatst een salade gemaakt van sla, tomaatjes en gekookte sperziebonen. Daarbij een dressing van een paar lepels (verse) pesto, lepel balsamicoazijn en een beetje warm water. Zaaaaalig!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
18-05-2018 09:45
Zou geen vullende salades doen anders heb je geen ruimte meer voor t vlees.
Jawel Bullie. De barbecue gaat aan voor 't lekkere rooksmaakje aan je vlees en voor de gepofte aardappels en uien. Maar een avond enkel vlees eten valt mij een beetje zwaar. Ik heb liever 1 echt lekker stuk vlees, zoals bijvoorbeeld een picanha of een flinke zalmzijde en dan nog wat lekkere Duitse witte worstjes dan héél erg véél vlees en een stokbrood. Dat is niet mijn idee van een goede barbecue.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Creme fraiche mengen met citroensap en wat geraspte citroen schil en bieslook. (Eventuele wat tonijn en/of kaas naar keuze erbij)
En dat over een wat sla tomaat en komkommer (en wat je nog meer lekker vind wortel, paprika,lente-ui etc.)
Lekker fris

Zo'n knol die ook in de erwtensoep gaat weet ff de naam niet is trouwens ook erg lekker op de BBQ.
Alle reacties Link kopieren
Venkelknol, bedoel je, Caveira. Inderdaad ook erg smakelijk.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
ninanoname schreef:
18-05-2018 10:55
Venkelknol, bedoel je, Caveira. Inderdaad ook erg smakelijk.
Thanks

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven