Lekkere muesli met weinig suiker gezocht

18-05-2018 21:49 71 berichten
Mijn ontbijt bestaat uit muesli met yoghurt. Ik dacht een redelijk goede muesli te eten maar ik las een tijdje terug eens goed de voedingswaarden en er blijkt per 100 gr 26 gr suiker in te zitten O_O .
Op vakantie eet ik wel eens Quaker cruesli met chocolade. Deze koos ik thuis niet omdat ik dacht dat daar veel suiker in zit. Blijkt daar 16gr suiker per 100gr in te zitten.

Ik heb een aantal basale muesli's geprobeerd maar ik vind ze zo droog en smakeloos. Tegelijkertijd wil ik stoppen met ontbijten met iets dat voor 25% uit suiker bestaat.

Wie heeft er een goede tip? Zelf maken is op dit moment tijd-technisch niet handig.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee.
Ik ontbijt met yoghurt en basismuesli, maar doe er zelf fruit bij. Ik vind het lekker, maar dat is uiteraard heel persoonlijk.
Cruesli barst inderdaad van de suiker.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook mee.
Ik lees ook mee
Bolletje heeft ontbijtgranen met 6,6 gram suiker per 100 gram.
Ik maak het vaak zelf. Koop noten, gedroogd (niet extra gezoet) fruit, havervlokken,cocosvlokken soms gooi ik er wat havermout doorheen. een beetje cocosolie, Wat honing of maple sirup en de oven in.

Fruit er later bij voegen, die hoeft niet in de oven.

Hier zit ook nog steeds suiker in, maar ik heb het wel zelf in de hand.

Zo maak ik trouwens ook zelf muesli repen, die zoet ik met dadels die ik fijnsnijd. Ik doe er geen honing of siroop bij. Alles in een grote bak met bakpapier en alles goed aandrukken toe de voor jou lekkere dikte.
lilguinea schreef:
18-05-2018 21:56
Bolletje heeft ontbijtgranen met 6,6 gram suiker per 100 gram.
En als ik het niet maak koop ik inderdaad dit.
lilguinea schreef:
18-05-2018 21:56
Bolletje heeft ontbijtgranen met 6,6 gram suiker per 100 gram.
Dank je! Die komt op het probeerlijstje.
Ik koop altijd vlokken, drie soorten: rogge, haver en spelt. Die gooi ik bij elkaar in een grote pot. Daar noten doorheen. En dat is dan mijn muesli. Ik doe er zelf fruit doorheen. Als er weinig vers fruit is, zoals in de winter of als ik weinig tijd heb diepvriesfruit, wat ik de avond van tevoren uit de vriezer haal. Zie daar, goed, goedkoop, lekker en nauwelijks suiker.
Alle reacties Link kopieren
Zonnatura?
Head schreef:
18-05-2018 21:59
Ik koop altijd vlokken, drie soorten: rogge, haver en spelt. Die gooi ik bij elkaar in een grote pot. Daar noten doorheen. En dat is dan mijn muesli. Ik doe er zelf fruit doorheen. Als er weinig vers fruit is, zoals in de winter of als ik weinig tijd heb diepvriesfruit, wat ik de avond van tevoren uit de vriezer haal. Zie daar, goed, goedkoop, lekker en nauwelijks suiker.
Waar koop jij die vlokken? Proef je veel verschil tussen deze vlokken?
Alle reacties Link kopieren
Quaker cruesli volvezel noten, 5g suiker per 100g. 1 portie is volgens de verpakking 40 gram, maar ik heb aan 30 gram met wat yoghurt en fruit voldoende.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Granoolala de laatste tijd erg lekker: knapperig en kruidig. Er zit wel honing in, maar niet zoveel en verder geen geraffineerde suikers. Ik doe het in yoghurt en combineer het met fruit. Deze review bespreekt vrij uitgebreid wat erin zit: https://www.optimavita.nl/voeding/revie ... l-granola/
Alle reacties Link kopieren
lilguinea schreef:
18-05-2018 21:56
Bolletje heeft ontbijtgranen met 6,6 gram suiker per 100 gram.
Net even opgezocht, ik ken het niet, maar dat klinkt inderdaad smakelijk!
gewone basis muesli, de goedkoopste daar isgeen suiker toegevoegd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nooit muesli eten maar als je een pak havervlokken koopt (lidl heeft heel goede), een pakje gemengde noten, en bij AH rozijnen (de Basic zijn heel goed) en dan wat zuidvruchten die je in stukjes snijdt en dan mengen maar en dan heb je een heel grote voorraad.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
S-Meds schreef:
18-05-2018 22:08
gewone basis muesli, de goedkoopste daar isgeen suiker toegevoegd
Die vind ik helaas echt niet te eten.
Lavendel_Madelief schreef:
18-05-2018 22:10
Die vind ik helaas echt niet te eten.
omdat er geen suiker in zit
nachtje weken in melk, fruit toevoegen en klaar
of doe er zelf een schepje honing bij, dat scheelt ook al
retrostar schreef:
18-05-2018 22:09
Ik zou nooit muesli eten
Je maakt me nieuwsgierig. Waarom niet?
Alle reacties Link kopieren
Ik maak zelf cruesli. Kost nauwelijks tijd en je maakt meteen een hele berg, blijft weken goed in een opbergblik.
Ik mix havermout, noten, lijnzaad (heel), pompoenpitten, zonnebloempitten door elkaar in een grote kom. Dan smelt ik een kneepje honing met wat kokosolie in een pannetje. Dat roer ik er doorheen en ik spreid het op bakpapier op een bakblik. Op 150 graden ongeveer drie kwartier in de oven en klaar. Is nog geen tien minuten werk, de rest is bak tijd, daar hoeft je niets aan te doen. Heerlijk met yoghurt en eventueel wat fruit.
jufjoke wijzigde dit bericht op 18-05-2018 22:13
1.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik bestel vaak de muesli van het proteïne dieet. Bestel dit bij novashops of goedkoopsteproteinedieet. En heb dan de smaak chocolade.
Dit in handige zakjes, ook makkelijk mee te nemen naar je werk of onderweg.
Nadeel: het is best prijzig.
S-Meds schreef:
18-05-2018 22:11
omdat er geen suiker in zit
nachtje weken in melk, fruit toevoegen en klaar
of doe er zelf een schepje honing bij, dat scheelt ook al
Ik heb wel eens de term overnight oats voorbij zien komen. Is dat dit?
Alle reacties Link kopieren
Lavendel_Madelief schreef:
18-05-2018 22:11
Je maakt me nieuwsgierig. Waarom niet?
Ik vind het geen delicatesse. Het is driehonderd kcalorieën en die besteed ik liever aan iets lekkers.

Bijvoorbeeld: een snee brood met aardbeien.
Een boterham met banaan. Dat is echt lekker. Muesli niet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
18-05-2018 22:15
Ik vind het geen delicatesse. Het is driehonderd kcalorieën en die besteed ik liever aan iets lekkers.

Bijvoorbeeld: een snee brood met aardbeien.
Een boterham met banaan. Dat is echt lekker. Muesli niet.
Helder!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven