Taart!

19-05-2018 14:26 29 berichten
Hi!

Ik vier volgende week mijn verjaardag en wil 2 taarten maken.
Nu staan er zooooveel recepten online! En niet elk recept is goed..
Alle bakboeken die ik heb ken ik ook wel zo'n beetje.
Ik heb laatst choco chip cookies gemaakt met een internet recept en die waren ontzettend vet.
Een recept voor red velvet cake viel enorm tegen vorig jaar met mijn verjaardag.
Dus ik vraag me af of er iemand toevallig pas een baksel heeft gemaakt waar je je vingers bij op vrat, suggesties heeft of gewoon een top recept dat je met elk feestje maakt omdat het zo goed is.
Ik denk erover om een fruitige taart en een taart met wat donkerdere smaak zoals chocolade o.i.d te maken.
Ik heb al heel veel taarten gemaakt ( met elke eigen verjaardag en ook voor die van familieleden ) maar wil graag nieuwe recepten uitproberen.
Alvast bedankt voor de tips!

Liefs,
Goudlokje
Alle reacties Link kopieren
https://www.24kitchen.nl/recepten/luxe- ... cheesecake

Ik heb deze met kerst gemaakt, was erg lekker!
Ja, een lekkere bosbessen'taart' met amandelen. Weet niet meer hoe het heet. Een soort quiche, maar dan lekker zoet.

Het is officieel geen taart maar een dessert, maar kan echt wel als taart gegeten worden.

Zou het recept even op moeten zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak iedere verjaardag verschillende taarten maar iedere verjaardag kiest 3/4 voor de schuim/merengue taart met slagroom en rood fruit. Hoe lekker de rest ook.
En niet moeilijk om te maken,
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
in de keuken is bakken niet mijn grootste hobby maar als ik toch aan de slag ga gebruik ik graag de recepten van 24 kitchen.
staan genoeg taarten op, en meestal zijn de recepten goed te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak altijd worteltjestaart. Heel erg lekker en de hele familie houdt ervan. Ik maakte altijd die van foodgloss, maar zij is gestopt. Als je zoekt op foodgloss worteltjestaart vind je het recept misschien wel, maar de worteltjestaart van bijv. de allerhande lijkt er ook erg op.
Alle reacties Link kopieren
Strawberrylime schreef:
19-05-2018 14:54
Ik maak altijd worteltjestaart. Heel erg lekker en de hele familie houdt ervan. Ik maakte altijd die van foodgloss, maar zij is gestopt. Als je zoekt op foodgloss worteltjestaart vind je het recept misschien wel, maar de worteltjestaart van bijv. de allerhande lijkt er ook erg op.
Ik doe er trouwens nooit sinaasappel bij zoals in de allerhande dus hoe dat smaakt weet ik niet, maar klinkt wel lekker. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Bokkenpootjestaart!

Groot favoriet hier, teleurgestelde gezichten als deze er niet is.
Mocht het wat zijn zoek ik het recept voor je op. Is met slagroom en advocaat, alleen die laatste vervang ik door gele room ivm alcoholvrije en/of zwangere gasten.
Alle reacties Link kopieren
Deze citroen-meriguetaart. Aanrader! https://www.nrc.nl/nieuws/2014/02/05/la ... l-a1473525

Of deze gin-tonictaart:
Ingrediënten

lemoncurdvulling:
300 g fijne kristalsuiker
8 eieren
4 eidooiers
250 g boter in stukjes
3 citroenen: rasp en sap
1 limoen: rasp en sap
1 limoen in flinterdunne schijfjes
2 tl jeneverbessen
4 blaadjes gelatine

amandeldeegbodem:
[50] g fijngemalen amandelen
[185] g bloem
[40] g poedersuiker
[125] g ijskoude boter, blokjes
[1] eidooier
[1/2] ei losgeklopt (bestrijken)
[1] tl vanille-extract
[2] el ijskoude tonic

gekonfijte citroenschijfjes:
(330) g fijne kristalsuiker
(250) ml tonic
(2) citroenen, flinterdunne schijfjes
(4) el gin

Bereiden
Doe voor de lemoncurdvulling de suiker, eieren en eidooiers boter, citrusrasp en het -sap en de jeneverbessen in een grote, hittebestendige kom. Klop door elkaar. Zet de kom op een pan met zacht kokend water (zorg dat de bodem van de kom het water niet raakt) en verwarm al roerend 8-10 min au bain-marie tot de lemoncurd bindt.
Laat intussen de gelatineblaadjes in een kom met koud water 5 min weken, knijp ze uit, roer ze door de lemoncurd tot ze zijn opgelost. Zeef de klontjes en de jeneverbessen uit de lemoncurd. Dek het oppervlak af met plasticfolie. Zorg ervoor dat de folie echt op het oppervlak ligt; zo voorkom je dat er een vel ontstaat. Laat ong. 2 uur afkoelen en opstijven in de koelkast.
Doe voor het amandeldeeg de gemalen amandelen met de bloem, suiker en boter in een keukenmachine en draai tot een kruimelig mengsel. Voeg terwijl de motor draait de eidooier en vanille toe. Voeg beetje bij beetje precies zoveel tonic toe tot je een samenhangende deegbal krijgt. Druk het deeg tegen de bodem en wand van de bakvorm, met een dikte van ong. 3 mm. Zet de vorm 30 min in de koelkast.
Verwarm intussen de oven voor op 180 graden C. Snijd de rand van het deeg netjes bij op 3-4 cm hoogte. Prik met een vork gaatjes in de bodem. Leg een vel bakpapier op de deegbodem en strooi hierop steunvulling. Bak de deegbodem 20 min en verwijder het papier en de steunvulling. Bestrijk de deegbodem met het losgeklopte ei. Bak hem nog ong 10 min tot hij gaar en goudbruin is. Laat afkoelen en neem uit de bakvorm. Verdeel de afgekoelde lemoncurd erover en laat 4 uur opstijven in de koelkast.
Maak intussen de geconfijte citroenschijfjes. Verwarm in een steelpan met dikke bodem de suiker met de tonic op matig vuur en roer tot de suiker is opgelost. Verwarm tot het kookpunt, draai het vuur laag en voeg de citroenschijfjes toe. Laat ze onder af en toe omscheppen in ong. 40 min zacht worden en konfijten. Schep ze uit de siroop en leg ze naast elkaar op een rooster om af te koelen. Kook de siroop nog ong. 3 min en laat iets afkoelen. Voeg de gin toe en laat verder afkoelen.
Garneer de taart met de gekonfijte citroen- en limoenschijfjes. Sprenkel vlak voor het serveren wat gin-tonicsap erover.

Bereiden 50 min/ oven 30 min/ konfijten 40 min en 30 min afkoelen / afkoelen 6 uur.
Materialen
springvorm 22 cm doorsnede, ingevet en bekleed met bakpapier, steunvulling
Oeh die klinkt lekker Dolfje! Denk dat ik die sowieso ga maken.

Thanks Hapu , ik vrees alleen dat er hier veel mensen in de familie gaan piepen met bosbessen en dat ik dan de taart overhoud, ik had laatst iets gemaakt met bosbessen en mm hele schoonfamilie waren ze er allemaal aan het uitwippen :facepalm:

Worteltjestaart is een goeie Strawberrylime maar heb ik al té vaak gemaakt , omdat ie ook zo lekker is natuurlijk :worship:

Had hier met kerst een pavlova Gatti, was zo lekker dat iedereen zich er zo ongeveer ziek aan had gegeten dus een schuimtaart is een goed idee!

Kippenmama, ik zou mijn moeder er dolgelukkig mee maken maar ik lust zelf geen gele room :proud:
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
wilma36 wijzigde dit bericht op 19-05-2018 15:14
94.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben maandag jarig en ik maak snelle kwarktaart met 4 ingrediënten en een no-bake chocoladetaart.
De eerste heb ik al eerder gemaakt en die was erg lekker.
Wauw Afrodite05 dat klinkt weer eens als wat anders, die staat vanaf nu op mijn bak lijst voor de verjaardag van een vriend in Juni die enorm gintonic verslaafd is, thanks!
Alle reacties Link kopieren
Goudlokje013 schreef:
19-05-2018 15:16
Wauw Afrodite05 dat klinkt weer eens als wat anders, die staat vanaf nu op mijn bak lijst voor de verjaardag van een vriend in Juni die enorm gintonic verslaafd is, thanks!
Bronvermelding voor de volledigheid: hij komt uit de Delicious van een paar maanden geleden ;) Ik heb hem nog niet getest, maar zij hebben vaak wel goede recepten. Hij staat bij mij ook op de to-bake-list!
Wauw! Waarom kom ik nooit bij jou op verjaardag?
Ik hou van zelfgemaakte taart!!

Ga zeker wat ideetjes opdoen hier!
Deze vind ik allemaal vrij simpel en foolproof.

Worteltaart van Ottolenghi
https://ottolenghi.co.uk/blog/carrot-cake/

Citroen kwarktaart
https://www.bbcgoodfood.com/recipes/285 ... cheesecake

Chocoladetaart
https://www.bbcgoodfood.com/recipes/309 ... olate-cake

Lemon meringue ook altijd goed.

(Allemaal Engels maten)
Duivelse Chocoladetaart!

Heerlijk en niet super moeilijk. Zelfs Nigella Lawson vind hem top.
Alle reacties Link kopieren
Kwarktaart en mokkaschuimtaart.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
hij staat hier: http://www.koksinfrankrijk.nl/2015/01/h ... taart.html
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Deze chocolade taart is mijn favoriet:
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... oladetaart

Door de verschillende lagen niet droog en toch niet heel ingewikkeld om te maken. Ik heb er trouwens wel met meer dan 10 personen van gegeten, vult namelijk enorm.
WakeUpje schreef:
19-05-2018 15:27
Wauw! Waarom kom ik nooit bij jou op verjaardag?
Ik hou van zelfgemaakte taart!!

Ga zeker wat ideetjes opdoen hier!
Haha ik houd ook van zelfgemaakte taart, zoveel lekkerder ( over het algemeen :lol: )
Zoveel lekkere chocoladetaarten oeh :hyper:
Bedankt voor alle tips!
Alle reacties Link kopieren
Absoluut mijn favoriet:
Raspberry cheesecake browniesvan kayotic kitchen :flirting:
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Banoffee taart! Bodem van koekjes met boter of gesmolten chocola, daarom plakjes banaan en daarom dulce de leche die je maakt van blikjes gecondenseerde melk. Dan nog toefjes slagroom en wat chocolaatjes of andere versiersels en smullen maar. Heel zoet, maar ook heel lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven