3 weken zonder fornuis

20-05-2018 11:37 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort gaan we verbouwen en zitten we 3 weken zonder fornuis. Aangezien we met dit weer toch veel salades eten, hebben we er niet een aangeschaft voor tijdelijk. Maar 3 weken salades is natuurlijk ook wel saai! Wie heeft tips voor makkelijke, snelle recepten waar je geen keuken bij nodig hebt? Liefst waar onze dreumes ook van kan meeeten. We hebben wel een kleine magnetron.

Alvast bedankt voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
BBQ aan!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik deed t in de kamer op een campinggasstel.
ik geef mn bek ook maar een douw
Heb je wel een bbq, een magnetron, een campinggaspitje?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst anderhalve maand zonder keuken gezeten. En het vloog voorbij.
AH heeft goede magnetronmaaltijden en maaltijdsalades. Het is BBQ weer dus dat scheelt ook. En als je zegt dat je nu even zonder keuken zit krijg je uitnodigingen genoeg om te komen eten :biggrin:
Recept wraps

Mango in lange dunne plakken snijden
Gerookte kip idem
Wraps opwarmen in magnetron
creme fraîche mixen met AIoli dipsaus ( Duyvis)
Wraps insmeren met de creme fraîche mix
wat sla op de wraps doen, plakjes gerookte kip en de plakken mango
wraps oprollen.
Alle reacties Link kopieren
Met een magnetron en een tosti ijzer/contact grill kom je ver hoor.
Alle reacties Link kopieren
Zelf vind ik kant en klaar maaltijden niet te (vr)eten, veel te zout, en ook veel te duur met een gezin. Leen van iemand een campinggasstel.
ik geef mn bek ook maar een douw
Lady_Day schreef:
20-05-2018 11:46
Met een magnetron en een tosti ijzer/contact grill kom je ver hoor.
Met een broodrooster ook, daar kun je dan weer vleesvervangers zoals vegetarische hamburgers in opwarmen.
Ik gebruikte een paar elektrische kookplaten toen onze nieuwe keuken gezet werd.
Koop voor 2 tientjes een kookplaatje: https://www.blokker.nl/p/tomado-kookplaat-tm-2441/
Of je leent een gourmetstel.
Alle reacties Link kopieren
Bij de Appie hebben ze ontzettend veel lekkere en ook nog wel gezonde magnetronmaaltijden. Salade erbij en klaar. Het is maar 3 weken hoor. Mijn zusje heeft 5 jaar zonder keuken gedaan. Ik zelf een keer een jaar :)
Alle reacties Link kopieren
Aardappels en groenten kan je in een stoomkom in de microgolf maken. Zalm uit diepvries kan je ook zo in microgolf zetten (vb. Van ALDI). Heerlijk en gezond!
Alle reacties Link kopieren
Thuisbezorgd.nl!
Alle reacties Link kopieren
Paar maaltijden voor koken, invriezen en met de magnetron opwarmen.

Soep per portie opwarmen in de magnetron en stokbrood/ciabatta erbij met lekker dingetjes

Een keer afhalen bij de Italiaan/chinees/frietzaak

Fondue

Koude schotel

Een keer uit eten

En qua varianten op salades;
Pastasalade
Aardappelsalade
Salade met Quinoa
Witlofsalade
mendy wijzigde dit bericht op 20-05-2018 12:27
Reden: Spelfout
0.29% gewijzigd
airfryer
barbeque
De AH heeft 10 stoommaaltijden. Als je ze allemaal twee keer gehad hebt, is je keuken klaar.

Nog verantwoord ook, want veel ervan zijn met vis. En veel groentes.
Alle reacties Link kopieren
Bobby-Pin schreef:
20-05-2018 11:45
Recept wraps

Mango in lange dunne plakken snijden
Gerookte kip idem
Wraps opwarmen in magnetron
creme fraîche mixen met AIoli dipsaus ( Duyvis)
Wraps insmeren met de creme fraîche mix
wat sla op de wraps doen, plakjes gerookte kip en de plakken mango
wraps oprollen.
Deze wraps zijn zo lekker idd!
Alle reacties Link kopieren
Behalve alle bovenstaande goede tips mag je misschien ook wel een keer van de keuken van buren/vrienden gebruik maken om voor een paar dagen te koken en dit vervolgens op te warmen thuis?
Of een ovenschotel thuis klaar maken en vragen of je de oven van de buren even mag gebruiken. Als je mijn buurvrouw was had ik dat geen probleem gevonden.
Ik vind koken op een campinggasstel in je huiskamer zo’n armoe, maar ik haat kamperen ook. Ik zou het tijdelijk gewoon ff uitzingen met salades en magnetronmaaltijden, eventueel aangevuld met afhaal / uit eten / bbq.
Nouschi schreef:
20-05-2018 11:38
BBQ aan!
Dit!
En verder gewoon 'n keer Chinees, patat, pizza e.d. afhalen. En veel broodjes eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook vooruit koken. Nasi goreng etc in de diepvries en dan in de magnetron opwarmen en desnoods met een campinggastel of een goedkope bakplaat van Kruidvat/Blokker/ action een eitje erbij bakken.

En daar kan je dan ook een stukje vlees op bakken en er een salade bij eten.

Kant en klare magnetron maaltijden komen je na een paar dagen echt de neus uit.
Madeliefjees schreef:
20-05-2018 11:48
Zelf vind ik kant en klaar maaltijden niet te (vr)eten, veel te zout, en ook veel te duur met een gezin. Leen van iemand een campinggasstel.

Dit, en vergoed het gebruikte gas. Ooit mijn gasstel uitgeleend met volle fles, kreeg een lege fles terug, gaat toch voor bijna 20 euro gas in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven