Honing-mosterd beenham Jumbo

20-05-2018 13:06 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik wilde voor vandaag hele beenham uit de oven maken met asperges etc maken.

Ik kon gisterenavond pas boodschappen doen dus de slager was al dicht, bij de jumbo lagen nog alleen maar voorgemarineerde honing-mosterd beenhammen. Ik dacht dan probeer ik die maar eens.

Ik koop nooit voorgemarineerd vlees en ik vraag me af of iemand hier deze beenham wel eens gehad heeft en of het lekker is? Ik heb namelijk ooit eens ergens Amerikaans gemarineerde beenham van de AH gehad en toen proefde ik die marinade nog 2 dagen of zo.

Ik kan gewoon de marinade er zo veel mogelijk af schrapen natuurlijk (zit nog best een dikke laag omheen), maar als het lekker is is dat nergens voor nodig.

Kortom wie heeft deze beenham wel eens gehad en hoe beviel het?

Alvast bedankt,

Bladora
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Ik heb die beenham nooit gehad.maar ik eet nooit voor gemarineerd vlees van welke supermarkt ook. Ik vind er altijd n vies smaakje aanzitten.maar het kan ook zijn dat ik n zeikerd ben wat dat aangaat.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Het is al een hele tijd geleden dat ik iets soortgelijks at. Omdat het zo machtig is en lekker, dat maakt het moeilijk om mate te houden, als je begrijpt wat ik bedoel.
Without music life would be a mistake.
Earth without art is just.... Eh?

There is no love that is not an echo.
Als het niet lekker zou zijn, zou het niet meer in de schappen liggen. Misschien vind je het lekker, misschien niet.
Maar in de winkel hadden ze ook niet meer iets anders wat er lekker bij zou passen? Zalm, varkenshaas, biefstuk?
Ik vond het niet lekker. Maar ik vind vlees wat al gemarineerd is zoals spareribs heel vies. Het proeft zo kunstmatig ofzo, brrrr.
Alle reacties Link kopieren
Vajana schreef:
20-05-2018 13:43
Maar in de winkel hadden ze ook niet meer iets anders wat er lekker bij zou passen? Zalm, varkenshaas, biefstuk?
Geen varkenshaas, zalm hadden we de dag ervoor al gehad en biefstuk van de supermarkt vind ik niet lekker, de normale beenham vaak wel Ok.

Ik denk dat ik de extra marinade er gewoon toch afschraap.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Zo'n beenham zie ik hier in België eigenlijk nooit in de rekken liggen.

Is dat dan echt nog een rauwe ham, of is die gekookt?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ze altijd veel en veel te zout. Gevolg, hele avond en nacht dorst.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb uiteindelijk de marinade eraf gehaald en het was lekker! Gelukkig dringt die 'marinade' dus helemaal niet door in het vlees :)
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven