Do’s en dont’s op de bbq

21-05-2018 18:16 88 berichten
Hi forummers Ttass is er weer.

Wat zijn nou echt top hapjes op de bbq aubergine en courgette wel geschild of niet?


Share ur thoughts!
anoniem_353921 wijzigde dit bericht op 21-05-2018 18:21
2.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Aubergine of courgette schillen?
Nog nooit van gehoord.
Die kun je toch ongeschild in plakjes grillen of in hun geheel poffen op de bbq.
anoniem_361879 wijzigde dit bericht op 21-05-2018 18:26
0.37% gewijzigd

Speklappen zijn mijn favo op de bbq!
Alle reacties Link kopieren
TOP Yoghurt sausjes:
Griekse yoghurt, knoflook, peper, zout, sap van 1 Citroën en gehakte peterselie.

Griekse yoghurt, knoflook, peper, zout, sap van 1 Citroën, fijn gesneden bieslook en geraspte komkommer. (Komkommer zaadlijsten verwijderen, zouten, raspen en zo veel mogelijk water eruit.
Als je die twee groentes schilt wordt het op de bbq toch een grote, papperige massa?
Tiana_76 schreef:
21-05-2018 18:22
Als je die twee groentes schilt wordt het op de bbq toch een grote, papperige massa?
Pcies!
Niet: vlees

Wel: gemarineerde tofoegroentespiesjes.
Ik ben niet zo'n vleeseter. Wat ik graag eet: maiskolven (voorgekookt en als ze heet zijn bestrijken met wat knoflookboter), plakjes halloumi, worstjes en burgers van de vegetarische slager, gepofte aardappels met zure room en bieslook, gegrilde ananas met bruine suiker.
Alle reacties Link kopieren
Ttass schreef:
21-05-2018 18:24
Pcies!

Als je dat al wist, waarom vraag je dat dan?

Alle reacties Link kopieren
Camembert van de BBQ en daar brood in dippen
Gepofte aardappel
Pulled pork
Banaan met bruine suiker en rum
Alle reacties Link kopieren
Zoete aardappel poffen is ook heel erg lekker.
Don't cry, buy a bag and move on.
Aubergine in lange repen snijden, ontvochten en daarna kort grillen. Ondertussen een mengsel maken van pijnboompitten, gedroogde tomaten, mozzarella en parmezaansekaas (alles even hakselen). De repen aubergine hiermee beleggen en oprollen. Vastzetten met cocktailprikkers. Dit kort op de bbq leggen zodat de inhoud smeuïg is.
Cake garen in halve uitgeholde sinaasappels.
Maiskolf
Gepofte aardappel
Alle reacties Link kopieren
Behalve vlees/vis en gegrilde groente vind ik champignons gevuld met kruidenboter heel lekker. (in alufolie pakketje)
was je weg dan ?
snug schreef:
21-05-2018 18:39
Cake garen in halve uitgeholde sinaasappels.
Wat grappig dit!

Banaan met stukjes chocola en cointreau.
Zelf gemarineerde kipsate
Grote champignons
Zelf gemarineerde kipdrumsticks.
Don’t: blussen met water, vlak van te voren aansteken, je buren uitroken.

Do: zeer ruim van te voren aansteken, zodat alles mooi gloeit en langzaam laten uitdoven.
Appel in 4 stukjes snijden. Klokhuis verwijderen. Bruine suiker en kaneel over de stukken. Appel weer in elkaar. In alufolie en in de bbq, dus in de kolen.
Lekker toetje met slagroom en/of vanilleijs.
snug schreef:
21-05-2018 18:39
Cake garen in halve uitgeholde sinaasappels.
Wauw! Dat ga ik uitproberen morgen.
Zalm!

Een zalmmoot in een stuk aluminiumfolie met citroen, dille, beetje peper en zout 10-12 minuutjes op de BBQ leggen!

Mmmmmmm
Eloise_Xennakiss schreef:
21-05-2018 18:51
Appel in 4 stukjes snijden. Klokhuis verwijderen. Bruine suiker en kaneel over de stukken. Appel weer in elkaar. In alufolie en in de bbq, dus in de kolen.
Lekker toetje met slagroom en/of vanilleijs.
Of zure room.
Alle reacties Link kopieren
Geen kippenpoten/kluiven, die dingen zijn van binnen altijd rauw.
Alle reacties Link kopieren
Niet doen. Te kleine stukjes. Als je iets op stokje doet niet vergeten een paar uur in water zetten.
Alle brood en salades eerst neerzetten (want dan vreten ze zich vol met brood :D )

Doen
Genoeg vlees, vis en groentes hebben. Een emmer water voor jeweetutnooit. Katten opsluiten.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
21-05-2018 18:22
Speklappen zijn mijn favo op de bbq!
Precies wat ik wilde zeggen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven