Amandelmelk

22-05-2018 16:52 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Ik zag vandaag toevallig een filmpje voorbij komen op Facebook over hoe je zelf amandelmelk kan maken. Ik heb dan impulsief beslist om dat ook eens te proberen. Ik had echter enkel amandelschilfers liggen en geen volledige noten. Nu vraag ik me af hoe lang die in melk moeten weken (de volledige noten 1 nacht)
Alle reacties Link kopieren
Amandel melk uit de supermarkt bestaat voor zeker 95% uit water dacht ik?

Als je het zelf maakt moet je er dus koemelk aan toe voegen als ik het goed lees
quattro35 schreef:
22-05-2018 16:56
Amandel melk uit de supermarkt bestaat voor zeker 95% uit water dacht ik?

Als je het zelf maakt moet je er dus koemelk aan toe voegen als ik het goed lees
Lijkt me niet amandelmelk is juist lactose vrij .
Alle reacties Link kopieren
bloemflowerfleur schreef:
22-05-2018 16:52
Nu vraag ik me af hoe lang die in melk moeten weken (de volledige noten 1 nacht)
Het weken doe je toch in water, toch niet in melk?
weken in water!
Alle reacties Link kopieren
Ja uiteraard in water! Sorry foutje
minimaal 8 uur weken
24 mag ook
daarna door de blender en zeven
eventueel suiker aan toevoegen
5 dgn houdbaar in de koelkast.
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
22-05-2018 17:17
minimaal 8 uur weken
24 mag ook
daarna door de blender en zeven
eventueel suiker aan toevoegen
5 dgn houdbaar in de koelkast.
Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
Amandelmelk is toch geen melk? De enige overeenkomst is dat het wit is. Waarom heet dat melk?
Nieuwe naam: amandelaftreksel
Alle reacties Link kopieren
Om het extra simpel te maken, je kan ook amandel boter of pindakaas(wel 100% gebruiken zonder toevoegingen dus) met water in de blender gooien evtueel dadels erbij om te zoeten of kaneel/vanilla voor extra smaakje. Dan een paar minuutjes op hoog blenden. Op deze manier hoef je niet aan de gang met noten weken en daarna ''strainen'' (weet ff nederlandse woord niet)
Alle reacties Link kopieren
En je kan ook melk maken met hennep zaadjes, die blenden zich ook helemaal fijn dus ook geen weken of strainen naderhand. Of haver melk :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven