roept u maar !

23-05-2018 13:40 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding


https://www.ad.nl/koken-en-eten/de-eers ... ~ac4772ce/
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
Mijn dochter is vegetarisch en ze walgt hiervan, omdat het op vlees lijkt. Haar keel gaat op slot, zegt ze, bij het eten van vlees.
Ik begrijp ook niet waarom vleesvervangers (qua vitaminen) op vlees moet lijken.
De tests die ik heb gezien waren niet echt positief.
Maar als ik het kan kopen zal ik zeker zelf uitproberen.
Trouwens ik heb al wel vega-kip geproefd die nauwelijks van echte kip is te onderscheiden.
De vegetariërs die regelmatig bij ons eten hoef ik trouwens geen vega-vlees te geven, want die willen geen nep-vlees maar gewoon eten zonder vlees!
Alle reacties Link kopieren
Maud27 schreef:
23-05-2018 13:45
Mijn dochter is vegetarisch en ze walgt hiervan, omdat het op vlees lijkt. Haar keel gaat op slot, zegt ze, bij het eten van vlees.
Ik begrijp ook niet waarom vleesvervangers (qua vitaminen) op vlees moet lijken.
Omdat sommige mensen wel van de smaak houden, maar het leven van een ander dier waardevoller vinden dan hun smaakpapillen .
Ik moet zeggen dat ik vaak vleesvervangers eet omdat ik soms de smaak van vlees mis. Ben ook erg benieuwd naar dit stukje 'vlees' :)
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Alle reacties Link kopieren
wil het heel graag proberen
Ik ben geen echte vegetariër, maar zou het wel willen zijn (gebrek aan ruggengraat)
Alle reacties Link kopieren
Lilalinda, kijk maar eens wat docu's op netflix
Dan wil je spontaan geen vlees meer.

En alle beetjes helpen toch! Als je maar 1 of 2 x in de week vlees eet, ben je al beter bezig dan elke dag!

Vind het fijn dat er steeds meer van dit soort producten op de markt komen. Scheelt een hoop leed.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Maud27 schreef:
23-05-2018 13:45
Mijn dochter is vegetarisch en ze walgt hiervan, omdat het op vlees lijkt. Haar keel gaat op slot, zegt ze, bij het eten van vlees.
Ik begrijp ook niet waarom vleesvervangers (qua vitaminen) op vlees moet lijken.
Omdat veel mensen te lui zijn om te onderzoeken welke voedingswaarden er in producten zitten en we vaak wel in kunnen schatten hoe een volwaardige maaltijd met vlees eruit ziet, maar moeilijk in kunnen schatten hoe dat dan zonder vlees moet. Heb zo vaak gezien dat mensen iets vegetarisch proberen te koken met alleen granen en groenten. Tja, dan mis je dus een hele lading mineralen en proteïnen. Zo'n vleesvervanger maakt dat gemakkelijker.

En voor veganisten is het bovendien handig dat ze geen vitamine B12 bij hoeven te slikken, maar dat gewoon uit hun vlees- en zuivelvervangers kunnen halen.
Alle reacties Link kopieren
Spininhoek schreef:
23-05-2018 14:05
Lilalinda, kijk maar eens wat docu's op netflix
Dan wil je spontaan geen vlees meer.
erger nog, ik kom geregeld in stallen, heb van alles live gezien en nog eet ik vlees en drink ik melk
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
23-05-2018 14:10
erger nog, ik kom geregeld in stallen, heb van alles live gezien en nog eet ik vlees en drink ik melk
Aahhhh Ja das erger :P
Cognitieve dissonantie noemen ze dat :)
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
lilalinda schreef:
23-05-2018 14:10
erger nog, ik kom geregeld in stallen, heb van alles live gezien en nog eet ik vlees en drink ik melk
+1

Overigens zou ik zo'n product best 'n keer willen uittesten hoor, nieuwsgierig ben ik altijd.
Alle reacties Link kopieren
Ben ook wel benieuwd ja, of de structuur echt in de buurt komt.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Alle reacties Link kopieren
Spininhoek schreef:
23-05-2018 14:13
Aahhhh Ja das erger :P
Cognitieve dissonantie noemen ze dat :)
ik weet het!
oudste dochter is strikt vegetarisch, vegetariërs hebben gewoon gelijk. Maar mijn lichaam snakt naar wat vlees af&toe
Alle reacties Link kopieren
Je doet je best :) En dat is goed genoeg toch!
Ik probeer zoveel mogelijk vegan te eten, lukt ook niet altijd, maar wel altijd vegetarisch.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Eet al sinds mijn kinderjaren geen vlees meer en vind het idee van vlees eten walgelijk.
Hoef dus ook geen product wat in smaak of textuur op vlees lijkt.
Maar toch ben ik nieuwsgierig ;-)

Mijn vriend is wel een echte vleeseter en die zal dit wel willen proberen. Hoewel biefstuk zijn favoriete stuk vlees is, dus het moet wel echt goed zijn wil hij zijn biefstuk er voor laten staan
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
23-05-2018 13:59
wil het heel graag proberen
Ik ben geen echte vegetariër, maar zou het wel willen zijn (gebrek aan ruggengraat)
Herkenbaar. En ik heb de verschillende docu's gezien, maar het helpt niet. Ik wacht met smart op het moment dat vleesvervangers écht goed zijn (en niet zoals vegetariërs nu vaak al zeggen dat je het verschil niet proeft, want dat is gewoon onzin, en van veel vlees is überhaupt nog geen vervanger te koop). Dan word ik met alle liefde vegetariër. Die biefstuk ben ik heel benieuwd naar.
Drackie schreef:
23-05-2018 15:42
Herkenbaar. En ik heb de verschillende docu's gezien, maar het helpt niet. Ik wacht met smart op het moment dat vleesvervangers écht goed zijn (en niet zoals vegetariërs nu vaak al zeggen dat je het verschil niet proeft, want dat is gewoon onzin, en van veel vlees is überhaupt nog geen vervanger te koop). Dan word ik met alle liefde vegetariër. Die biefstuk ben ik heel benieuwd naar.
Ik ben geen vegetariër, maar bij de kipstukjes van de vegatarische slager moet je toch echt goede smaakpapillen hebben wil je er niet intrappen. Dus het rode gedeelte van je post is niet correct.
Alle reacties Link kopieren
Die stukjes ken ik. Ik proef het verschil wel degelijk. Bovendien is dat maar één product van de vele.
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
23-05-2018 15:53
Ik ben geen vegetariër, maar bij de kipstukjes van de vegatarische slager moet je toch echt goede smaakpapillen hebben wil je er niet intrappen. Dus het rode gedeelte van je post is niet correct.
ik vind de structuur net iets te slijmerig van die nepstukjes
Alle reacties Link kopieren
Ook taai zenig goedkoop wokvlees sla ik hoger aan dan welk vegetarisch product ook. Iets in mijn hersenen vertelt me dan dat dit een hogere waarde heeft.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Vleesvervangers zijn vaak zo droog, dit ziet er wel sappig uit. Ga dit wel een x proberen.
Ik mis de smaak vallen vlees niet maar wel de structuur ofzo :huh:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven