Hoe lang houdbaar

09-06-2018 21:19 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als ik babyhapjes maak en invries. Hoe lang is dit dan houdbaar in de vriezer op -18?
Alle reacties Link kopieren
Hangt ervan af wat je invriest.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hoe lang wil je het bewaren? Babyhapjes groeien als het goed is met je kind mee, dus langer dan zes tot acht weken hoef je het niet te bewaren toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde alvast wat maken zodat we een tijdje vooruit kunnen. Nu slaapt hij nog relatief veel dus heb ik meer tijd :proud:

Ik zat te denken aan hapjes zonder vlees

Appel/ banaan
Appel / mango
Sperziebonen
Worteltjes enz
Alle reacties Link kopieren
Bij invriezen en ontdooien gaan er altijd vitamines verloren. Bovendien is de smaak na invriezen anders.

Dus het is echt geen goed idee om fruithapjes te gaan invriezen.
ostara. schreef:
09-06-2018 21:39
Ik wilde alvast wat maken zodat we een tijdje vooruit kunnen. Nu slaapt hij nog relatief veel dus heb ik meer tijd :proud:
Hoe oud is hij nu dan?
De eerste hapjes zijn nog klein, daar hoef je echt geen uren voor in de keuken te gaan staan.
Ik maakte op zondagmiddag een paar verschillende hapjes en vroor dat in porties in, maar dat ging binnen een paar weken altijd op.
Alle reacties Link kopieren
Ik maakte dergelijke hapjes gewoon voor het fruituurtje. Kost je twee minuten, als je dat al haalt. Het opeten duurde bij ons in elk geval heel wat langer... Hoe korter van te voren je het maakt, hoe meer viezemientjes er nog in zitten. Voor dagjes weg kocht ik dan een potje.

Over vier weken hoef je de bananen waarschijnlijk al niet meer te prakken.

Om nog je vraag uit de OP te beantwoorden; verse spullen zonder toevoegingen maak je het beste op binnen zes weken na invriezen.
ceylon wijzigde dit bericht op 09-06-2018 22:22
26.30% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Je gaat vast geen half jaar eten in de vriezer stoppen toch?

Een paar weken voor hapjes kan prima. Al zou ik het fruithapje gewoon op dat moment maken. Veel lekkerder.

Groente/vlees/vis vroor ik wel in voor een week of wat. En dan om de paar dagen wat anders. Beetje variatie na een week of 3 in de vriezer. Goed labelen met datum en binnen 2 maanden wel opeten. Werkte prima.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt!!

Over de vitamines had ik niet nagedacht, beter is vers maken dus.
Ik had een Philips stomer/blender. Ik maakte voorraadje en zorgde ervoor dat ik, nadat kind gewend was aan bepaalde smaken, afwisseling kon bieden. Kleine vriesbakjes van Nuby, in vriezer en per benodigde maaltijd ontdooien in koelkast. Ideaal voor dagjes weg, eten bij oma, thuis toen kind nog niet met “de pot mee” at.

Vriezen enkele weken kan prima!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven