Choco(lade) met ...

11-06-2018 11:50 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is eigenlijk het beste om te eten. Een rijstwafel met choco, rijstwafel waar een laagje chocolade op zit (die je zo koopt) of boterham met choco?
En om de kritiek voor te zijn weet ik ook dat het best is van geen choco(lade) te eten, maar dat is mijn vraag niet ;)
poker wijzigde dit bericht op 11-06-2018 11:53
0.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het beste op welke manier? Voedingswaarde? Lekker? Calorieën? Als maaltijd? Als tussendoortje?
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Zo puur mogelijke chocolade is het gezondst. Die plakjes extra puur van Jacques zijn lekker!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
11-06-2018 11:54
Zo puur mogelijke chocolade is het gezondst. Die plakjes extra puur van Jacques zijn lekker!

Exact, chocolade zonder iets, dus !
70 % cacao, of 85 % (is wel even wennen), met een kop koffie of (kruiden)thee, of met een handje hazelnoten, het liefst ongebrande. Reuze lekker en gezond, al is een glas water nog gezonder ;-D
nounou
Pure chocola smelten en dan over fruit gieten (aardbei, druif, ananas, banaan)
freya25 schreef:
11-06-2018 12:03
Pure chocola smelten en dan over fruit gieten (aardbei, druif, ananas, banaan)

Pure chocola smelten met een klontje roomboter en dat zo oplepelen (en daarna gaat er keurig havermout, rozijnen en noten in zodat het nog enigszins een gezonde reep wordt).
In een rijstwafel zit geen enkele voedingswaarde. Ga dan voor een boterham met chocopasta.
nerdopviva schreef:
11-06-2018 12:10
Pure chocola smelten met een klontje roomboter en dat zo oplepelen (en daarna gaat er keurig havermout, rozijnen en noten in zodat het nog enigszins een gezonde reep wordt).
Er blijft bij mij altijd chocola over, genoeg om op te lepelen😂
Alle reacties Link kopieren
De beste manier om chocolade te eten, is zoals je het zelf lekker vindt. En smaken verschillen.

Ik vind chocolade lekker op rijstwafel of op fruit. Puur of melk of wit.

Helemaal lekker is chocoladefondue.
Later is nu
Op een rijstwafel lekker crunchy , met extra puur :love:
Alle reacties Link kopieren
Ik eet zowieso altijd pure chocolade, ook pure choco. Als ik alles lees misschien dan nog het beste een boterham met stuk pure chocolade?
Alle reacties Link kopieren
Een boterham met een stuk chocolade?
Of bedoel je chocopasta?

Een stuk chocolade zou ik gewoon zo eten, met koffie.
Gezond is het toch niet, dus dan maar zo lekker mogelijk.

Qua calorieën is een rijstwafel minder dan brood, maar brood heeft dan weer voedingsstoffen zoals vezels en jodium (als je volkoren brood eet). Dus het is maar net wat je doel is.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Als je iets van chocolade op brood wilt smeren kun je zelf ganache maken van (extra)pure chocolade, dat is het ultieme choco-smeersel (niet mager, want met slagroom en roomboter :A: )

Wanneer je het in een afgedekt bakje in de koelkast bewaard en er alleen met een schoon lepeltje uit schept blijft het meer dan een maand goed in de koelkast.
Cees Holtkamp is één van de bekendste patissiers van Amsterdam :
https://www.youtube.com/watch?v=JWr1M8E54eM
nounou
Alle reacties Link kopieren
Als je echt gek bent op chocola en er graag van geniet, raad ik je aan om eens zelf bonbons te maken! Ik ben hier zelf mee begonnen met behulp van het kookboek Auberge Du Chocolat (in het engels) en maak inmiddels echt mooie bonbons. Er gaat wel veel tijd in zitten, maar juist daarom geniet je er extra van als ze eindelijk klaar zijn. Ook altijd een succes als je indruk wilt maken met een origineel cadeau, iets lekkers bij de koffie of als afsluiter van een etentje. En vergeet tijdens het maken niet te proeven :-P)
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Alle reacties Link kopieren
Alle drie tegelijk natuurlijk! Dit is een makkelijke vraag! :jump:
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Nee, even serieus, eten wat jij het lekkerst vindt. Natuurlijk is een stuk pure chocolade (70% en meer) het 'beste', maar soms moet je gewoon eten wat je het lekkerst vindt.
Life is short. Eat dessert first.
Chocolade eet je het beste met een glaasje rode Port.
Ik lust geen chocolade. Ik vind het er wel lekker uitzien, maar ik krijg het niet weg. Dus als het moet altijd met iets krokants, om het wat lichter te maken. Dus dan maar de rijstewafel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven