Eten na operatie

12-06-2018 12:45 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren ben ik geopereerd in het ziekenhuis en gelukkig ben ik vandaag weer thuis. Ik ben nog erg suf en heb pijn. Een lieve vriendin bood aan om boodschappen voor mij te doen. Door al het gedoe ben ik nogal inspiratieloos en heb ik nog niet echt honger.
Ik lig op dit moment in bed maar wil graag gezond eten om snel te herstellen.

Hebben jullie goede tips voor makkelijk en gezond eten waarbij je niet/nauwelijks in de keuken hoeft te staan? Ik heb het dan over ontbijt, lunch en diner.
Alle reacties Link kopieren
Als ze wil en jij hebt veel pijn, kan je ook vragen enkele ovenschotels te maken met veel groenten. Kan je er een paar invriezen.

En anders gewoon groentjes in de stomer in de microgolf en vlees bakken in oven of pan: geen werk en gezond gegeten ;)
om de honger op te wekken kan je een kopje bouillon nemen.
Iets waar je zin in hebt, gezond of ongezond. als je nu nog misselijk gaat worden door de narcose dan wordt je dat toch wel, ongeacht wat je eet.
Voor het ontbijt gewoon wat yoghurtjes en crackers mee laten nemen. Voor een lichte lunch is bijvoorbeeld een gekookt eitje, avocado, tomaat een lekkere combinatie. En in jouw situatie is denk ik even helemaal niks mis met een maaltijdsalade of een stoomgerecht kant en klaar. Vooral niet moeilijk doen. Eerst maar even een beetje bijkomen, beterschap.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt alvast voor deze tips! Misschien nog maar even niet te moeilijk doen inderdaad :)
Na een narcose had ik vooral behoefte aan hartig. Tuc koekjes, tosti, gebakken ei, frikandel speciaal etc.
Altijd als ik ziek ben, of in de kraamweek, knap ik onwijs op van kippensoep.

Makkelijkste versie is:
Zak fijne soepgroente.
2 kippenbouten
Knoflook in kleine stukjes
Heet water, ongeveer 1 liter

1 uur zachtjes laten koken. Het vlees van de kippenbouten halen en in kleine stukjes snijden, en weer terug in de pam.

Eventueel kunnen een boeketje van rozemarijn, laurie, salie en tijm in de pan hangen en eruit halen als het klaar is. Dan is het nog lekkerder, maar zonder dit boeketje is het ook al heerlijk.

Beterschap trouwens
Alle reacties Link kopieren
Soepen, appelmoes en yoghurt. Zwaar eten heb na geen een operatie nog gehad. Altijd wat lichte dingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven