Churros van de Lidl in de oven?

12-06-2018 18:38 23 berichten
Ik heb laatst een zak Churros gekocht bij de Lidl en daar heb ik vanavond eigenlijk wel zin in. Maar ik heb geen friteuse en er staat alleen nog gebruikte zonnebloem olie van de oliebollen van 31 december. Geen idee waarom die er nog staat. Aangezien ik niet ziek wil worden lijkt het me niet verstandig om die olie nog te gebruiken ondanks dat die er nog helder en schoon uitziet.

Kun je die dingen ook in de oven doen? Heeft iemand dat wel eens geprobeerd?
Kan het natuurlijk gewoon proberen maar ik vind het zonde om Churros weg te gooien mocht het niet kunnen.
Op de zak zie ik alleen frituren als optie staan.
Alle reacties Link kopieren
Die olie is heus nog goed hoor, ik zou die gewoon doen!
En probeer als je dat niet wilt gewoon eens enkele in de oven en kijk wat het geeft?
Alle reacties Link kopieren
In de airfryer kan het misschien. Maar anders even langs de winkel en nieuwe olie kopen, is niet zo duur toch.
de olie in een pan doen, verhitten tot 180 graden
en frituren maar!
Alle reacties Link kopieren
chentolove schreef:
12-06-2018 18:46
Die olie is heus nog goed hoor, ik zou die gewoon doen!
En probeer als je dat niet wilt gewoon eens enkele in de oven en kijk wat het geeft?
Die olie is ranzig geworden na bijna 6 maanden.

TO, koop een fles nieuwe olie. Kost 1,50 ofzo.
Laagje in een gewone pan en per paar churros bakken (ze moeten net onder staan als je ze in het hete vet doet) dan heb je lang niet zoveel nodig als in een friteuse.
Overigens vond ik ze niet lekker, doe mij maar die die je vers gebakken op Duitse kerstmarktjes koopt.
stellafietst wijzigde dit bericht op 12-06-2018 18:50
Reden: komma
0.09% gewijzigd
Op díé fiets!
Alle reacties Link kopieren
Die olie is hooguit minder lekker dan verse olie en het bevat vermoedelijk ook minder gezonde bestanddelen maar die ene keer heb je daar echt geen last van.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Olie bederft echt niet in 6 maanden.
Die olie is echt niet ranzig, bij twijfel ruiken en proeven!
(en dat is geen slok nemen maar een theelepeltje)
Alle reacties Link kopieren
LizBakker schreef:
12-06-2018 18:50
Olie bederft echt niet in 6 maanden.
Wel als deze is gebruikt om (oliebollen) in te frituren.
Als het ongebruikte olie is kan het wel.
Op díé fiets!
Dus die olie kun je nog gewoon gebruiken? Wist ik niet..

Geen zin om nu nog snel naar de winkel te hollen dus ik twijfel nog of ik de oven ga testen of wacht tot ik toch nieuwe olie heb.
twijfel neem je weg door te proeven
gewoon in de oven, kan prima.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
12-06-2018 18:55
Dus die olie kun je nog gewoon gebruiken? Wist ik niet..

Geen zin om nu nog snel naar de winkel te hollen dus ik twijfel nog of ik de oven ga testen of wacht tot ik toch nieuwe olie heb.
Vet is een conserveermiddel. Onze grootmoeders braadden vlees een keer per week en het vlees werd onder een laag vet bewaard. Pas later werd de koelkast uitgevonden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb ze in de airfryer gedaan. En ze weggegooid. Niet te eten.
Normaal ben ik dol op churros, koop ze heel vaak bij een kraampje.
Ik heb nog een half pak. Geen friteuse, dus die gaan komend weekend ook in de pan. In de hoop dat dat beter smaakt dan uit de airfryer...
waterlelieke schreef:
12-06-2018 19:32
Ik heb ze in de airfryer gedaan. En ze weggegooid. Niet te eten.
Normaal ben ik dol op churros, koop ze heel vaak bij een kraampje.
Ik heb nog een half pak. Geen friteuse, dus die gaan komend weekend ook in de pan. In de hoop dat dat beter smaakt dan uit de airfryer...
oliebollen bak je toch ook niet in de airfryer?
als je de recepten van beide vergelijkt is het verschil vooral de gist.
churros wat je hebt gekocht bij de Lidl is het ongare deeg dat je moet frituren.
waterlelieke schreef:
12-06-2018 19:32
Ik heb ze in de airfryer gedaan. En ze weggegooid. Niet te eten.
Normaal ben ik dol op churros, koop ze heel vaak bij een kraampje.
Ik heb nog een half pak. Geen friteuse, dus die gaan komend weekend ook in de pan. In de hoop dat dat beter smaakt dan uit de airfryer...
Bedankt, dat bespaart mij het proberen. Denk namelijk dat oven hetzelfde effect zal hebben. En ja ik haal ze ook altijd bij zo'n kraampje.
Alle reacties Link kopieren
Als er nog troep in de olie zit, zou ik dat er eerst even uithalen mbv een zeef of een trechter met filterzakje.
Doe eens gek. Rij met zak naar friture en vraag of ze ze even voor je willen frituren. Tegen betaling en misschien zelfs zonder vergoeding als je er regelmatig komt. Dan zijn ze pas echt lekker denk ik.
Zelf in olie bakken in pan, dat geeft toch onwijs veel stank en vet? Of ben ik nou wereldvreemd!
Ttroeteltje schreef:
13-06-2018 19:17
Zelf in olie bakken in pan, dat geeft toch onwijs veel stank en vet? Of ben ik nou wereldvreemd!
even luchten en het is weer weg
Ik heb ze vandaag in zonnebloem olie gebakken. Was erg lekker :) En even een tijd de deur en een raam open en de lucht is zo weg.

Vind het qua stank enzo ook wel meevallen maar ik ken mensen die buiten of in de schuur frituren i.v.m. stank en vet.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
13-06-2018 19:15
Doe eens gek. Rij met zak naar friture en vraag of ze ze even voor je willen frituren. Tegen betaling en misschien zelfs zonder vergoeding als je er regelmatig komt. Dan zijn ze pas echt lekker denk ik.
Dat zal bij geen friture kunnen. Er zijn hele strenge regels ivm hygiëne, geen enkel bedrijf zal dit doen!!
Als je lang genoeg op de weegschaal staat val je vanzelf af!
Dina123 schreef:
14-06-2018 16:31
Dat zal bij geen friture kunnen. Er zijn hele strenge regels ivm hygiëne, geen enkel bedrijf zal dit doen!!
Plus dat je dan net zo goed even naar de supermarkt kunt gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven