Zijn vleesvervangers gezond?

16-06-2018 22:17 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter (12 jaar) gaat sinds een paar maanden steeds meer op de vegetarische toer. De afgelopen weken is ze eigenlijk helemaal gestopt met vlees eten. Ik vind het op zich prima. Ze is wel een kind dat nog voor de groeispurt zit, de kleinste van de klas. Nu vervang ik bij bepaalde maaltijden vlees voor zo'n vleesvervanger, vind ze lekker. Maar op mij komt het gewoon een beetje over als 'nepvoedsel'. Ik ben nogal van het koken 'from scratch'. Dan weet je wat je je kind voorschoteld. Nu geef ik haar zo'n grauw grijze geperste burger en denk ik: is dit nou oké ?
Ik probeerde laatst wat zelf met tofu te fabriceren maar dat was echt :sick:
Wie weet wat gewoon betrouwbaar, gezond én smakelijk is als vleesvervanger bij een 'hollandse' maaltijd.
In het weekend kook ik vaak iets uit Plenty van Ottolenghi maar voor zulke fratsen heb ik door de wereld geen tijd helaas.
Iemand een echt goed recept voor iets met tofu ? Of een Bonenburger oid?
Ik maak trouwens wel supergoeie falafel dus dat staat hier nu vaak op tafel, maar is ook zonde als dat sleur wordt...
Alle reacties Link kopieren
Veel van de kant en klare vleesvervangers zijn niet gezond nee:
https://nieuws.vtm.be/vtm-nieuws/binnen ... m-ongezond

Veel sojaproducten eten is volgens mij ook niet goed, ivm met de plantaardige oestrogenen die daarin zitten.

Ik denk dat je het in de peulvruchten moet gaan zoeken.
impala wijzigde dit bericht op 16-06-2018 22:29
36.54% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Veel van de vegaburgers zijn een prima alternatief (check de voedingswaarde op eiwit, daarvan moet er wel voldoende in zitten d.w.z bij voorkeur meer dan 15%).
Verder verbaast je verzoek om recepten met tofu of voor bonenburgers me een beetje. Gewoon googelen! Zoveel recepten, ook gemakkelijke.
don't watch the movie, read the book