Welke vreemde eetgewoontes hebben jullie?

18-06-2018 14:26 251 berichten
Ik vind van mezelf dat ik best rare eetgewoontes heb, niet heel absurd hoor maar ik heb het idee dat andere mensen dit minder hebben.
Ik ben zomaar eens benieuwd naar jullie 'rare' eetgewoontes.

Die van mij:
- ijs mag absoluut niet gesmolten zijn. Ik schep m'n ijs een paar uur voor ik het ga eten al in een schaaltje zodat het zo lang mogelijk bevroren blijft. Als ik het dan uit de diepvries pak is het keihard en blijft het langer bevroren omdat m'n schaaltje ook ijskoud is.
- chocola moet ook keihard zijn. Voor ik het ga eten leg ik het een half uurtje in de ijskast.
- Ik moet plassen voor ik ga eten ook al hoef ik niet eens echt.
- Ik eet absoluut niet staand / lopend behalve een appel of een banaan.
- Ik eet toetjes en salades liever met plastic bestek ipv echt bestek.
- Chips eet ik alleen uit een schaaltje, niet uit de zak.
- Een zak snoepjes bestaande uit bijvoorbeeld 3 smaken eet ik steeds om en om, dus niet 2 keer hetzelfde smaakje achter elkaar.

Ik heb er vast nog wel meer maar deze schieten me als eerste te binnen.
Zo heeft iedereen wel wat. Ik doe zelf op veel dingen Maggi. Op een stukje vlees, maar bijvoorbeeld ook over rode bieten of spinazie. Vinden mensen wel een beetje gek... Ik vind het vooral lekker.
Alle reacties Link kopieren
ik drink altijd bij het eten. Anders krijg ik het niet weg.
Vind alleen eten (in een groep) moeilijk
Vind best veel dingen niet lekker genoeg om op te eten.

Kan er niet tegen, als ik (bijvoorbeeld) een pizza in de oven gooi. En mijn man zegt niks te willen. Maar "er blijft vast wel iets van je pizza over, eet ik het restje".
Dat vind ik vreselijk, dan kan ik niet gewoon relaxed alles opeten. Voel ik me schuldig... (gelukkig snapt hij dat nu)
Ik kan ook niet eten zonder te drinken. Als ik een boterham met jam eet wil ik daar een stuk oude kaas bij.
Wat een leuk lijstje maar kun jij ijskoud ijs in je mond laten smelten? Krijg je geen bevroren bek mond?
En aan koude chocola zit toch geen smaak?
anoniem_64e4e73acf440 wijzigde dit bericht op 18-06-2018 14:36
1.64% gewijzigd
Ik heb juist geen behoefte in drinken bij m'n eten. In een restaurant bestelde ik vaak water maar dat is enkel omdat ik het raar vind als ik geen drinken bestel.
Ivy_Signe schreef:
18-06-2018 14:35
Wat een leuk lijstje maar kun jij ijskoud ijs in je mond laten smelten? Krijg je geen bevroren bek mond?
Aan koude chocola zit toch geen smaak?
Of ijshoofdpijn?
Lily1504 schreef:
18-06-2018 14:36
Of ijshoofdpijn?
Ook dat. En mijn gebit trekt die kou ook niet, vrees ik.
Ivy_Signe schreef:
18-06-2018 14:35
Wat een leuk lijstje maar kun jij ijskoud ijs in je mond laten smelten? Krijg je geen bevroren bek mond?
Aan koude chocola zit toch geen smaak?
Dat is geen probleem om in m'n mond te laten smelten :-) De reden dat het mega bevroren moet zijn is ook omdat ik dan langer met m'n ijs kan doen. Ik doe gerust een half uur met een halve pot Ben&Jerry.

Dat krijg ik vaker te horen dat koude chocola minder lekker is maar ik vind het niet lekker als het al een beetje zacht is.
Ivy_Signe schreef:
18-06-2018 14:37
Ook dat. En mijn gebit trekt die kou ook niet, vrees ik.
na een jarenlange ijsverslaving heb ik hier geen last meer van :proud:
Doubletree20 schreef:
18-06-2018 14:38
Dat is geen probleem om in m'n mond te laten smelten :-) De reden dat het mega bevroren moet zijn is ook omdat ik dan langer met m'n ijs kan doen. Ik doe gerust een half uur met een halve pot Ben&Jerry.

Dat krijg ik vaker te horen dat koude chocola minder lekker is maar ik vind het niet lekker als het al een beetje zacht is.
Ik weet nog dat ik vroeger als kind juist het omgekeerde dacht. Als ik het laat smelten, doe ik er lekker langer mee. En dan zo'n roerprutje van je ijs maken....
Alle reacties Link kopieren
Niet zozeer een eetgewoonte, maar een (vreemde) gewoonte dat met eten te maken heeft. Als ik alleen een mes gebruik, ben ik rechts. Maar zodra ik ook een vork pak, weet mijn rechterhand plots niet meer hoe die moet snijden en wissel ik om en snij ik met links. Leg ik de vork weer weg, snij ik weer met rechts :bonk:
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Sue-Heck schreef:
18-06-2018 14:40
Niet zozeer een eetgewoonte, maar een (vreemde) gewoonte dat met eten te maken heeft. Als ik alleen een mes gebruik, ben ik rechts. Maar zodra ik ook een vork pak, weet mijn rechterhand plots niet meer hoe die moet snijden en wissel ik om en snij ik met links. Leg ik de vork weer weg, snij ik weer met rechts :bonk:
Ik heb dat ook, maar ik ben tweehandig...
Sue-Heck schreef:
18-06-2018 14:40
Niet zozeer een eetgewoonte, maar een (vreemde) gewoonte dat met eten te maken heeft. Als ik alleen een mes gebruik, ben ik rechts. Maar zodra ik ook een vork pak, weet mijn rechterhand plots niet meer hoe die moet snijden en wissel ik om en snij ik met links. Leg ik de vork weer weg, snij ik weer met rechts :bonk:
:-)
Dat is misschien net zoiets als dat ik geen soep kan eten zonder te blazen ook al is de soep niet eens te warm. Dat lukt me technisch gewoon niet ofzo?
Doubletree20 schreef:
18-06-2018 14:39
na een jarenlange ijsverslaving heb ik hier geen last meer van :proud:
:-D .
Dat kan inderdaad niet anders! Respeeeeeect.
Alle reacties Link kopieren
Lily1504 schreef:
18-06-2018 14:41
Ik heb dat ook, maar ik ben tweehandig...
Ik ook :high5: maar met eten zijn mijn handen gewoon dom :sigh:
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Grappig, als ik mijn ijs thuis in een bakje eet moet het juist altijd al lekker zacht zijn en het liefst op het laatst milkshakeachtig. Vroeger deed ik van die plastic ijssticks altijd in een glas met water zodat ze ontdooiden en je ze bijna op drinken. Ik hou niet van koude handen en een koude mond.

Chips moeten uit een bakje, steeds je hand in die zak vind ik zo irritant.

Ik hou niet van groot bestek, van die vorken met lange tanden of te brede/ronde lepels.

Melkachtige producten moeten in een mok en nooit uit een glas.

Ik ken iemand die fris juist uit een mok wil, dat vind ik dus echt heel raar en niet kloppend. :proud:
Alle reacties Link kopieren
ik heb een hekel aan grote happen. Bestel liefst geen Nigiri als ik Sushi eet.
Er schieten me er nog een paar te binnen:

- Als ik op m’n werk een koekje of iets lekkers eet mag m’n collega niet tegen me praten. Ik wil optimaal in alle rust van m’n koekje genieten. (dit weet m’n collega uiteraard niet dus ik hoop altijd maar dat ze niets zegt)
- Kaas op m’n brood mag niet koud zijn, dit moet op kamertemperatuur zijn. (in tegenstelling tot de chocola)
- Ik eet thuis soep met een dessertlepel (omdat die kleiner zijn) en gewoon eten met een gebaksvorkje.
nimue_iparis schreef:
18-06-2018 14:47
Grappig, als ik mijn ijs thuis in een bakje eet moet het juist altijd al lekker zacht zijn en het liefst op het laatst milkshakeachtig. Vroeger deed ik van die plastic ijssticks altijd in een glas met water zodat ze ontdooiden en je ze bijna op drinken. Ik hou niet van koude handen en een koude mond.

Chips moeten uit een bakje, steeds je hand in die zak vind ik zo irritant.

Ik hou niet van groot bestek, van die vorken met lange tanden of te brede/ronde lepels.

Melkachtige producten moeten in een mok en nooit uit een glas.

Ik ken iemand die fris juist uit een mok wil, dat vind ik dus echt heel raar en niet kloppend. :proud:
Dat lijkt me ook smerig.
Alle reacties Link kopieren
Oh en chocola uit de koelkast hier ook! Anders hoef ik het niet. Ik vind de smaak en structuur lekkerder als het uit de koelkast komt.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Thee wil ik alleen uit een theeglas en niet uit een kopje. Bij Bastogne koeken wil ik een glas melk want daar moeten die koeken in gedipt worden. Soep eet ik alleen kokend heet en ja dan verbrand ik regelmatig mijn mond :) Dropjes eet ik altijd per 2 en ik heb geen idee waarom dat is. Chips wil ik ook uit een bakje want anders worden mijn handen vies.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van koffie die half koud is.
Alle pakken moeten geschud, ook dubbelvla.
Vlees heb ik het liefste rood/rosé en lauwwarm.
Alle reacties Link kopieren
Een broodje hamburger eet ik laag voor laag, dus eerst het bovenste broodje, dan de hamburger met saus/sla/overige dingen, dan het onderste broodje.
Alle reacties Link kopieren
Doubletree20 schreef:
18-06-2018 14:50
Er schieten me er nog een paar te binnen:

- Als ik op m’n werk een koekje of iets lekkers eet mag m’n collega niet tegen me praten. Ik wil optimaal in alle rust van m’n koekje genieten. (dit weet m’n collega uiteraard niet dus ik hoop altijd maar dat ze niets zegt)
fantastisch! ik zie helemaal voor me hoe je met je ogen dicht en vingers in je oren zit te genieten van je koekje. :rofl:
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven