Wat maken jullie voor een grote groep mensen

23-02-2009 07:55 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg 30 man te eten. Wat maken jullie voor zo'n grote groep? Hebben jullie ideeën voor mij?
Alle reacties Link kopieren
Rijstsalade. Grote pan met soep en broodjes. Punch.
Alle reacties Link kopieren
Maaltijdsoep (Dikke Goulashsoep, erwtensoep enz)
Alle reacties Link kopieren
Rijst met een paar verschillende wokgerechten.

2 met groente en 2 met vlees.



Soep met stokbrood en kruidenboter en verschillende salades.



Stamppotten buffet.
Alle reacties Link kopieren
3 grote salades vlees/vis/vegetarisch, soep erbij, brood erbij, misschien nog een stokje sate.
Alle reacties Link kopieren
Een grote pan goulash, hachee of kip-champignong-roomsaus (of alledrie) en dan met broodjes.
Ik zou friet gaan halen met toebehoren
Een flinke pan soep met broodjes, misschien nog een pan gehaktballetjes in saus, of een salade.
Nasigoreng met sate, atjar, kroepoek.
meestal pasta



maar een rijsttafel doet het ook altijd leuk



en taco's waren ook een groot succes.



Maar pasta is het makkelijkst, goedkoopst en gezondst. En iedereen lust het
Heb je al bij de index gekeken? Volgens mij zijn er al meerdere topics geweest over grote groepen eters.



Zelf zou ik een rijsttafel maken inderdaad. Of een grote pan soep (of twee verschillende soepen) met lekkere broodjes. Paar hartige taarten erbij. Of een stamppot buffet met 3 verschillende stamppoten en wat vlees.
Alle reacties Link kopieren
Pastasalades en gehaktbrood met broodjes.
-
Alle reacties Link kopieren
30 mensen?!

Ik kan amper voor 4 mensen fatsoenlijk koken!

Ik ga voor de afhaal chinees
Alle reacties Link kopieren
Heb je zulke grote pannen dan?



Ik zou gaan voor rijst (geen snelkookrijst, want dan heb je gelijk een pap ipv rijst) met verschillende vlees- en groente gerechten/sausen en salades. 3 gerechten en 2 salades moeten voldoende zijn.



Let op vega's en allergieen...heel irritant altijd (want ik eet alles ) vooral als je een onmogelijke combi aan allergieen hebt. Daarom heb je ook 3 sausen nodig...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor een landthema gaan.



Dus bijv. Italiaans; italiaanse tomatensoep met stokbrood, koude pasta salade, lasagne, macaroni, pizza. Italiaanse salade, olijven, enz. Dat soort dingetjes, van alles wat.



Of bijv. chinees/indisch; mini loempia's, nasi goreng, bami, foo yong hai, koe loe yuk of babi pangang, gebakken banaan, kroepoek, of wat ook heel lekker is, gekruide eieren in sambal-tomatensaus (sambal goreng telor) of frikandel goreng (indische gehaktballetje met mie en boontjes), sate, atjar enz. Ik heb wel makkelijke en snelle recepten ervoor.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
ik zou lekker chinees halen..
Chinees halen? Kost je een godsvermogen voor 30 man...
Alle reacties Link kopieren
Mexicaans thema;



Mexicaanse tomatensoep, Mexicaanse kip (heel makelijk rijst recept en heel lekker), tortilla's, of een mini buffet dat mensen zelf tortilla's kunnen maken, weet je iig dat iedereen wel iets lust, vegetarisch of niet. Mexicaanse quedille's, of een Mexicaanse taart (tortilla taart), Mexicaanse salade. Guacamole, salsasaus, nachos. enz. (nagerecht een Mexicaanse chocoladetaart)





Hier heb ik ook makkelijke recepten voor.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven