Gezond tussendoortje waar je veel energie van krijgt?

10-07-2018 16:52 22 berichten
Gezond tussendoortje waar je veel energie van krijgt. Vanwege fysiek zwaar werk. Liefst bij AH. Tips zijn harstikke welkom!!!
Een banaan

https://www.puurfiguur.nl/banaan/
http://withoutelephants.com/tip-gezonde ... es-bij-ah/

https://nieuws.ah.nl/nieuwe-tussendoort ... ert-heijn/
Alle reacties Link kopieren
appel met pindakaas
VivaVivienne schreef:
10-07-2018 16:54
Een banaan

https://www.puurfiguur.nl/banaan/
Die zit al in me basispakket. Twee zelfs.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een boterham?
Alle reacties Link kopieren
Alles met veel koolhydraten.
Alle reacties Link kopieren
Een gekookt ei.
Alle reacties Link kopieren
Fruit en een handje ongezouten noten.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Energie krijg je van suiker en das weer niet zo gezond. Je zou geen tussendoortjes nodig moeten hebben om je calorieen binnen te krijgen. Als je gewoon goed eet is dat echt voldoende. Voldoende eiwitten, vetten en vitaminen. Het ligt er maar aan wat jij te kort komt voor wat je nodig hebt. Zonder de rest van je menu te kennen is er dus geen zinnig antwoord op te geven.
Alle reacties Link kopieren
Alles waar suiker of/en zetmeel in zit. Dat brengt glucose in je bloed.

Vette dingen zoals haring liggen weliswaar zwaar op de maag maar moeten eerst helemaal afgebroken worden voordat het energie geeft. Suiker is veel sneller ter plaatse.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Overigens kan je lichaam praktisch even snel lichaamsvet als glucose in energie omzetten. Je hoeft dus niet persé iets te eten om prestatie te leveren. Dat suffe hongerige gevoel is alleen maar een gevoel, verder niks.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
10-07-2018 17:37
Overigens kan je lichaam praktisch even snel lichaamsvet als glucose in energie omzetten. Je hoeft dus niet persé iets te eten om prestatie te leveren. Dat suffe hongerige gevoel is alleen maar een gevoel, verder niks.
Dat betwijfel ik ten zeerste, ik heb ruim voldoende vetreserves maar ik verwacht niet een dag zwaar lichamelijke arbeid te kunnen verrichten zonder te eten. Zeker weten dat na verloop van tijd mijn prestatie minder wordt vanwege energie-tekort.
Alle reacties Link kopieren
Kwark met fruit en noten, boterham met hartig beleg, gekookt ei...
veel energie is zo’n onzin, echt een reclameterm. Al het voedsel levert energie
Alle reacties Link kopieren
In het schap met de bio- en reformspullen heeft mijn AH allerlei repen liggen, zoals de Cliff Bar:

https://www.ah.nl/zoeken?rq=cliff+bar&searchType=global

Ik vind ze zelf lekker maar eigenlijk wat te zoet, het is wel bedoeld als bergbeklimmersvoer en geven dus veel energie. Als tussendoortje bij een kantoorbaan misschien wat heftig, maar wie weet in jouw geval wel een uitkomst. Naast de Cliff Bar hebben ze dus nog meer repen met dadels, proteinen, en andere al dan niet verantwoorde ingredienten, je zou daar eens kunnen kijken en het een en ander uitproberen.
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
10-07-2018 17:41
Dat betwijfel ik ten zeerste, ik heb ruim voldoende vetreserves maar ik verwacht niet een dag zwaar lichamelijke arbeid te kunnen verrichten zonder te eten. Zeker weten dat na verloop van tijd mijn prestatie minder wordt vanwege energie-tekort.
Niet vanwege energietekort; brandstof is voldoende aanwezig voor weken, wel zullen doordat er geen eiwitaanvoer meer is, cellen niet voldoende meer kunnen worden vervangen. De een zal er sneller onder gaan lijden dan de ander. Maar wekenlang vasten zullen de meesten prima kunnen doorstaan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
10-07-2018 18:22
Niet vanwege energietekort; brandstof is voldoende aanwezig voor weken, wel zullen doordat er geen eiwitaanvoer meer is, cellen niet voldoende meer kunnen worden vervangen. De een zal er sneller onder gaan lijden dan de ander. Maar wekenlang vasten zullen de meesten prima kunnen doorstaan.
half met je eens, wekenlang vasten kan natuurlijk, bewijs genoeg zou ik zeggen. Maar het ging hier om fysiek zwaar werk te leveren en dat gaat natuurlijk niet samen met vetreserves opbranden. TO heeft het hier duidelijk over.
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
10-07-2018 17:41
Dat betwijfel ik ten zeerste, ik heb ruim voldoende vetreserves maar ik verwacht niet een dag zwaar lichamelijke arbeid te kunnen verrichten zonder te eten. Zeker weten dat na verloop van tijd mijn prestatie minder wordt vanwege energie-tekort.
Dat komt omdat je lichaam niet gewend is omdat snel om te zetten. Daar heb je een andere verbranding voor nodig, zoals topsporters.
nina1966 schreef:
10-07-2018 18:43
Dat komt omdat je lichaam niet gewend is omdat snel om te zetten. Daar heb je een andere verbranding voor nodig, zoals topsporters.
sorry hoor, laat topsporters 2 dagen niet eten en kijk wat er gebeurd met hun prestaties..
Ik snap het tussendoortje-gedoe nooit zo. Wat is er mis met gewoon een extra (belegde) boterham?
Alle reacties Link kopieren
Bak magere kwark met een appel of banaan. Handje ongebrande noten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven