Fout recept en nu lasagne soep :(

11-07-2018 18:08 66 berichten
Hoi,

Om een lekkere vegetarische lasagne te maken heb ik een recept van het internet gehaald wat er zo op het oog wel lekker en gezond uitzag. Het was een hoop werk ( in de titel stond makkelijk & snel :( ) en met veel ingrediënten maar ach, vaak kunnen we twee dagen van een lasagne eten.
Alles gedaan volgens het recept met de aubergine, passata, courgette, tomaten, cottage cheese, geraspte kaas, kruiden, lasagnebladen, etc.

Ik zag er zo naar uit maar groot was mijn teleurstelling toen ik de grote lepel in de lasagne stak en de uiterlijk stevige lasagne veranderde in een soep.

We hebben er een beetje van gegeten, met lange tanden. De smaak was niet echt slecht en nu heb ik het overtollige vocht uit de ovenschaal geschept en de rest van de lasagne in een plastic bakje gedaan. Klaar voor een tweede kans morgen.

Heeft iemand van jullie nog een tip hoe ik de rest van de lasagne morgen het beste kan opwarmen en nog een beetje okay kan krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Meestal droogt de lasagne wel wat uit als je het een dagje laat staan. Misschien morgen opwarmen in de oven zonder folie er op?
In een ovenschaal, dan droogt het weer wat in. Cottage cheese (huttencase) lijkt me ook niet echt lekker erin...
Alle reacties Link kopieren
Makkelijk en snel gaat meestal over de tijd ná het groente snijden ;-D .

Afijn. Ik zou de bladen er tussenuit vissen, de saus zelf in een pan mikken en wat binden en er gewoon losse pasta bij koken.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ceylon schreef:
11-07-2018 18:12
Makkelijk en snel gaat meestal over de tijd ná het groente snijden ;-D .

Afijn. Ik zou de bladen er tussenuit vissen, de saus zelf in een pan mikken en wat binden en er gewoon losse pasta bij koken.
Ik zou dan weer gewoon alles in die pan of pot mikken, de lasagne proberen kapot te stampen met een vork of lepel of er gewoon een mes in zetten (het is ook pasta) en de boel serveren als een mengelmoesje.

In je maag gaat de boel ook kapot.
Ceylon schreef:
11-07-2018 18:12
Makkelijk en snel gaat meestal over de tijd ná het groente snijden ;-D .

Afijn. Ik zou de bladen er tussenuit vissen, de saus zelf in een pan mikken en wat binden en er gewoon losse pasta bij koken.
Over de bladen maak ik me wat zorgen,indd., want iets te lang gekookte pasta is ook al gauw wat ranzig.
Alle reacties Link kopieren
Heb je het vocht nog bewaard? Ik zou dat anders wat laten inkoken en toch gebruiken nog voor de lasagna voordat die idd uitdroogt. Heb je vissaus in huis? Gooi daar een paar druppels van in het vocht als je het in laat koken en kruid het nog bij. Veel kruiden zullen weggespoeld zijn met het vocht, waarschijnlijk is het met genoeg kruiden nog lekker! Zou toch zonde zijn van al het werk anders...
...
Morgen lekker wat anders eten en de mislukking weggooien?
Alle reacties Link kopieren
Handje ongekookte pasta erbij in en dan 20 min. in de oven.
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
11-07-2018 18:22
Morgen lekker wat anders eten en de mislukking weggooien?
.
Natuurlijk niet. Je gaat toch geen goed eten weggooien?
De smaak was goed en morgen is het waarschijnlijk al ingedikt.
Kwamen sowieso goede tips voorbij hier.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Alle reacties Link kopieren
Ow stom... Het is vegetarische lasagna dus geen vissaus.... Excuzes moi.
...
|Courage| schreef:
11-07-2018 18:26
.
Natuurlijk niet. Je gaat toch geen goed eten weggooien?
De smaak was goed en morgen is het waarschijnlijk al ingedikt.
Kwamen sowieso goede tips voorbij hier.
Ik hou er niet van om 2 dagen achterelkaar hetzelfde te eten.
Zeker niet als je de eerste dag al met lange tanden zat te eten.
Zenzeo schreef:
11-07-2018 18:24
Handje ongekookte pasta erbij in en dan 20 min. in de oven.
Dit lijkt me een goede tip.
De groenten geven veel vocht af.
Alle reacties Link kopieren
Eerst een zeef gebruiken om je kliek uit te laten druipen. Ovenschaal invetten. Kliek hakken en in ovenschaal leggen.

Achtereenvolgens in je keukenmachine de volgende ingrediënten prutten (als het ene ingrediënt fijn is, het volgende toevoegen)
Halve rode peper
3 tenen knoflook
half pakje parmezaan
Een ei
Scheutje slagroom
Handje vol verse kruiden (wat je bij de hand hebt)

De prut erover gieten en dan op 180° afbakken.
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
11-07-2018 18:28
Ik hou er niet van om 2 dagen achterelkaar hetzelfde te eten.
Zeker niet als je de eerste dag al met lange tanden zat te eten.
.
Dat is geen reden om eten weg te gooien.
In jouw geval hoop ik dat je de porties die je kookt in één avond op zijn zodat je niets hoeft weg te gooien.
(en vries het anders in en eet het volgende week).
In TO's geval is het niet eens mislukt, dus morgen nieuwe ronde nieuwe kansen!
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Alle reacties Link kopieren
Wat is het recept?
Als de smaak opzich je beviel kunnen we zien wat er eventueel fout gegaan is.
Ceylon schreef:
11-07-2018 18:12
Makkelijk en snel gaat meestal over de tijd ná het groente snijden ;-D .

Afijn. Ik zou de bladen er tussenuit vissen, de saus zelf in een pan mikken en wat binden en er gewoon losse pasta bij koken.

+1. Eventueel wat extra kruiden en/of tomatenpuree erbij.
Heel veel smaak zit in de "waterige" saus, dus die zou ik zeker niet wegdoen
ik zou met nieuwe lasagnebladen beginnen weer een ovenschaal te vullen met de mislukte vulling er tussen. de lasagnebladen die gaar zijn verwijderen.
De nieuwe balden zullen het vocht weer opnemen.
ouwewijsneus schreef:
11-07-2018 19:04
Heel veel smaak zit in de "waterige" saus, dus die zou ik zeker niet wegdoen
ik zou met nieuwe lasagnebladen beginnen weer een ovenschaal te vullen met de mislukte vulling er tussen. de lasagnebladen die gaar zijn verwijderen.
De nieuwe balden zullen het vocht weer opnemen.

Dit lijkt mij de beste tip. Zo zou ik het ook doen, wel heel veel werk.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij ging dat hele mislukte gerecht in de vuilnisbak. Ervaring heeft me geleerd dat iets wat mislukt is, zelden alsnog tot iets smakelijks omgetoverd kan worden. Verlies nemen en morgen wat beters koken.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
11-07-2018 19:24
Bij mij ging dat hele mislukte gerecht in de vuilnisbak. Ervaring heeft me geleerd dat iets wat mislukt is, zelden alsnog tot iets smakelijks omgetoverd kan worden. Verlies nemen en morgen wat beters koken.

Nou nou, wat een verspilling. Een thuisblijfmoeder met een man met een modaal salaris, een sociale huurwoning, een Opel Kadett voor de deur en twee kinderen kan zich dat meestal niet veroorloven.
pejeka schreef:
11-07-2018 19:24
Bij mij ging dat hele mislukte gerecht in de vuilnisbak. Ervaring heeft me geleerd dat iets wat mislukt is, zelden alsnog tot iets smakelijks omgetoverd kan worden. Verlies nemen en morgen wat beters koken.
Niet met je eens, gewoon logisch beredeneren hoe een gerecht eventueel nog te redden is.
Terecht dat TO de vraag hier heeft gesteld. 40% van het geproduceerde voedsel beland in de container...it's a shame..!!!!!
anoniem_352904 wijzigde dit bericht op 11-07-2018 19:38
0.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
11-07-2018 19:29
Nou nou, wat een verspilling. Een thuisblijfmoeder met een man met een modaal salaris, een sociale huurwoning, een Opel Kadett voor de deur en twee kinderen kan zich dat meestal niet veroorloven.
Modale moeders uit die tijd kookten ook geen rare fratsen waarvan ze niet zeker waren of het zou lukken. Gewoon andijviestamp volgens recept van oma, of verse bloemkool met een sausje en kruimige aardappels erbij...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
ouwewijsneus schreef:
11-07-2018 19:29
Niet met je eens, gewoon logisch beredeneren hoe een gerecht eventueel nog te redden is.
Terecht dat TO de vraag hier heeft gesteld. 40% va het geproduceerde voedsel beland in de container...it's a shame..!!!!!

En dit!
pejeka schreef:
11-07-2018 19:24
Bij mij ging dat hele mislukte gerecht in de vuilnisbak. Ervaring heeft me geleerd dat iets wat mislukt is, zelden alsnog tot iets smakelijks omgetoverd kan worden. Verlies nemen en morgen wat beters koken.
Dit dus ook.

Ik zou morgen liever verhongeren dan nog es met lange tanden te moeten eten.
Alleen al het idee dat ik dat nu vandaag al weet ... ik zou instant geen honger meer hebben morgenavond.

Je kan proberen of het morgen nog te redden is, maar als na 1 hap blijkt dat het dat niet is, ging het bij mij toch echt na die ene hap de vuilbak in. Dan maar honger of snackbar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven