Hapjes verjaardag met warm weer

12-07-2018 10:58 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Ik heb het weekend verjaardag (kind) maar het wordt erg warm
Iemand suggesties voor wat lekkers wat niet meteen verkleurd of smelt
Pinterest :high5:
Alle reacties Link kopieren
Watermeloen
Olijven
Zoute stokjes
Chips
Verse ananas
Koekjes zonder chocolade
Hier ook. Ik zet druiven op tafel, watermeloen (voor de volwassenen ook een versie met feta en balsamicocrème), kerstomaatjes, een ijstaart in plaats van een gewone taart. Verder ben ik er ook nog niet uit.
Oh, en ik dacht een paar tapenades te maken, met wat wat toastjes/soepstengels. Kannen met alcoholvrije cocktails of zelfgemaakte limonade/ijsthee op tafel. Aardbeien. En dan komen we al een eind.
Later op de middag wat verschillende soorten tosti's en klaar. Dat is het plan ongeveer.
Ongesneden fruit en groente (druif, aardbeien, kersen, cherrytomaat, etc.
Fruit eventueel in vriezer om er op die manier "ijshapjes" van te maken.
Dipjes kopen of zelf maken.

Stokbrood met smeersels/ broodjes/ Turks brood.

Wraps vullen.

Kop soep met brood.

Knakworstjes, salamiworstjes, kaasblokjes.

Blokjes zwartbrood met oude kaas.

Serranoham gevuld met dadel of roomkaas.

Dadels gevuld met roomkaas.

Koekjes, chips, kaasstengels.

Waterijsjes uitdelen.

Popcorn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bakken met koelelementen onderin. Daar kan ik dan gewoon bakjes met salades in zetten. Ook handig voor bbq vlees.

Verder, alles verkleurt en kan niet tegen warmte. Kleine porties tegelijk of gewoon binnen een buffetje maken.
Misschien een citroencake bakken (http://www.maryberry.co.uk/recipes/baki ... e-traybake) met aardbeien en eventueel een bus slagroom op tafel erbij?

Koude huzaren/rundvlees/aardappelsalade met augurk vind ik zelf wel lekker bij warm weer.
Alle reacties Link kopieren
Fruit was ik Idd van plan

Stokbrood met smeersels vind ik niet zon succes met warm weer

Wraps vul ik normaal met zalmen carpaccio en lijkt me nu opknipt zon succes
Wraps kan ook met sla en Philadelphia kaas. Hoeft niet met zalm en carpaccio, dat zijn namelijk zeer gevoelige producten met warm weer idd.

Salades van fruit en groenten. Koude pastasalade.
Brood met smeersels kan ook met bijvoorbeeld wortelspread, rode bieten spread etc.
Alle reacties Link kopieren
pennetje80 schreef:
12-07-2018 11:06
Fruit was ik Idd van plan

Stokbrood met smeersels vind ik niet zon succes met warm weer

Wraps vul ik normaal met zalmen carpaccio en lijkt me nu opknipt zon succes
Zoals ik al schreef.. behalve soep is er eigenlijk niets wat lang goed blijft met warm weer. Gewoon hele kleine porties en de rest koud laten staan.
Ik heb laatst een pastasalade met (vega)spekjes, tomaatjes, pijnboompitten en rucola gemaakt.
Een couscoussalade en een makreelsalade met kikkererwten en kidneybonen.
Daarnaast knakworstjes in bladerdeeg voor de kinderen, een grote schaal gesneden watermeloen, brood met smeersels en pizza’s uit de oven.

Groot succes. Fijne verjaardag!
Chips, zoutjes. Afgemeten porties serveren (broodjes knakworst). En koud spul niet op tafel zetten maar in kleinere hoeveelheden wat vaker langs laten gaan.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Ik heb een soortgelijke schaal. De koelelementen eronder houden het lekker fris, de deksel beschermt tegen vliegen ed. Volgens mij is dit ook de schaal die Nina bedoelt.
Ook handig voor barbequen ed. en het gaat om een verjaardag, dus hier zul je vaker tegenaanlopen. Lijkt me de investering voor de schaal wel waard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven