Wat is ordinair eten?

13-07-2018 16:36 316 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een topic over wat mensen aan te bieden op een feestje: wat is ordinair eten?
En is dat erg?
Voor mijn gevoel is eigenlijk alles wat je in een snackbar kunt kopen, of bij een fastfood restaurant ordinair eten

Het heeft een negatieve bijklank, maar ordinair kan ook lekker zijn ;-D

Wat vinden jullie ordinair eten en waarom?
Alle reacties Link kopieren
Heel luxe eten terwijl je buufvrouw aan de hutspot zit
Alle reacties Link kopieren
Snackbar eten inderdaad. En dan kapsalon, patatje pinda en berenhap zijn woorden die ik amper uit kan spreken, zo ordinair zijn ze.
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 13-07-2018 16:41
Reden: Zonder hoofdletter beginnen is ook ordinair.
0.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind niets ordinair zolang het met mate is. 5x per week snacken en met je dikke reet in de auto naar die snackbar op 200m afstand vind ik dan weer wel ordinair...zeg maar het niveau Flodder...wat dat betreft is ongepaste dronkenschap ook ordinair. Afbeelding

Ik kom uit een plaats waarbij 75% van de restaurant nu een all you can eat concept aan houden van de sushi tot de griek. Ik vind het wel een beetje ordinair worden en de overige 20% zit op het niveau sateetje biefstuk..doe maar gewoon lekker. Ik vind het eerlijk gezegd raar dat er geen gewone restaurants meer zijn met een chef die een passie heeft voor koken, smaken en/of seizoensproducten. Iemand die de moeite neemt om wekelijks dan wel om de paar maanden een bijzonder menu te maken. Maar goed die komt niet op tegen het geweld van matige kwaliteit, veel en goedkoop.
Eerlijk gezegd vind ik het in deze volumes ordinair dat je het een x doet met een vriendengroep of je kinderen omdat het makkelijk is maar dat dat zo een beetje het enige aanbod is....

Ik ben ook blij dat ik er niet meer woon.
viva-amber wijzigde dit bericht op 13-07-2018 16:49
63.79% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ordinair eten..bestaat dat echt?
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
13-07-2018 16:40
Ordinair eten..bestaat dat echt?



Het is subjectief, mensen vinden iets ordinair.

En eten het dan alleen stiekem hahaha
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
13-07-2018 16:40
Ordinair eten..bestaat dat echt?
Nee hoor. Je kunt wel ordinair vreten.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Ttroeteltje schreef:
13-07-2018 16:40
Ordinair eten..bestaat dat echt?
Een tijdje geleden waren dat nog bokkepootjes toch? Of mergpijpjes...

Volgens het forum dan uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef:
13-07-2018 16:41



Het is subjectief, mensen vinden iets ordinair.

En eten het dan alleen stiekem hahaha
Absoluut.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
13-07-2018 16:39
Ik vind niets ordinair zolang het met mate is. 5x per week snacken en met je dikke reet in de auto naar die snackbar op 200m afstand vind ik dan weer wel ordinair...zeg maar het niveau Flodder...wat dat betreft is ongepaste dronkenschap ook ordinair.



Maar waar leg je dan de grens?
1 x per maand met de koters naar McDonalds is okay, maar twee keer per week is ordinair?
viva-amber schreef:
13-07-2018 16:39
Ik vind niets ordinair zolang het met mate is. 5x per week snacken en met je dikke reet in de auto naar die snackbar op 200m afstand vind ik dan weer wel ordinair...zeg maar het niveau Flodder...wat dat betreft is ongepaste dronkenschap ook ordinair.
Bestaat gepast dronkenschap?

Ik vind niets ordinair geloof. Mits in de juiste setting. Ben eens uit eten geweest in een wat exclusiever restaurant en mijn date vroeg of ze niet “gewoon” snitchels hadden. Ordinair is dan niet het goede woord misschien. Gênant vond ik het wel. Ga dan lekker naar van der Valk.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
13-07-2018 16:39
Snackbar eten inderdaad. En dan kapsalon, patatje pinda en berenhap zijn woorden die ik amper uit kan spreken, zo ordinair zijn ze.
En bedankt, nu heb ik daar vreselijk veel zin in, allemaal tegelijk...
Alle reacties Link kopieren
SjakS schreef:
13-07-2018 16:43
Bestaat gepast dronkenschap?

Ik vind niets ordinair geloof. Mits in de juiste setting. Ben eens uit eten geweest in een wat exclusiever restaurant en mijn date vroeg of ze niet “gewoon” snitchels hadden. Ordinair is dan niet het goede woord misschien. Gênant vond ik het wel. Ga dan lekker naar van der Valk.
Ik doe het weleens express......had 1 van mijn vrienden geweldige paella gekookt prachtig opgemaakt met schaal- en schelpdieren en dan met een strakke kop vragen om ketchup. (6) :biggrin:
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
lise1985 schreef:
13-07-2018 16:42
Een tijdje geleden waren dat nog bokkepootjes toch? Of mergpijpjes...

Volgens het forum dan uiteraard.
:yes: die zijn super goor
Alle reacties Link kopieren
Ordinair vind ik lopend, op straat eten.

Ik herinner me ook heel goed dat ik eens zwanger in de trein zat, en de mensen die bij mij kwamen zitten een grote zak mcdonalds zaten leeg te eten, vond ik toen niet kunnen.

Is 16 jaar geleden, maar ik heb toen over hun voeten overgegeven.
Ook heel ordinair :-$
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Ik vind een berenhap, kapsalon, en frikandel speciaal ordinair.
Alle reacties Link kopieren
Ordinair eten? Geen idee, ik denk liever in lekker en niet lekker.

Wat wij serveren zal vast en zeker af en toe als ordinair gezien worden.
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef:
13-07-2018 16:43



Maar waar leg je dan de grens?
1 x per maand met de koters naar McDonalds is okay, maar twee keer per week is ordinair?
Staat dat er? Ik kom uberhaupt nooit in de mac. Het is ongezellig en van slechte kwaliteit. Hier op de hoek zit een snackbar die alles zelf maakt en ook hele maaltijden verzorgt, catering (salades/broodjes) van goede kwaliteit maar zelfs daar kom ik zelden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Bobby-Pin schreef:
13-07-2018 16:48
:yes: die zijn super goor
Dat zeker ja.
Alle reacties Link kopieren
Er word vaak een negatieve betekenis gegeven aan ordinair maar het betekend eigenlijk gewoon of alledaags. En behalve iemand die schreef dat ze iets NIET ordinair vond is het woord ordinair toch niet gevallen? Niet in negatieve zin iig. Wel daarna waar het op z'n viva's weer door via via en niet goed lezen uit zijn verband werd gerukt.

Er werd gesproken over een ordinaire bitterbal en dan in de goede betekenis van het woord, gewoon, alledaags. Zo kwam het iig op mij over.
Alle reacties Link kopieren
Op de bank naar Ex on the Beach kijken met een bak van de snackbar op schoot en een sixpack van het goedkoopste bier binnen handbereik.
Alle reacties Link kopieren
Je moest Joop Braakhekke eens zien met een ordinaire bitterbal. Je hebt ook hele culinaire bitterballen met paddenstoelen, aparte kaas of truffel. Afbeelding

Als ik dan toch de keuze heb dan wil ik niet elke dag alledaags eten.
viva-amber wijzigde dit bericht op 13-07-2018 17:01
14.46% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
All you can eat restaurants vind ik ordinair, of beter gezegd, dat trekt volgens mij ordinair volk. Als je geen geld aan eten uit wil geven ga dan gewoon naar de snackbar.
Dan bij deze:

All you can eat, van der Valk én brasserie met eenvoudige kaart....I :heart: it!

Bij all you can eat eet ik meer en anders, echter juist doordat ik kan kiezen. Ik kies vooral groenten in diverse soorten, kleuren en dressings. Warm en koud.
Ik zal geen volgeladen bord sleuren om vervolgens onaangetast te laten staan terwijl ik al naar het volgende bord hol. Allemaal heel netjes en bedachtzaam.

Van der Valk heeft een heerlijk Life Cooking concept. Wij zijn er fan van.

Brasserie met eenvoudige kaart bekend mee en daar wij veelal voor dezelfde/eenzelfde keuze gaan helemaal prima.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
13-07-2018 16:55
Er word vaak een negatieve betekenis gegeven aan ordinair maar het betekend eigenlijk gewoon of alledaags. En behalve iemand die schreef dat ze iets NIET ordinair vond is het woord ordinair toch niet gevallen? Niet in negatieve zin iig. Wel daarna waar het op z'n viva's weer door via via en niet goed lezen uit zijn verband werd gerukt.

Er werd gesproken over een ordinaire bitterbal en dan in de goede betekenis van het woord, gewoon, alledaags. Zo kwam het iig op mij over.
Hedentendage betekent ordinair weldegelijk platvloers, als minderwaardig. Zie de Van Dale.

Dit topic gaat toch wel daarover? Ik schrijf niet in dat andere topic, maar hier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven