Cola-siroop gezocht, nog ergens te koop?

17-07-2018 02:04 27 berichten
Op de een of andere manier brengt de zomer herinneringen aan vijfentwintig jaar geleden terug. Toen ik vorige week door de AH XL hier in het centrum van de stad liep zag ik vrieslollies van de AH Basic. Voor ik het wist lagen ze in mijn mandje, was als kind zo dol op die cola-smaak.

Vandaag liep ik daar weer en zag in een opruim-bak voor 1 euro sixpacks met vormpjes liggen om zelf waterijsjes te maken en in te vriezen. Deed mijn moeder vroeger ook altijd met oranje of rode Fiesta ranja (zo heette dat merk). Nu had ik bedacht dat met cola-siroop te willen gaan doen want vind cola-smaak in ijs nog steeds lekker, al ben ik inmiddels begin dertig.

Maar ik kan nergens cola-siroop vinden. Nu was er schijnbaar ooit een van Raak en die zou prima zijn geweest maar volgens de websites van de supermarkten is het niet meer verkrijgbaar. Dus nu vroeg ik me af of er toevallig iemand weet of er ergens in een of ander obscuur winkeltje misschien ergens cola-siroop verkocht wordt want het lijkt me best grappig om dus zelf cola-waterijsjes te gaan fabriceren.

Ook andere tips zijn welkom. Alvast bedankt!!
Ja... nou je het zegt: ik kom weleens in een Marokkaans/Turkse winkel en daar zag ik inderdaad siroop liggen met smaken die ik niet ken, ook cola :)

Of dit van Raak:
https://www.ah.nl/producten/product/wi2 ... ola-siroop
Niet online verkrijgbaar zie ik maar volgens mij hebben ze het hier en daar nog wel. Ik zou alle supermarkten in de buurt proberen :)
Bedankt voor je reactie Lenn12345!!
Ik heb een Turkse supermarkt hier tegenover, daar loop ik morgen eens even heen. Dank je voor de tip :)
Hier kun je gewone cola voor gebruiken.

Eventueel ook aan te vullen met Malibu/Bacardi/Safari. ;-)
Soda club of zo iets. Het is weer nu helemaal weet in. Waar je zelf limonade van kan maken. Volgens mij te koop bij oa de blokker.
Voor frisdrankautomaten wordt dat gebruikt. Misschien dus bij horecagroothandels?
Zou zelf voor echte cola gaan met toevoeging van rum.
Alle reacties Link kopieren
Misschien met Raak kindercola? Twee jaar geleden werd deze ook nog gewoon in flessen siroop verkocht hier in de supermarkt. Misschien even wat supermarkten af om te kijken of ie nog verkocht wordt?
Alle reacties Link kopieren
Bolero.nl
Raak (limonademerk) heeft colasiroop.

Edit; niet meer zie ik...
https://www.dampforum.nu/topic/13737-jo ... n-de-toko/

Bij de toko.
Alle reacties Link kopieren
Is Slush siroop een optie? Die van dat geschaafde/gecrushte ijs met smaakjes. Daarvan bestaat er een cola smaak..
Alle reacties Link kopieren
Zomerelfje schreef:
17-07-2018 06:12
Soda club of zo iets. Het is weer nu helemaal weet in. Waar je zelf limonade van kan maken. Volgens mij te koop bij oa de blokker.
Yep, goede tip: https://www.bcc.nl/accessoires/overige- ... QUQAvD_BwE
Soda stream (voorheen soda club) idd. Wij hebben zo’n apparaat en daar heb je colasmaak van. Is alleen niet overal te koop. Wij halen het bij de mediamarkt. Bcc heeft het ook en de Makro, mocht je daar een pas van hebben. Op de website staan verkooppunten iig :) als je vlak bij de Duitse grens woont, is dat ook een optie nog. In Duitsland hebben ze sowieso veel meer smaken siroop van verschillende merken.
anoniem_63b9a19091605 wijzigde dit bericht op 17-07-2018 16:16
2.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat van de toko, jo la, is géén cola. Het is meer champagne cola, gewoon limonadesmaak dus.
Bij diverse winkels verkopen ze van de soda apparaten en die verkopen dan ook de siroop. https://www.google.com/search?num=50&cl ... XUGX-vbyic

De mediamarkt verkocht ook van die siropen.
Hallo allemaal!
Super bedankt voor al jullie reacties, ik waardeer het zeer :) Door drukke dag is Turkse winkel er niet meer van gekomen vandaag maar toen ik net vlug langs de Jumbo ging daar alvast gekeken, daar hadden ze het niet.

En gewone echte cola gebruiken is natuurlijk ook een idee, daar had ik zelf nog niet zo snel aan gedacht. Vooral de combinatie met safari spreekt me erg aan want ik ben dol op safari-jus. Ben benieuwd hoe het met cola zal smaken!

De sodastreamer ga ik me ook eens in verdiepen. Heb er goede dingen over gehoord en bruiswater vind ik erg lekker.
redbulletje schreef:
17-07-2018 06:30
Zou zelf voor echte cola gaan met toevoeging van rum.
Ook een hele goede tip, dank je! Vind rum-cola erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
Als je een safari cola smaak wil: cola limonade met een scheut tropical limonade.. had zelf laatst per ongeluk cola in een glad gedaan waar nog een restje ranja in zat. Smaakte naar cola safari. Maar dan zonder alcohol.
Dank je wel voor de tip Stuiterdraakje! :)
Nymphetamine_Fix schreef:
17-07-2018 19:03
Hallo allemaal!
Super bedankt voor al jullie reacties, ik waardeer het zeer :) Door drukke dag is Turkse winkel er niet meer van gekomen vandaag maar toen ik net vlug langs de Jumbo ging daar alvast gekeken, daar hadden ze het niet.

En gewone echte cola gebruiken is natuurlijk ook een idee, daar had ik zelf nog niet zo snel aan gedacht. Vooral de combinatie met safari spreekt me erg aan want ik ben dol op safari-jus. Ben benieuwd hoe het met cola zal smaken!

De sodastreamer ga ik me ook eens in verdiepen. Heb er goede dingen over gehoord en bruiswater vind ik erg lekker.
Ik maak altijd zelf ijsjes van jus d'orange, dus je kunt ook safari-jus ijsjes maken. Ik ga eens met gin tonic maken deze week, ben benieuwd :kwijl:
Ook bedankt voor je reactie VivaVivienne! Ik ga dit weekend ook eens aan de slag :)
Alle reacties Link kopieren
Als je toch nog de siroop zoekt, ik zag ze bij de action staan.

Maar zelf zou ik toch kiezen voor echte cola ;-D
chl wijzigde dit bericht op 19-07-2018 19:49
Reden: Te dikke vingers om op de goede smiley te drukken
4.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bij de Lidl hebben ze diepvriesijsjes met cola smaak, ze heten Sun Lolly, 10 voor 1,49 € in een blauw doosje. Ze staan buiten de koeling en je kunt ze stuk voor stuk in de vriezer doen. Misschien ook een optie.
Alle reacties Link kopieren
Je ziet het hier in Rotterdam nog weleens bij de Surinaamse/Hindoestaanse toko's onder de naam Kola....
Weet uiteraard niet waar je woont
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Ha nog meer reacties, leuk!

CHL ik woon praktisch tegenover de Action dus daar kan ik altijd een keertje kijken!

Tiktikwieben ik die sun lollies meen ik gezien te hebben, kom regelmatig bij de Lidl dus zal eens kijken :)

Sprokkelientje, ik woon in een flinke stad maar niet zo groot als jouw stad ;-D
Alle reacties Link kopieren
Kom erheen en sla in zou ik zeggen hahaha.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven