Gezonde diepvriesmaaltijden?

19-07-2018 19:29 18 berichten
Door drukte heb ik niet vaak tijd om uitgebreid te koken. Momenteel eet ik vaak diepvriesmaaltijden van iglo roerbaksensatie. https://www.ah.nl/zoeken?rq=iglo+roerba ... ype=global

Deze lijken me best wel gezond, doe er wel zelf nog zo'n 500 gram kipfilet doorheen. Vooral de paella en rundvlees noodles vind ik top.

Hebben jullie nog alternatieven/tips voor een snelle en gezonde maaltijd?
500 gram kip in 1 maaltijd?
Alle reacties Link kopieren
Zelf een pastamaaltijd of wokschotel maken kost echt niet veel meer tijd en is stukken lekkerder.
Tiana_76 schreef:
19-07-2018 19:32
500 gram kip in 1 maaltijd?
Vanwege krachttraining, eiwitten.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook voor meerdere avonden tegelijk koken en de rest in de koelkast bewaren of invriezen.
Kook gewoon zelf wat. Kip in de wok, groente erdoor heen en wat rijst, klaar!
gizzmo-returns schreef:
19-07-2018 19:35
Kook gewoon zelf wat. Kip in de wok, groente erdoor heen en wat rijst, klaar!
Ja, het op smaak brengen vind ik lastig.
DootjesR schreef:
19-07-2018 19:37
Ja, het op smaak brengen vind ik lastig.
Met een beetje kerrie, paprika en wat peper/zout kom je al heel ver.
Alle reacties Link kopieren
DootjesR schreef:
19-07-2018 19:37
Ja, het op smaak brengen vind ik lastig.
Bij kip en noedels/ rijst en groente naar keuze: kerriepoeder,
Of ketjap en sambal.
Verse gember en rode peper en knoflook.
Zoete chilisaus

Bij pasta :pesto of Italiaanse kruiden ( kan je zo in een potje kopen), al dan niet met gehakt of kip en tomatenpuree/ gezeefde tomaten

Etc etc
Als afwisseling - 2 keer per week - zou ik het geen ramp vinden.
Zowat elke dag zou ik het op de duur toch saai gaan vinden.

Je hoeft die spullen dus niet ineens buiten te gooien.
Maar experimenteer zelf es op vrije dagen. Als je tijd hebt.
Ja, koop een zak gemengde gewassen en gesneden groenten (ook bij AH te krijgen) en kip of ei of wat dan ook voor extra eiwitten.
Wokken en als het echt heel snel moet een kant en klare woksaus of kruidenmix erdoor.
Magnetronrijst duurt letterlijk 1 minuut, noodles kan je ook gaarkrijgen in de tijd dat je staat te wokken. Veel verser, lekkerder en nog steeds zó klaar en weinig afwas.

Die diepvriesmaaltijden vind ik zelf niet te eten, wel roergebakken groente die nog een beetje knapperig is. Maar ik ben vers gewend en heb een keer zo'n 'gezonde' diepvriesmaaltijd ontleed ;)
Er zaten welgeteld 3 peultjes in, wat doperwten en verder nog wat vage groene spikkels (broccoli?).
Had niet het idee dat ik echt lekker zat te eten en zeker niet gezond :(

Ook maak ik echt altijd dubbele porties (of vierdubbele) als ik pastasaus met groenten maak en vries het in porties in. Even pasta koken, saus ontdooien en binnen een kwartier zit je met een bord vers eten voor je neus. En geloof me: pesto uit een potje is niet te vergelijken met zelfgemaakte. Die uit een potje vind ik echt smerig, zelfgemaakt: heerlijk!
Heb ik al eens eerder geroepen en velen met mij lustten geen pesto uit een potje maar wel verse! Geen idee hoelang je het kan bewaren of invriezen maar anders is dat ook nog een idee mss?
Alle reacties Link kopieren
Sugar snaps van de AH. Die bevroren in pan doen. Overgieten met beetje kokend water. Afgieten. Dit 2 keer herhalen zodat ze ontdooid zijn. Met een laagje kokend water 1 minuut laten koken.

In die minuut een pakje zilvervlies magnetron rijst opwarmen. Ei bakken (ui erbij is ook lekker in de pan) of een blik tonijn opentrekken. Sugar snaps afgieten.

Als je ei neemt kun je er nog een lepel pindakaas en een theelepel sambal brandal door het geheel heen mengen.

Klaar! In pakweg 4 min een volwaardige lekkere 1 persoons maaltijd.
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk vind ik dat er niets van overblijft in de pan (heleboel water koop je in feite) dus dan zou ik minstens dubbel moeten kopen voor een fatsoenlijk maal. Ik zou er ook extra groente bij bereiden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
DootjesR schreef:
19-07-2018 19:37
Ja, het op smaak brengen vind ik lastig.
Woksaus.

Of ga experimenteren. Eerste keer wokgerecht: zout/peper/knoflook
Tweede keer: peper/knoflook/soyasaus
Goed proeven: wat is lekkerder, wat mis je, wat kan er anders/beter. Of misschien is het al perfect.

Bij pastasaus net zo: blik tomaten/knoflook/peper/oregano/zout. Tweede keer: blik tomaten, knoflook, peper/ui/rozemarijn
Alle reacties Link kopieren
Een zak kant-en-klare meuk met een berg extra vlees erbij. Nou dat klinkt niet lekker. Als je weinig tijd hebt om door de weeks te koken, is misschien meal preppen iets voor je?

Je eiwit inname zou je ook eventueel over de dag kunnen verspreiden. (Bijv in de ochtend kwark, 's middags tofureepjes in je salade, 's avonds laat snacken op een handje knapperig geroosterde kikkererwten bijvoorbeeld)

En jezusmina, 500 gram extra vlees bovenop wat er al in zit. Sorry dat ik het zeg, maar dat is toch ook niet echt meer iets van deze tijd... (nu bekend is hoe zit met dierenwelzijn en milieu)
Ik kook bijna alles vanuit de vriezer, diepvriesgroenten zijn in 5 minuten klaar.
Vlees koop ik groot in, snij het in stukjes, gooi het in porties in ziplockzakjes met verschillende marinades. Moet je wel nog ff bakken maar dingen zoals kip zijn heel snel gaar.
Soep,pastasauzen,lasagne, quiche (en dat soort dingen) veel van maken ,verdelen in porties en in de diepvries.
En dan dag van te voren uit de vriezer trekken en ff opwarmen.
1x in de twee weken een paar uurtjes mee bezig en verder geen omkijken meer aan.
Dingen als rijst,pasta of aardappels maak ik wel gewoon op de dag zelf. Maar dat is ook zo gedaan en een kleine moeite.
Alle reacties Link kopieren
Meal preppen = awesome! Doe ik ook wel eens. 1 dag (zondag) volle bak koken en ik heb ontbijt, lunch, snacks en diner klaar staan voor de rest van de week.
Alle reacties Link kopieren
Dootje, je opent vaker topics over gezonde voeding, maar iedere keer struikel je over het zelf op smaak brengen van je eten. En val je dus weer terug op die diepvrieszakken.

Ga eens op een zaterdag of zondag experimenteren. Maak zelf pastasaus, curry of soep, eet een deel die avond op en vries de rest in. Zorg dat je een recept hebt, dan kan het bijna niet misgaan. Je hoeft niet zelf het wiel uit te vinden. Er bestaat zoiets als internet of een kookboek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven