Tip gevraagd: even snel één pannenkoek maken?!

20-07-2018 07:50 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi!

Ik heb even een vraagje: ik heb soms zin in gewoon even één pannenkoek, maar ik heb dan geen zin om een hele stapel te moeten maken want dat komt dan toch niet op. Soms wil ik het als ontbijt of als soort dessertje na het avondeten, maar dat kan dus niet. Er zijn natuurlijk van die voorverpakte pannenkoeken, maar die vind ik dus echt niet lekker. Ik wil het wel vers hebben.

Hebben jullie hier een tip voor?!

Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Stapel bakken en invriezen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon minder bloem en melk pakken?
Of je bakt er een paar en gooit ze in de diepvries.
Alle reacties Link kopieren
En anders een klein beslagje maken.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ei melk en bloem door elkaar klutsen.
Bakken.
Klaar
Veel maken en invriezen.

Een flesje kopen waar je melk bij schud....dat kun je paar dagen in koeling bewaren en dus enkele dagen vers maken.
Bak er tien en geef er negen aan de buurvrouw die vanmiddag gaat zwemmen met de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
125 gram meel
250 ml melk
1 ei
snufje zout

Met bovenstaande recept bak je er vier, dat is in elk geval geen berg die je moet bakken. Wat je over hebt gooi je in de vriezer, vers is het lekkerst maar uit de diepvries smaakt het nog prima in elk geval veel beter dan die van de supermarkt.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Eén deel bloem, twee delen melk, snufje zout (en een half ei erdoor). Eventueel meer bloem of meer vocht erbij tot het beslag de juiste dikte heeft.
Gewoon de hoeveelheden minderen dus.
Alle reacties Link kopieren
Kant en klaar mix kopen.
Volle eetlepel eruit, water erbij doen tot je goed beslagje hebt. Bakken en klaar.

Als je dit vaker doet leer je vanzelf wat de juiste verhoudingen zijn.

Maar denk er wel aan dat de eerste altijd mislukt :proud:
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vaak de mix in huis waar alleen water of melk bij hoeft. Hier maak ik een klein beslagen van voor 1 of 2 pannenkoeken. De mix kan je verder bewaren.
Alle reacties Link kopieren
MwTheelepel schreef:
20-07-2018 07:55
125 gram meel
250 ml melk
1 ei
snufje zout

Met bovenstaande recept bak je er vier, dat is in elk geval geen berg die je moet bakken. Wat je over hebt gooi je in de vriezer, vers is het lekkerst maar uit de diepvries smaakt het nog prima in elk geval veel beter dan die van de supermarkt.
Je kunt ze ook een paar dagen in de koelkast bewaren.
Alle reacties Link kopieren
Maar, de 1e mislukt toch altijd :( ? Ik zou er 2 bakken. Of meer en dan invriezen idd.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook altijd zo'n fles van Koopmans in huis. Water er bij en schudden maar.

Wat is dat toch met de eerste die mislukt? Bij mij is de eerste altijd de beste :confused:
balderdash schreef:
20-07-2018 08:00
Maar, de 1e mislukt toch altijd :( ? Ik zou er 2 bakken. Of meer en dan invriezen idd.
Dat komt omdat se pan dan vaak nog niet heet genoeg is.
Alle reacties Link kopieren
Een ei, 100 gr zelfrijzend bakmeel of pannenkoekmeel, melk, snufje zout.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ei, melk en bloem, en dat in gepaste hoeveelheden.

Daarom snap ik dus nooit dat mensen hier mixen voor in huis hebben, met dezelfde inhoud + allerlei additieven.. terwijl het zo simpel is!
Such fun!1
Dymphnatam schreef:
20-07-2018 07:54
Bak er tien en geef er negen aan de buurvrouw die vanmiddag gaat zwemmen met de kinderen.
:rofl:
1 ei, 125 gram bloem, 250 ml melk en een flinke dot gesmolten roomboter met de staafmixer mengen

Dit mengsel is bij mij goed voor 4 pannenkoeken. Je kunt het mengsel een paar dagen in de koelkast bewaren en terug even staafmixeren voor je het weer gebruikt.
Ik maak wel eens een klein beslagje en bewaar dat in de koelkast. Dus de hoeveelheid van 1 of 2 eieren. En daar kan ik dan een paar dagen van ontbijten.
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
20-07-2018 08:36
Ei, melk en bloem, en dat in gepaste hoeveelheden.

Daarom snap ik dus nooit dat mensen hier mixen voor in huis hebben, met dezelfde inhoud + allerlei additieven.. terwijl het zo simpel is!

Mijn buurvrouw was ooit stomverbaasd dat je van gewoon meel pannenkoeken kan bakken, die wilde speciaal terug naar de winkel voor pannenkoekenmeel. Totaal onnodig product, ik snap ook niet dat het nog bestaat of überhaupt ooit is aangeslagen.

In pannenkoeken hoort trouwens geen bakpoeder/zelfrijzend bakmeel al kan het wel natuurlijk. Roomboter zal best goed smaken alleen voeg je zo even 200 kcal (±30 gram boter) extra aan je pannenkoeken toe, als je er 4 bakt is het toch 50 kcal extra per pannenkoek, dat is wel minder natuurlijk. Leuk voor een keer als je een extra lekker toetje met pannenkoeken maakt of zo maar niet verstandig om standaard te doen als je met enige regelmaat pannenkoeken eet.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Ik eet niet vaak 'n pannenkoek, maar als ik het doe moet 't een echte zijn, van restaurantkwaliteit. En daar hoort roomboter in dus.
Alle reacties Link kopieren
Beslag maken en in ijsblokvormpjes invriezen en dan telkens beslag ontdooien voor 1 pannenkoek, is dat iets?
Dan heb je ook niet iedere keer afwas van het beslag.

Heb het overigens nog nooit geprobeerd, wie weet is het wel helemaal niet lekker op die manier ;-D
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
20-07-2018 09:04
Ik eet niet vaak 'n pannenkoek, maar als ik het doe moet 't een echte zijn, van restaurantkwaliteit. En daar hoort roomboter in dus.

En daar ben je natuurlijk vrij in, al eet je ze elke dag moet jij weten natuurlijk. Maar met een bevolking die steeds dikker wordt is het geen overbodige luxe dat men zich realiseert hoeveel extra kcal je binnenkrijgt met zulke kleine dingetjes. Juist zulke dingen zijn nou net waardoor een hoop mensen zeggen dat ze helemaal niet zoveel eten en toch zomaar dik worden. In volume is het niet meer maar als je die 4 pannenkoeken zelf opeet (en een beetje volwassene kan dat wel op) dan krijg je zomaar minimaal 200 kcal extra binnen en dat tikt echt aan als je zulke dingetjes met enige regelmaat doet. In een flinke dot roomboter zit het aantal kcal van een kleine hamburger en die zouden veel mensen niet naast hun pannenkoeken eten maar voor je lijf maakt het niets uit waar die kcal vandaan komen.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
redbulletje schreef:
20-07-2018 08:44
1 ei, 125 gram bloem, 250 ml melk en een flinke dot gesmolten roomboter met de staafmixer mengen

Dit mengsel is bij mij goed voor 4 pannenkoeken. Je kunt het mengsel een paar dagen in de koelkast bewaren en terug even staafmixeren voor je het weer gebruikt.
Hoef je dan geen extra boter in de pan te doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven