Een dagje uit; wat nemen jullie mee?

21-07-2018 00:53 53 berichten
Naar een dagje dierentuin of pretpark nemen wij meestal zelf eten en drinken mee, ter plaatse drinken we dan koffie op het terras of eten een patatje/ijsje in het park. Vaak neem ik iets van belegde bolletjes, appels en sultana's of zoiets mee. Wat variatie is ook wel eens leuk en misschien zijn jullie wel erg creatief met zelfgemaakte hapjes bijvoorbeeld. Daarom ben ik benieuwd: wat nemen jullie mee naar een dagje uit?
krentenbol
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
21-07-2018 00:54
krentenbol
Ja, iets voedzaams in een zakje. Wel zo makkelijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Omelet op afbakbroodjes, lekker met aioli. Pak koekjes, chips, gesneden appel, drinken.

Met die warme dagen zijn we vaak een dag weg naar strand/plassen/zwembad en ik ben die tas in- en uitpakken zo zat.
soms ook een banaan
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
21-07-2018 00:54
krentenbol
eierkoek
Alle reacties Link kopieren
Pinda-Kaas schreef:
21-07-2018 01:05
eierkoek
Bolussen
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Krentenbollen en bananen idd.
En manlief maak je blij met een broodje gebakken ei.
Voor de kinderen neem ik vaak nog wat te snoepen mee. Echt hapjes ed maak ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik normaal zou eten, maar dan in bakjes ipv op een bord.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
21-07-2018 01:05
Bolussen
mueslibollen
Alle reacties Link kopieren
Zelfgebakken bananenbrood
Flesje water
Fruit dat niet snel ‘vies’ wordt (bananen worden zo snel bruin)
Evergreen/sultana
Worteltjes/bleekselderij
Flesje water en portemonnee.
Alle reacties Link kopieren
Snacktomaatjes (mijn kind vreet die dingen bij de vleet), appel, liga of sultana oid, broodjes, een flesje cola, flesje water en pakjes appelsap en zak snoepjes.

Ik ben blij dat we voor dag dierentuin of Efteling hier nog net de kinderwagen of buggy meenemen, omdat zoon nog wel eens slaapt in de middag. Dat gesjouw met die spullen.....pfffff. 😉
Smulsteen
Alle reacties Link kopieren
Wraps met kipfilet, rucola, komkommer en een beetje cocktailsaus. Inpakken in aluminium folie. En verder wat de rest ook mee neemt.
Alle reacties Link kopieren
Belegde bolletjes.
Druiven
Koeken
Drinken

Ijsje en patatje kopen we daar.
Pipistrello schreef:
21-07-2018 01:30
Flesje water en portemonnee.
Same here, maar kan me voorstellen dat als je met een gezin gaat, consumpties in de papieren gaan lopen. De entree is dan al een flinke bak geld.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan mijn kinderen geen groter plezier doen dan op zo’n dag worstenbroodjes maken van criissantdeeg en bladerdeeg met ham en kaas. Wel miniversies.

Verder komkommer, vooral veel water en broodjes.
Alle reacties Link kopieren
Net wat er in huis is/op moet.

Laatste weken naar het strand (dit neem ik dus niet allemaal mee)

Afbakbroodjes en los bakje krabsalade

Restjes uit de koelkast:
Bakje pastasalade
Bakje couscoussalade
Bakje mozarella/tomaat/basilicum salade
Bakje gemengde sla met stukjes nectarine, komkommer en scampi’s

Gesneden komkommer/meloen
Emmertjes tomaten (zijn hier ook niet aan te slepen)
Emmertje mini paprika’s
Appels

Snoepjes
Kleine zakjes chips

Sowieso altijd meerdere flesjes water / Spa rood.
Voor de kinderen naast water vaak nog pakjes sap.

We gaan vaak naar het strand dus iedere keer daar vanalles halen zou te duur worden.
Pipistrello schreef:
21-07-2018 01:30
Flesje water en portemonnee.
Dit!
Als we in de zomer gaan een bak fruitsalade, zelfgebakken wafels, pannenkoeken en een aantal doppers met water. Afhankelijk van de locatie eten we ergens nog wat.

In de winter een thermosfles met thee en een met warme chocolademelk. Daarnaast een zak krentenbollen.
Alle reacties Link kopieren
Krentenbollen. Vorige week zat een familie uitgebreid te picknicken. Diverse wegwerpbakjes met salades en noten.
Pipistrello schreef:
21-07-2018 01:30
Flesje water en portemonnee.
Dit, en voor zoon brood, die kon helemaal instorten als hij niet op tijd at. Dochter niet.
Als we in de zomer in zuid Frankrijk naar het strand gaan dan nemen we strokbroden, komkommers, water en blikjes icetea green mee.
Alle reacties Link kopieren
Alleen geld want broodjes worden binnen no time klef en soppig en van lauwe cola hou ik ook niet. En het ergste is dat sjouwen door een park met al die spullen.
Vind het juist altijd zo leuk om daar te eten, koffie te drinken en wat lekkers te snaaien. Maar ik heb dan ook geen horde kids, ik ga voor mezelf en meestal samen met een vriendin die er hetzelfde in staat.
Ja en?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven