De één moet aankomen, de ander afvallen. Wat koken?

05-08-2018 18:50 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag wat kilo’s afvallen na de laatste zwangerschap. Mijn man daarentegen is veel ziek geweest en flink afgevallen, die mag er wel een paar kilo bij, gaat helaas niet vanzelf. En dan heb ik nog de kinderen, die een normaal gewicht hebben en ook normaal mogen eten. Heeft iemand tips wat voor avondmaaltijden ik zou kunnen maken die makkelijk slank/vet/normaal gemaakt kunnen worden zodat ik geen drie keer hoef te koken?

De zaak wordt bemoeilijkt doordat mijn man veel dingen niet lekker vindt (hij eet het wel maar dan neemt hij heel weinig), zoals daar zijn: paprika, champignons, de meeste soorten soep, salade wat ik er ook in doe, kaas behalve parmezaan en gewoon Goudse, alle ‘alternatieve’ soorten graan zoals quinoa. Kortom, inspiratie is welkom!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon koken en jij kleinere porties nemen dan de rest?
Je man kan toch gewoon wat vaker friet/pizza gaan eten? En zoete toetjes etc. Dus aanvullingen naast de normale maaltijden nemen. En gewoon meer rijkelijk belegd brood gedurende de dag.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt er wel allemaal sausjes en room door doen, maar dan slibben zijn aders weer zo dicht.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gewoon normaal koken wat je gewend ben, jij neemt iets minder en je vriend/man iets meer.
Je man kan als hij wat aan moet komen misschien een handje noten eten bij het avond eten en wat vetter (bv pindakaas) broodbeleg voor lunch en of ontbijt. Maar ook weer nit te vet want dat is ook niet goed

En jij kan als lunch een maaltijd salade eten met bv bonen
anoniem_371492 wijzigde dit bericht op 05-08-2018 18:56
10.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hij neemt flink wat brood, aardappelen of pasta bij het eten en een toetje na. En jij niet. Jij houdt het bij een flink bord groenten en vlees/vis en evt een klein hapje koolhydraten.
impala wijzigde dit bericht op 05-08-2018 18:57
33.58% gewijzigd
.
gewoon koken, je man kan wat meer eten en eventueel vult hij dat aan met power shakes etc.
Alle reacties Link kopieren
Oh, een volwassen man met een "mheee dat lust ik niet". :-) sorry TO, alleen die kleinere porties voor je zelf lijkt mee de manier.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
05-08-2018 18:52
Je man kan toch gewoon wat vaker friet/pizza gaan eten? En zoete toetjes etc. Dus aanvullingen naast de normale maaltijden nemen. En gewoon meer rijkelijk belegd brood gedurende de dag.
Dat kan ik niet verkopen aan de kinderen, die willen dat dan ook natuurlijk en vind het wel gezellig om samen te eten. Een extra toetje kan natuurlijk wel als ze al op bed liggen.

Grotere porties hoeft mijn man gewoon niet (en wat overblijft vreet ik zelf op :facepalm:)
Soep, salade en quinoa en soortgelijk spul zijn meer voor de gezondheidsfreak/dieetbewuste eter, niet voor een persoon die moet aankomen. Gewoon 'n flinke portie aardappelen met jus of gebakken en mayo en goed stuk vlees/vis erbij met 'n lekkere champignonroomsaus of pepersaus of remoulade etc etc. En jij pakt gewoon het vlees/vis zonder saus met 'n salade.
oneenietweer schreef:
05-08-2018 19:01
Dat kan ik niet verkopen aan de kinderen, die willen dat dan ook natuurlijk en vind het wel gezellig om samen te eten. Een extra toetje kan natuurlijk wel als ze al op bed liggen.

Grotere porties hoeft mijn man gewoon niet (en wat overblijft vreet ik zelf op :facepalm:)
Kan hij dan niet tijdens lunch op z'n werk wat calorierijker eten? Of voor ie thuis komt nog iets snaaien?
(Misschien doet ie dat al wel als ie weet dat er thuis salade en quinoa op 't menu staan? ;-D )
Alle reacties Link kopieren
Man moet s avonds voor het naar bed gaan nog wat eten.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Gewoon gezond eten (schijf van vijf), alleen de een wat meer en de ander wat minder. Kun je gewoon hetzelfde koken voor iedereen. Voedingscentrum geeft tips voor aankomen en afvallen en recepten. https://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-gewicht.aspx
Madeliefjees schreef:
05-08-2018 19:06
Man moet s avonds voor het naar bed gaan nog wat eten.
Dat ook ja, portie vette noten (macadamia's bijv), boterham met ei/kaas.
Simpel; hij neemt jouw portie koolhydraten.
Alle reacties Link kopieren
Je kookt normaal, en dan neemt je man 2/3 en jij 1/3.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Je vraagt wat hij lekker vindt als je dat nog niet weet, en dat geef je dan. Meestal houden mannen val hele pizza's, big macs, ribbetjes, t-bonesteas en alles met flink veel saus. Laat de sla maar in de koelkast want dat vult alleen maar zijn maag met water en vezels.

Terwijl jij juist aan de gewokte groenten gaat.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
attribuutje schreef:
05-08-2018 18:56
Oh, een volwassen man met een "mheee dat lust ik niet". :-) sorry TO, alleen die kleinere porties voor je zelf lijkt mee de manier.
nou idd, erg onaantrekkelijk.
Jij kleinere porties en hij grotere idd. en dan wat jij normaal ook kookt tenzij dat altijd een enorm vette hap is...
Don't cry, buy a bag and move on.
Gewoon 1 extra maaltijd voor je man doen, die hij zelf kookt.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon geen friet en snacks, maar iets gezonds op tafel zetten, daar kom je niet van aan.
A diamond is a piece of charcoal that handled stress exeptionally well.
Alle reacties Link kopieren
Normaal koken maar je man neemt meer aardappels dubbel portie groente en een lekker groot stuk vlees, jij neemt meer groente minder aardappels en kip.
Hij neemt als toetje een portie volle yoghurt met fruit jij magere yoghurt met fruit.Jij vult indien je meer honger hebt jouw avond eten aan met rauwkost
succes
Alle reacties Link kopieren
Normaal en gezond koken en als dat hem niet zint, dan kan hij voor zichzelf koken. Hij kan gewoon meer eten van de avondmaaltijd en dan gedurende de dag van alles eten.
Alle reacties Link kopieren
Kleiner bord voor jou.
Alle reacties Link kopieren
Wokken en dan je man een grote hand noten door het eten, jij niet.

Mexicaans, hij avocado, jij niet.

Dingen als noten en avocado zijn makkelijk toe te voegen, goede vetten.
Alle reacties Link kopieren
Draakje2018 schreef:
05-08-2018 20:45
Normaal koken maar je man neemt meer aardappels dubbel portie groente en een lekker groot stuk vlees, jij neemt meer groente minder aardappels en kip.
Hij neemt als toetje een portie volle yoghurt met fruit jij magere yoghurt met fruit.Jij vult indien je meer honger hebt jouw avond eten aan met rauwkost
succes
Je moet helemaal geen toetjes nemen als je wil afvallen. Een flink bord groenten en wat vlees moet genoeg zijn om je maag te vullen.
Eet die yoghurt als ontbijt of als tussendoortje als je trek hebt.
impala wijzigde dit bericht op 05-08-2018 20:57
10.82% gewijzigd
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven