Moeite met het bereiden en eten van vlees

07-08-2018 19:17 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb enorm veel moeite met het snijden en het daarna opeten van vlees. Bij mij moet bij bijvoorbeeld bij kipfilet alle peesjes, adertjes, vetjes enz van het vlees af (ik pluis zelfs gesneden kipfilet blokjes af op dat) want anders eet ik het niet. Als ik een verpakking kipfilet koop met 2 stukken kipfilet gooi ik meestal 1/5 deel weg. Eigenlijk super zonde maar als ik het niet doe en ik bak het mee eet ik het daarna niet op en sta ik bijna te kokhalzen. Gewoon het idee dat ik zoiets in mijn mond krijg en doorslik brrr.

Het rare is dat als ik bij een restaurant vlees eet dan heb ik er geen moeite mee. Dan heb ik het vlees vooraf niet gezien.

Ik vind het eigenlijk super jammer want zo maak ik eigenlijk te weinig dingen klaar die ik eigenlijk best vaak zou willen eten. Zoals een lekkere curry met kip of in de winter lekkere draadjesvlees.

Is dit herkenbaar voor iemand?
Alle reacties Link kopieren
Ja, herkenbaar. Ik heb ook moeite met vlees eten. Ik ben dan ook vegetariër :D
Vivo per lei
Alle reacties Link kopieren
Stop met vlees eten, zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Was ik dat ook maar want dan had ik er geen last van ;)
Ik vind het helaas veel te lekker en mijn gezin ook.
anoniem_360911 wijzigde dit bericht op 07-08-2018 19:22
32.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vegetarier worden
Alle reacties Link kopieren
Dan eet je het toch niet. Het is geen verplichting hoor :) En stukken beter voor de planeet.
Kan ik ook niet tegen, als kind al niet. Dus eet ik zelden of nooit vlees.
Zo simpel kan het zijn!
Alle reacties Link kopieren
Eloa schreef:
07-08-2018 19:21
Was ik dat ook maar want dan had ik er geen last van ;)
Ik vind het helaas veel te lekker en mijn gezin ook.

Als ik moet kokhalzen van mijn eten, is de lol me echt wel vergaan. Heb jij dat niet dan?
Eloa schreef:
07-08-2018 19:21
Was ik dat ook maar want dan had ik er geen last van ;)
Ik vind het helaas veel te lekker en mijn gezin ook.
En nu?
Alle reacties Link kopieren
Nou dan laat je je man de kipfilet kopen, snijden en daarna in de vriezer gooien.
Heb jij het niet gezien.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit ook. Mijn ervaring is dat je met bio-kipfilet relatief meer “mooi” vlees overhoudt. En draadjesvlees kun je ook maken van biefstuk of magere runderlappen.
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 20:35
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook goor. Eet ook al een tijdje geen vlees meer.
Heanig an
Dat heb ik ook.
Gelukkig kook/bak ik niet altijd zelf.
En wat ik dan niet wil, geef ik nog wel in ieder geval aan de huisdieren.
Of, indien mogelijk, krijgt iemand anders in mijn huis het stukje met dat rare plekje.

Ik moet er ook niet aan denken om zoiets als paté te eten
Ik haal uit ei de twee “navelstrengplekjes”. Ook een tik die niet iedereen heeft of kent. Buitenshuis eet ik ei. Zelf bereid moet dat er uit!
Alle reacties Link kopieren
Anoniem123456123456 schreef:
07-08-2018 19:32
Koop alsjeblieft geen vlees meer als je zoveel weggooit zeg.
Ik gooi niks weg, zowel man als hond zijn gek op mijn snijafval.
Alle reacties Link kopieren
Dan eet je toch geen vlees meer? Doe ik ook al jaren niet meer. Er zijn tegenwoordig genoeg alternatieven. Beter voor mij en voor de planeet.
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Je kan heel lekker eten als vegetarier, waarom probeer je het niet?
Alle reacties Link kopieren
Wat een extreme verspilling zeg. First world problem niet normaal. Je beseft je dat er een dier doodgemaakt moet worden om een kipfilet te worden en dan gooi jij gewoon vlees weg omdat je de structuur niks vindt? Voer dat gedeelte lekker aan je man en kinderen of koop ander (nep)vlees. Dat is toch zonde :(
Alle reacties Link kopieren
Ik vind rauw vlees ook niet aantrekkelijk om te zien, daarom koop ik het vaak gemarineerd, gekruid en in stukjes. Per 120 gram wordt dat dan ingevroren en zo in de pan gegooid om te wokken. Varkenshaas is heel mals; zit weinig bindweefsel in dus die zou ik dan nemen. Je snijdt het als het een uur in de vriezer heeft gelegen, dan is het hard maar nog snijbaar.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Als je zeentjes e.d. zacht wil hebben dan kan je het vlees marineren in bijvoorbeeld kiwi. Daar zitten enzymen in die bindweefsel afbreken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Moet je het persé zelf klaarmaken?

Op restaurant kan je het blijkbaar wel eten zonder het op voorhand te zien.
Laat je partner / huisgenoot / kind / ... het dus klaarmaken.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
07-08-2018 20:06
Ik gooi niks weg, zowel man als hond zijn gek op mijn snijafval.
Geef jij de hond dan rouwe of gebakken kip? De hond van mijn oma is overleden aan salmonellavergiftiging. Sindsdien geef ik mijn huisdieren geen rauwe kip meer.
Alle reacties Link kopieren
TO koop anders voorgebakken vlees of vleesvervangers. Ik kan je zeggen dat vega-kip echt heerlijk is en nauwelijks te onderscheiden van echte kip. Ik eet beide dus ik weet dat echt.
Alle reacties Link kopieren
Bindweefsel breekt ook vanzelf af bij heel hoge temperaturen; ik dacht bij meer dan 90 graden binnentemperatuur. Dus eraf snijden is eigenlijk niet nodig als je van plan was het te laten stoven.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven