Airfryer recepten

07-08-2018 23:52 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik bezit sinds kort een airfryer en er gaat een hele wereld voor me open van wat er allemaal in gemaakt kan worden.
Nu ben ik er nog best wel een newbie in en heb nog geen idee hoe ik alles moet doen.
Ik heb al wel de app gedownload met wat erin kan, hoe heet en hoe lang, maar er staat niet bij welke tray/bak/lade ik moet gebruiken en dergelijke.
Dus ik dacht, misschien is het leuk om dit draadje te gebruiken voor recepten en tips voor de airfryer. Ik wil morgen hamlappen maken in de airfryer. Ik weet al dat dit 7/8 minuten op 170 graden moet, maar moet ik dan het rooster of de bakplaat gebruiken (grillplaat heb ik niet) en ik heb het idee dat het vrij droog wordt zonder boter. Of moet ik daar gewoon vanaf stappen en het gewoon proberen.
Iemand verder ook nog lekkere ideeën?
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Ben bezig met keukenapparatuur maar dacht dat je alleen patat kon bakken ermee.
Beetje off-topic mss maar wat is het verschil tussen dat ding en een oven of heteluchtoven? Nog nooit begrepen wat het voordeel is naar mijn idee kan alles ook gewoon in de oven wat in die airfryer kan.

Nu eet ik zelden vlees maar 7, 8 minuten op 170 graden (uit de koelkast neem ik aan met varkensvlees?) lijkt me erg kort of moet je het in blokjes snijden en is die tijd voor 100 gram en moet je bij 200 gram de tijd verlengen?

Eén keer jaren geleden één gezien en daar stond al 20 min. een handjevol patat in te draaien, was nog lang niet klaar toen ik 10 min later wegging.
Of is dat echt al heel ouderwets ondertussen?

Verder is vet vaak gewoon nodig voor de smaak en tegen het uitdrogen van wat je ook in een oven stopt dacht ik!?
Ik ga dit topic ook volgen, reviews zijn zo verschillend: ben benieuwd of het een succes is ipv de frituurpan die ik al jaren geleden bij het vuil heb gezet.

Zou leuk zijn als je er falafel in kan maken of groenten kan grillen dan heb ik er wel wat aan :)
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik liever de airfryer dan mijn oven. De airfryer is zo opgewarmd en de oven moet lang aan staan voordat hij op temperatuur is.
Ook is het juist sneller klaar dan in een oven. Ik doe er vaak harde broodjes is of croissants en die zijn binnen paar minuten al klaar.

Verse friet 700 gram moet er 20 minuten in,maar als je maar 200 gram erin doet dan is het 10/12 minuten,zonder olie. Hetzelfde met aardappelpartjes.

Echt veel vlees bak ik er niet in. Het enige vlees wat ik tot nu toe erin heb gedaan zijn kipschnitzels en sateschnitzels,dat gaat er goed ook zonder olie
Alle reacties Link kopieren
Lenn12345 schreef:
08-08-2018 02:35
Ben bezig met keukenapparatuur maar dacht dat je alleen patat kon bakken ermee.
Beetje off-topic mss maar wat is het verschil tussen dat ding en een oven of heteluchtoven? Nog nooit begrepen wat het voordeel is naar mijn idee kan alles ook gewoon in de oven wat in die airfryer kan.

Nu eet ik zelden vlees maar 7, 8 minuten op 170 graden (uit de koelkast neem ik aan met varkensvlees?) lijkt me erg kort of moet je het in blokjes snijden en is die tijd voor 100 gram en moet je bij 200 gram de tijd verlengen?

Eén keer jaren geleden één gezien en daar stond al 20 min. een handjevol patat in te draaien, was nog lang niet klaar toen ik 10 min later wegging.
Of is dat echt al heel ouderwets ondertussen?

Verder is vet vaak gewoon nodig voor de smaak en tegen het uitdrogen van wat je ook in een oven stopt dacht ik!?
Ik ga dit topic ook volgen, reviews zijn zo verschillend: ben benieuwd of het een succes is ipv de frituurpan die ik al jaren geleden bij het vuil heb gezet.

Zou leuk zijn als je er falafel in kan maken of groenten kan grillen dan heb ik er wel wat aan :)
Net als een hoop anderen haal jij de actyfry en de airfryer door elkaar. Niet te vergelijken.
mano28 schreef:
08-08-2018 04:28
Ik gebruik liever de airfryer dan mijn oven. De airfryer is zo opgewarmd en de oven moet lang aan staan voordat hij op temperatuur is.
Ook is het juist sneller klaar dan in een oven. Ik doe er vaak harde broodjes is of croissants en die zijn binnen paar minuten al klaar.

Verse friet 700 gram moet er 20 minuten in,maar als je maar 200 gram erin doet dan is het 10/12 minuten,zonder olie. Hetzelfde met aardappelpartjes.

Echt veel vlees bak ik er niet in. Het enige vlees wat ik tot nu toe erin heb gedaan zijn kipschnitzels en sateschnitzels,dat gaat er goed ook zonder olie
Dat klinkt goed! Ze zijn behoorlijk veranderd sinds ik er 1 heb gezien volgens mij :)
Maar dan ga ik eens kijken, met een royale combi-magnetron voor ovenschotels enz. heb ik alles wat ik nodig heb voorlopig.
Wist niet dat er broodjes in konden, loop echt achter :P
En als patat zo snel klaar is lijkt me dat groenten helemaal snel klaar zijn.

TO ik hoop dat er veel tips en recepten voorbijkomen, ben benieuwd!
nina1966 schreef:
08-08-2018 04:32
Net als een hoop anderen haal jij de actyfry en de airfryer door elkaar. Niet te vergelijken.
Het tijdmonster sloeg toe: je reactie stond er net nog niet..

Dus wat ik gezien heb was ws helemaal geen airfryer :D
Ik ga even Googelen, hoewel... morgen.
Eindelijk een beetje afgekoeld hier in huis, ga proberen weer te slapen maar bedankt voor de uitleg :)
Ik heb een xxl airfryer en doe vrijwel al het vlees erin, behalve sudderlappen en hamlappen ( eet ik niet) Op facebook zijn er een aantal 'clubs' die recepten delen. 750 gram frites duurt ca. 14 minuten. Kip krijgt een heerlijk krokant velletje. Zou als je er een koopt wel een spatdeksel erbij nemen. Als je wat vettig vlees erin doet wil het vet nog wel eens tegen het element aan spetteren en dat kan wel eens wat rook geven. Groenten kunnen er ook in en idd (afbak) broodjes, cake is ook erg lekker.
Ik heb een grillplaat gekocht voor de Airfryer; je krijgt heerlijk en mals vlees uit de Airfryer i.c.m. grillplaat (zonder noot geprobeerd). Geen boter in de Airfryer gooien!
Ik houd vaak een iets kortere baktijd aan dan het advies; ben niet zo van het doorbakken vlees. Maar zelfs doorbakken tartaar blijft sappig.
Alle reacties Link kopieren
Hoe heet de app?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips. Ik was ook zo’n nitwit die dacht dat er alleen patat in kon. Maar hele maaltijden schijnen ermee gemaakt te kunnen worden. Net als gebak, broodjes en dergelijke.

@carola, waar zijn die spatdeksels te koop? Of is het gewoon een normale.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruiken hem elke dag! Aardappeltjes, afbakbroodjes, groenten erin grillen. Gaat perfect! En vlees wordt juist heerlijk mals, het vocht blijft er grotendeels in. Wij hebben het gewone mandje en het ‘pannetje’ (weet niet wat de officiële naam is). Maar vlees, zoals kip of zelf gedraaide gehaktballen, worden echt lekkerder in de airfryer. Friet duurt 14 minuten, gehaktballen ook (tussendoor 1x omdraaien). Verder ook wel eens quiche erin gemaakt, gewoon het pannetje bekleden met taartdeeg en dan vullen met groenten. Ik ben fan! Als hij stuk gaat, komt er meteen een nieuwe :-)
Ik heb mijn spatdeksel bij Bajokitchensupplies gekocht. Philips had ze destijds niet voor de xxl. Weet ook niet of ze er nu wel zijn trouwens.
Ow idd kipkerrie, de gehaktballen zijn er ook heerlijk uit. Ik neem niet eens de moeite om ze om te draaien. Bak ze in het mandje, misschien dat dat iets uit maakt. Leg ze erin en verder geen omkijken meer naar.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik deze lijst altijd: https://tjeerd.eu/airfryer/airfryer-baktijden/

Onlangs een vers brood gebakken met een Koopmans mix. Heerlijk en lekker snel klaar!
Alle reacties Link kopieren
Je kan brood bakken (bijvoorbeeld kaasbrood; rol wat kaas door brooddeeg) maar ook opwarmen van een stuk kaasbrood uit de winkel gaat prima. Ik zou het eerst een beetje ontdooien in de magnetron en daarna twee, drie minuten in een koude airfryer op een hoge temperatuur en daarna nog een paar minuten laten staan zodat hij nog verder doorwarmt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
De tijdsduur heeft alles te maken met de hoeveelheid; één croissant uit de vriezer voor consumptie gereedmaken is iets heel anders dan twee.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Vreemd, hier maakt het niet uit hoor of ik er een of drie in doe. Tijd blijft hetzelfde. Net als bij een gewone oven. Het is geen magetron he.
Alle reacties Link kopieren
kipkerrie schreef:
08-08-2018 08:53
Wij gebruiken hem elke dag! Aardappeltjes, afbakbroodjes, groenten erin grillen. Gaat perfect! En vlees wordt juist heerlijk mals, het vocht blijft er grotendeels in. Wij hebben het gewone mandje en het ‘pannetje’ (weet niet wat de officiële naam is). Maar vlees, zoals kip of zelf gedraaide gehaktballen, worden echt lekkerder in de airfryer. Friet duurt 14 minuten, gehaktballen ook (tussendoor 1x omdraaien). Verder ook wel eens quiche erin gemaakt, gewoon het pannetje bekleden met taartdeeg en dan vullen met groenten. Ik ben fan! Als hij stuk gaat, komt er meteen een nieuwe :-)
Kijk aan! Dan doen we de hamlappen vanavond dus wel in de airfryer. Zo benieuwd hoe het wordt!
Kook jij de aardappelen er gewoon in. Hoe dan
sue-heck wijzigde dit bericht op 08-08-2018 12:21
2.94% gewijzigd
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
08-08-2018 10:01
Je kan brood bakken (bijvoorbeeld kaasbrood; rol wat kaas door brooddeeg) maar ook opwarmen van een stuk kaasbrood uit de winkel gaat prima. Ik zou het eerst een beetje ontdooien in de magnetron en daarna twee, drie minuten in een koude airfryer op een hoge temperatuur en daarna nog een paar minuten laten staan zodat hij nog verder doorwarmt.
Oh lijkt me ook zo lekker
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Groot voordeel ten opzichte van de normale oven vind ik dat je 'm bij hoge temperaturen ook buiten onder het afdak kunt zetten en niet al die extra warmte binnen haalt.
Alle reacties Link kopieren
De hamlappen waren heerlijk uit de airfryer. Iets bleker dan uit de pan, maar veel sappiger en malser :-9 (en klaar in 8 minuten). Wel had ik het vlees een uur van tevoren uit de koelkast gehaald.
sue-heck wijzigde dit bericht op 08-08-2018 18:47
30.03% gewijzigd
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
chentolove schreef:
08-08-2018 08:17
Hoe heet de app?
Sorry, lees het nu pas. Airfryer Baktijden
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Nog even laten weten dat zelfgemaakte churro’s ook erg lekker zijn uit de airfryer!
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de fryer iedere dag. Voornamelijk voor vlees, want ik vind friet uit de fryer dus weer niet zo lekker, dat komt bij mij nog steeds uit de frituurpan.
Ik gebruik voor al het vlees de grilplaat (ik heb de viva) want de bakplaat is er niet voor de mijne. Ik maak voornamelijk gehaktballen, slavinken, varkenssauseizen, schouderkarbonaden en veel vis. Alles blijft lekker sappig. Ik hoef ook niet om te draaien. En als ik ists nieuws wil maken dan zoek ik het op. Heb ook eens brownies gemaakt en die waren ook super gelukt. Voor mij echt een uitkomst.
Alle reacties Link kopieren
BowGirl35 schreef:
20-08-2018 16:59
Ik gebruik de fryer iedere dag. Voornamelijk voor vlees, want ik vind friet uit de fryer dus weer niet zo lekker, dat komt bij mij nog steeds uit de frituurpan.
Ik gebruik voor al het vlees de grilplaat (ik heb de viva) want de bakplaat is er niet voor de mijne. Ik maak voornamelijk gehaktballen, slavinken, varkenssauseizen, schouderkarbonaden en veel vis. Alles blijft lekker sappig. Ik hoef ook niet om te draaien. En als ik ists nieuws wil maken dan zoek ik het op. Heb ook eens brownies gemaakt en die waren ook super gelukt. Voor mij echt een uitkomst.
Ik gebruik ‘m inmiddels ook elke dag. Patat heb ik uitgevogeld dat we Franse frietjes (huismerk doen wij altijd) moeten doen. 15 minuten op 180 graden en dan elke 5 minuten even schudden (mandje max halfvol) en dan is het echt lekker bruin en krokant. En veel lekkerder dan uit het vet.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven