Jouw favo afhaalmaaltijd bij de Chinees?

08-08-2018 18:26 109 berichten
Nummertje 3, nummertje 26, nummertje 99 ...

Maar wat bestel jij graag bij je plaatselijke afhaalchinees?

Wie weet steek ik hier nog wel nieuwe dingen op voor de volgende keer dat ik bestel.
Ik neem altijd nummer 65 met kroepoek en nasi.
Maandmenu
En altijd gebakken banaan.
Ik lust alles.

https://screenshots.firefox.com/UUI1rle ... um.viva.nl
Chinees eet ik eigenlijk altijd bij anderen.

Geef mij maar de Indonesische toko. Lekkere bami, groenten met tofu, echte gado gado en een pasteitje. :kwijl:
Babi pangang met bami. Ik probeer wel eens iets anders maar dit blijft mijn favoriet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind afhaal-Chinees absoluut niet lekker, dus ik zal dat nooit bestellen. Maar heel soms ontkom je er niet aan, op verjaardagen van oudere familieleden bijvoorbeeld. Dan probeer ik altijd iets met garnalen en groenten in het menu te krijgen. Beetje rijst erbij en een stukje kroepoek. Verder vind ik alle gerechten hetzelfde smaken eigenlijk, alsof het allemaal met hetzelfde sausje en 80% zout is bereid.
Alle reacties Link kopieren
Kung po ossehaas
Alle reacties Link kopieren
Niks
Heanig an
Tiana_76 schreef:
08-08-2018 18:32
Chinees eet ik eigenlijk altijd bij anderen.

Geef mij maar de Indonesische toko. Lekkere bami, groenten met tofu, echte gado gado en een pasteitje. :kwijl:
Bij mij om de hoek zit werkelijk een heerlijke, maar zo pittig allemaal dat na een paar happen de blaren in mijn mond staan. En dan heb ik de “milde” gerechten gekozen.
Alle reacties Link kopieren
:HA: dat plaatje!
Nemaìn’ schreef:
08-08-2018 18:35
Bij mij om de hoek zit werkelijk een heerlijke, maar zo pittig allemaal dat na een paar happen de blaren in mijn mond staan. En dan heb ik de “milde” gerechten gekozen.
Ik vis altijd eerst de rode pepers eruit, dat scheelt een stuk.

Pittig, maar heerlijk. Kan de Chinees niet aan tippen.
Vroeger koos ik altijd het maandmenu (dat hier standaard elke maand babi pangang, foe yong hai en willekeurige kip in saus is met bami en nasi en tomatensoep). Nu ik meer pecunia heb, kies ik voor het combinatiemenu: kip kerrie, babi ketjap en babi pangang spek met nasi en bami en vegetarische loempia's en kerryko. Gebakken bananen erbij voor de huisgenoten en kroepoek.

Maar eerlijk is eerlijk, alles is lekker bij de Chinees.
Alle reacties Link kopieren
Mijn chinees heeft ook gerechten uit de Sezchuan streek (geen idee hoe je het precies schrijft) de eerste keer geloofde ik de smaak van gedroogde pepers nog, maar kwam er al snel achter dat de gedroogde pepers zelf bedoeld werden. Heet dus, maar heel lekker.Eigenaar heeft dus de kaart niet al te veel aan de Nederlandse smaak aangepast
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Een Chinees restaurant hier in de buurt is nu een five guys, veeeeeeel beter!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga meestal voor bami met saté of babi pangang met bami. De chinees hier heeft een paar gerechten in 1-persoons-portie (wat voor mij nog steeds 2 porties zijn...)
Alle reacties Link kopieren
De Chinese tomatensoep, kroepoek en babipangang.
Laatst voor het eerst Pekingeend gegeten, smaakte ook goed.
Hier dus meestal Chinese garnalen met chop choy en bami ipv rijst
En extra curry

En mini-loempia's vooraf


Te pikant hoeft hier niet.
1 keer Thaïs gegeten en dat heeft mij 7 glazen melk gekost om mijn mond geblust te krijgen.
Nooit meer.
Duck roll
Wonton soep
Ik eet heel graag Chinees eten en maak het ook graag zelf want ik kook heel graag. Indisch vind ik ook heel erg lekker. Ik heb nu recepten uitgeprobeerd via you tube en ik maak nu eindelijk de nasi die hetzelfde smaakt als bij de Chinees. Ik deed daar zelf altijd ketjap door maar doe moet dus helemaal niet.
Babi ketjap! Ik eet verder nooit varkensvlees.

Halen we niet af, dan tipan.
Alle reacties Link kopieren

Ja dit was ook mijn eerste gedachte. :rofl:
Verder vind ik alles wel lekker, al ben ik in geen jaren meer bij een afhaalchinees geweest.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Ik lust echt alles van de chinees, maar mijn favorieten zijn toch wel de gouwe ouwen (babi pangang, foo yong hai, koo low yuk, gebakken bananen, bami goreng en meters kroepoek)
Lostit schreef:
08-08-2018 18:32
Ik vind afhaal-Chinees absoluut niet lekker, dus ik zal dat nooit bestellen. Maar heel soms ontkom je er niet aan, op verjaardagen van oudere familieleden bijvoorbeeld. Dan probeer ik altijd iets met garnalen en groenten in het menu te krijgen. Beetje rijst erbij en een stukje kroepoek. Verder vind ik alle gerechten hetzelfde smaken eigenlijk, alsof het allemaal met hetzelfde sausje en 80% zout is bereid.
Dit.

Als ik chinees eet ga ik bij een goede in de stad waar ook alleen Chinezen komen en dan eet ik het liefste pannenkoekjes met Peking eend en hoy sin saus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven