Pakketje met lekkere dingen voor vriendin met suikerziekte

09-08-2018 12:45 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin heeft net te horen gekregen dat ze suikerziekte heeft. Ik ga zaterdag even bij haar langs en wil een soort 'overlevingspakketje'maken waarin ook etenswaren zitten. Wie heeft er leuke tips?

Even voor de volledigheid, ze gaat bijna op vakantie (met het vliegtuig) en ik wil eigenlijk een pakketje maken wat ze mee kan nemen. Dus iets te lezen, maar ook iets lekkers.
jazzie1 wijzigde dit bericht op 09-08-2018 13:42
30.46% gewijzigd
Lekkere kazen
Doe gewoon een tijdschriftje extra er in in plaats van etenswaar.
Alle reacties Link kopieren
Tijdschrift enzo gaat er zeker in, maar ze loopt nog heel erg te zoeken wat ze mag eten. Lijkt me leuk om haar daar een beetje mee te helpen.
Zakjes Stevija zoetjes. Stevija, dus, geen stevia. Dat zijn zoetjes die precies naar suiker smaken en geen invloed hebben op de suikerspiegel.
Sinds ik diabetes heb gebruik ik die en ik proef geen verschil.
Te koop bij de Vitaminstore.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
09-08-2018 12:55
Zakjes Stevija zoetjes. Stevija, dus, geen stevia. Dat zijn zoetjes die precies naar suiker smaken en geen invloed hebben op de suikerspiegel.
Sinds ik diabetes heb gebruik ik die en ik proef geen verschil.
Te koop bij de Vitaminstore.
Oke, dank je wel, dat is een goede tip!
Jazzie1 schreef:
09-08-2018 12:56
Oke, dank je wel, dat is een goede tip!
https://www.vitaminstore.nl/health/alge ... navulzakje
Alle reacties Link kopieren
Slimpie siroop. Is siroop zonder koolhydraten, waardoor suikerpatiënten die (bijna) onbeperkt mogen hebben.

Er bestaan ook lolly’s en ijsjes van dit merk.
Alle reacties Link kopieren
Misschien leuk om zelf iets voor haar te bakken? Is er iets waar ze gek op is dat je daar een gezonde variant van kan maken?

Bij de biologische winkels heb je ook een ruime keuze in groentespreads, wel goed de etiketten lezen want er zitten ook veel spreads met suiker tussen. Ze hebben daar ook rode linzen pasta die verrassend lekker is (vind ik in elk geval). Sowieso zijn winkels zoals de ekoplaza de plekken waar je veel meer opties vindt dan in de standaard supermarkt.
Alle reacties Link kopieren
Lief van je trouwens!
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor de tips! Meestal maak ik een pakketje als ze op vakantie gaat of als er iets naars gebeurd is. Meestal met iets lekkers en een tijdschrift of boek en andere dingetjes. Wil dat nu dus ook doen vooral omdat ze zelf zo zoekende is. En alleen maar water en thee gaat ook vervelend, dus de Slimpie siroop is ook een goede tip!
Gewoon geen kant en klaar eten geven. Ik heb diabetes ( door dieet nu geen last van te hoge waarden) en er is echt heel weinig kant en klaars wat je zo kan kopen echt lekker en geschikt. En wat zij dan ook lekker vind ;-)

Ik maak ales zelf...als ik al wat 'lekkers' wil.


Misschien magazines of een kookboek met echte suikervrije recepten? Dus ook zonder honing enz.

Misschien is een Steviaplant erbij leuk? Ik heb er 2 in de tuin staan. Zijn heerlijk en is eigenlijk de enige zoetstof die ik eet. Of een potje gedroogde gemalen pure stevia. ( is groen poeder, niet schrikken)

Niet de potjes in de supermarkt kopen, dat is altijd gemend met ander spul.

Amandelmeel of kokosmeel is iets wat ik zelf nog wel eens gebruik als ik wat wil bakken. Is niet goedkoop dus misschien ook leuk om erbij te doen.

Zoiets?
Ik zou ipv slimpie limonad, de coolbear siroop kopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook niet zo snel voor de slimpie gaan, misschien oordeel ik te snel maar het lijkt me chemische rommel...

Amandelmeel is ook een goede tip, kan je veel lekkers mee maken! Zelf iets maken waar we over mee kunnen denken een optie of niet?
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
09-08-2018 13:21
Gewoon geen kant en klaar eten geven. Ik heb diabetes ( door dieet nu geen last van te hoge waarden) en er is echt heel weinig kant en klaars wat je zo kan kopen echt lekker en geschikt. En wat zij dan ook lekker vind ;-)

Ik maak ales zelf...als ik al wat 'lekkers' wil.


Misschien magazines of een kookboek met echte suikervrije recepten? Dus ook zonder honing enz.

Misschien is een Steviaplant erbij leuk? Ik heb er 2 in de tuin staan. Zijn heerlijk en is eigenlijk de enige zoetstof die ik eet. Of een potje gedroogde gemalen pure stevia. ( is groen poeder, niet schrikken)

Niet de potjes in de supermarkt kopen, dat is altijd gemend met ander spul.

Amandelmeel of kokosmeel is iets wat ik zelf nog wel eens gebruik als ik wat wil bakken. Is niet goedkoop dus misschien ook leuk om erbij te doen.

Zoiets?
Bedankt voor je tips, maar mijn vriendin houdt niet van koken en gaat zeker niet de keuken in met het amandelmeel en kokosmeel. Ik zou zelf wat kunnen bakken voor haar, maar dat is zo lastig mee te nemen...
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
09-08-2018 13:23
Ik zou ipv slimpie limonad, de coolbear siroop kopen.
Dat is dus weer beter begrijp ik?
Heb wel wat gezocht op internet, maar ook ik zie door de bomen het bos niet zo..
Jazzie1 schreef:
09-08-2018 13:28
Bedankt voor je tips, maar mijn vriendin houdt niet van koken en gaat zeker niet de keuken in met het amandelmeel en kokosmeel. Ik zou zelf wat kunnen bakken voor haar, maar dat is zo lastig mee te nemen...
Dan word het heel moeilijk voor haar met diabetes. Zeker als ze als waarden in bedwang wil houden. Heeft ze geen lijst van de dieetiste gehad? Misschien zit daar wat leuks bij voor je?

Je kan iets bakken en goed inpakken?
Ik zou dan gaan voor een ander soort pakket. Er is echt bijna niks te koop wat lekker is en kant en klaar echt goed voor iemand met diabetes.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 09-08-2018 13:32
9.82% gewijzigd
Jazzie1 schreef:
09-08-2018 13:29
Dat is dus weer beter begrijp ik?
Heb wel wat gezocht op internet, maar ook ik zie door de bomen het bos niet zo..
Is gezoet met stevia en dat heeft geen tot amper invloed op je bloedsuiker.
Alle reacties Link kopieren
Jazzie1 schreef:
09-08-2018 13:28
Bedankt voor je tips, maar mijn vriendin houdt niet van koken en gaat zeker niet de keuken in met het amandelmeel en kokosmeel. Ik zou zelf wat kunnen bakken voor haar, maar dat is zo lastig mee te nemen...
Als je bijvoorbeeld koekjes of muffins maakt kan je die toch gewoon in een tubberware achtig bakje doen en meenemen?
Alle reacties Link kopieren
Envelop schreef:
09-08-2018 13:32
Als je bijvoorbeeld koekjes of muffins maakt kan je die toch gewoon in een tubberware achtig bakje doen en meenemen?
Meenemen naar haar is niet moeilijk maar ze gaat op vakantie, dat bedoel ik eigenlijk.
Lastig om mee te nemen in het vliegtuig.
Alle reacties Link kopieren
Ah, dan zijn dingen als rode linzenpasta dus ook niet zo geschikt, je bent dus echt op zoek naar snacks voor tijdens de reis?
Alle reacties Link kopieren
Wat voor diabetes heeft ze? Moet ze spuiten of pilletjes? Enne ik zou een bos bloemen doen ofzo. In principe mag je alles eten maar moet je dan bijspuiten. Dieet is veel beter maar gaat ze dat doen.
Een pakketje maken is dus niet ff met de natte vinger dingen roepen. Je schrijft al dat ze niet wil koken en bakken en dan word een dieet al snel moeilijker.
Alle reacties Link kopieren
Zakje met lekkere noten
Goede kaas
Gedroogd rundvlees
Bakje edamame
Alle reacties Link kopieren
Jazzie1 schreef:
09-08-2018 12:45
Mijn vriendin heeft net te horen gekregen dat ze suikerziekte heeft. Ik ga zaterdag even bij haar langs en wil een soort 'overlevingspakketje'maken waarin ook etenswaren zitten. Wie heeft er leuke tips?
ik zou zeker geen koekjes/snoep/chocolade "speciaal" voor diabetici kopen.... ik verdraag die producten NIET. En blijkbaar ben ik niet alleen.
not all who wander are lost
Jazzie1 schreef:
09-08-2018 13:33
Meenemen naar haar is niet moeilijk maar ze gaat op vakantie, dat bedoel ik eigenlijk.
Lastig om mee te nemen in het vliegtuig.
Of het in een kartonnen doosje zit van de fabrikant of een tupperwaredoosje maakt toch niet veel uit?

Noten.

Dat is prima te eten met diabetes. Koop een zak/doosje hele luxe notenmix. Tijdschrift erbij. Mooie fles water en een flesje Coolbear of andere drinken. Zijn ook heerlijke icetea's te koop gezoet met stevia. Al drink ik die amper.

Maak zelf van pure chocolade met noten en stevia ( of andere zoetstof) chocoflikken voor haar.
Snackgroentes.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 09-08-2018 13:42
3.52% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven